Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xBerber schreef:Vervelend.. Mijn probleem is nu weer dat ik wil afvallen, maar het lukt niet. Zit nu meer dan 5 maanden op het gewicht van steeds 65 kilo met 1.64m. Vrij mollig dus.
Maar ik zou als ik jou was, niet te veel afvallen. Ik ben best blij met mijn vetjes omdat die me beschermen als ik weer eens de kluns uithang en van een paard of pony afval.
Even contact met de huisarts onemen?
Mars schreef:Ik begrijp niet dat hier meteen met termen als anorexia gestrooid moet worden, TS geeft aan dat ze gewoon eet en door moeilijke omstandigheden wat is afgevallen.
TS: voor de buitenwereld doe je het nu eenmaal nooit goed. Ben je te dik dan hebben ze wat te zeuren, val je af dan vinden ze je ineens te mager. Belangrijk is hoe jij je voelt in je lichaam en realistisch te zijn. Als je een gezond gewicht hebt, maar voor je gevoel wat probleemzones dan kun je wellicht iets aan sport doen om plaatselijk wat strakker te worden? Bedenk ook dat er bijna geen enkele vrouw 100% tevreden is met haar eigen lichaam.

Mars schreef:Ik begrijp niet dat hier meteen met termen als anorexia gestrooid moet worden, TS geeft aan dat ze gewoon eet en door moeilijke omstandigheden wat is afgevallen.
TS: voor de buitenwereld doe je het nu eenmaal nooit goed. Ben je te dik dan hebben ze wat te zeuren, val je af dan vinden ze je ineens te mager. Belangrijk is hoe jij je voelt in je lichaam en realistisch te zijn. Als je een gezond gewicht hebt, maar voor je gevoel wat probleemzones dan kun je wellicht iets aan sport doen om plaatselijk wat strakker te worden? Bedenk ook dat er bijna geen enkele vrouw 100% tevreden is met haar eigen lichaam.
Mijn moeder zegt ook steeds 'Wat zie je eruit, je lijkt wel een skelet', terwijl ik zeker niet meer dan 2 kilo af ben gevallen, maar wel veel stress heb. Het kan aan heel veel dingen liggen. _mexx_lady_ schreef:Ik heb dit een tijd geleden aangekaart bij mijn dokter. Ook duidelijk erbij gezegd dat ik dus wel gewoon eet waar ik zin in heb en totaal niet kijk op de calorieën... Ze zei dat dit geen probleem was omdat mij gewicht wel normaal was maar ik misschien wel een goed gesprek met houden met een vertrouwenspersoon of als ik die niet had, een psycholoog.
Zij is dus op de hoogte, maar ze heeft snel mijn bmi berekend en die zit prima.
Ik zeg ondertussen ook al een week of 3 dat ik terug meer wil gaan sporten, en dan vooral naar de fitness wil gaan. Heb dit een paar keer gedaan en vond het super leuk om me daar uit te leven, helaas is het veel geld voor zo'n abbo. Maar dat is misschien iets voor in de toekomst. Ik ben inderdaad heel ontevreden over mijn buikvetjes...
Anorexia heb ik totaal niet. Ik eet normaal, gezonde portie snoep gaat er ook in, net zoals mijn fruit hoor, en de neiging om mijn vinger in mijn keel te steken heb ik totaal niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vaker de gedachte heb gehad van "Wat als... Dan zou..." maar ik krijg het niet over mijn hart om dit te doen.
_mexx_lady_ schreef:Heb de gedachte gehad, maar nooit gedaan.. Vindt het niet waard om mezelf ziek te maken om dun te zijn als dit op een gezonde manier ook kan