Ik ben het beu.. Mager?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Ik ben het beu.. Mager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:47

Geen idee of dit hier hoort. Zo niet, sorry modjes!

Oké dit is dus waar ik mee zit. Ik ben altijd al mollig geweest, bijna dik om het zo te zeggen. Vanaf mijn 16de ben ik heel wat afgevallen maar vond mezelf eigenlijk nog altijd te dik, maar goed ik vond eten veel te lekker dus ging dat niet laten staan.
Vanaf mijn 18de ben ik door privéomstandigheden heel veel afgevallen. Puur door ellende en ongelukkig zijn. Ik heb toen een hele tijd tussen de 65-67 kg gewogen, ik ben zelf 1.75m lang.
Nu de laatste 2 maanden weer in een diep dal gevallen en weer een paar kilo's eraf.
04/04/2014 woog ik 59kg.. Dit zal ondertussen wel weer 63-64kg zijn. Ik ben in de tussentijd niet meer op de weegschaal gaan staan. 63kg en 175cm lang, perfect zou je denken?
Maar nu mijn probleem. Ik vind het niet goed genoeg.
Ik hoor steeds vaker dat ik ben afgevallen.
Mijn oma: Jij bent toch dun geworden, zo'n spits gezichtje heb jij gekregen
Tante: Maa jij bent zoveel afgevallen, vooral in je gezicht zie je het goed
Moeder: Dun? Aardslelijk ja... Veel te mager! ( Ja die krijg je van je moeder te horen... Doet wel pijn hoor )
Broer deze morgen, en normaal gezien praten wij amper: Bah jij bent lelijk zou ge niet eens wat bijkomen
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen.
Conclusie: ik ben voor de buitenwereld te mager. Mijn probleem: ik vind me nog steeds te dik.
Het is niet zo dat ik niet meer eet hoor! Ik ontbijt gewoon, eet s'middags op school brood of soep of af en toe zondig ik eens met een broodje. S'avonds gewoon middag en daar zitten ook frieten, gefrituurde aardappelschijfjes enz tussen. Ik drink gewoon cola, fruitsap, ... waar ik op dat moment zin in heb en als ik zin heb in snoep of chips eet ik dat ook gewoon.

Ik ben toen afgevallen puur van ellende, ik kreeg niks door mijn keel. Ik vind het echt rot want ik vindt mezelf nog altijd te dik. Het kan dunner en het moet ook dunner voor mij. Maar voor de buitenwereld ben ik blijkbaar lelijk...

Wat ik nu met dit topic wil bereiken? Geen idee. Misschien advies, tips, ervaringen, mensen die hetzelfde beleven als ik op dit moment...

Dank je voor het lezen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:58

Vervelend voor je! :(:)
Ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt voor mij als anorexia.

koetjeboe

Re: Ik ben het beu.. Mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:01

Ik denk dat het verstandig is om een met je huisarts contact op te nemen

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:01

Vervelend.. Mijn probleem is nu weer dat ik wil afvallen, maar het lukt niet. Zit nu meer dan 5 maanden op het gewicht van steeds 65 kilo met 1.64m. Vrij mollig dus.

Maar ik zou als ik jou was, niet te veel afvallen. Ik ben best blij met mijn vetjes omdat die me beschermen als ik weer eens de kluns uithang en van een paard of pony afval.
Even contact met de huisarts onemen?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:03

wauw, moeilijk, als je geen begrip krijgt van je omgeving valt dat zeer zeker zwaar. weten je ouders waarom je bent afgevallen, weten ze van de ellende die je hebt doorgemaakt. je mag mensen er best op wijzen dat je het niet leuk vindt dat ze je zo behandelen. ga anders eens naar de dokter, die kan zeggen of je op een goed gewicht zit of niet. denk nooit dat het nog magerder kan en moet, als mensen in je omgeving zeggen dat je te dun bent zal daar ook een kern van waarheid inzitten. probeer een regelmatig dieet, want je zegt dat als het moeilijk wordt dat je dan niet meer eet, dus ben je eigenlijk ook een emo eter. hoe je ook voelt eten moet een vast geheel van de dag zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:06

Meis toch :(:)
Heb je al hulp idd? Want het lijkt me niet mals dat je door een zware periode gaat en dan niet meer eet en dan zo'n negatieve dingen hoort.
Maar waarom ben je niet tevreden?
Ik was vroeger ook dikker, en ook op 16beginnen afvallen. Ik snap dat het niet gemakkelijk is, maar je mag tevreden zijn met jezelf.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:07

xBerber schreef:
Vervelend.. Mijn probleem is nu weer dat ik wil afvallen, maar het lukt niet. Zit nu meer dan 5 maanden op het gewicht van steeds 65 kilo met 1.64m. Vrij mollig dus.

Maar ik zou als ik jou was, niet te veel afvallen. Ik ben best blij met mijn vetjes omdat die me beschermen als ik weer eens de kluns uithang en van een paard of pony afval.
Even contact met de huisarts onemen?

Ehh jij bent niet mollig jij bent gewoon een gezond gewicht!

Anyways,
Praat er eens met een psycholoog over. Die kan je altijd beter helpen als de mensen hier.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:08

Ik begrijp niet dat hier meteen met termen als anorexia gestrooid moet worden, TS geeft aan dat ze gewoon eet en door moeilijke omstandigheden wat is afgevallen.

TS: voor de buitenwereld doe je het nu eenmaal nooit goed. Ben je te dik dan hebben ze wat te zeuren, val je af dan vinden ze je ineens te mager. Belangrijk is hoe jij je voelt in je lichaam en realistisch te zijn. Als je een gezond gewicht hebt, maar voor je gevoel wat probleemzones dan kun je wellicht iets aan sport doen om plaatselijk wat strakker te worden? Bedenk ook dat er bijna geen enkele vrouw 100% tevreden is met haar eigen lichaam.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:15

Mars schreef:
Ik begrijp niet dat hier meteen met termen als anorexia gestrooid moet worden, TS geeft aan dat ze gewoon eet en door moeilijke omstandigheden wat is afgevallen.

TS: voor de buitenwereld doe je het nu eenmaal nooit goed. Ben je te dik dan hebben ze wat te zeuren, val je af dan vinden ze je ineens te mager. Belangrijk is hoe jij je voelt in je lichaam en realistisch te zijn. Als je een gezond gewicht hebt, maar voor je gevoel wat probleemzones dan kun je wellicht iets aan sport doen om plaatselijk wat strakker te worden? Bedenk ook dat er bijna geen enkele vrouw 100% tevreden is met haar eigen lichaam.

Hier ben ik het helemaal mee eens :j

TS; je kent me uit het Kleding topic en je hebt mijn figuur dus misschien ook wel eens gezien.
Ik ben van jouw lengte en wees zelfs minder en ook ik krijg vrijwel elke dag te horen dat 'ik eens een Big Mac moet eten' of moet stoppen met kotsen. Terwijl ik de grootste Big Mac eter ben die er bestaat :')
Volgens mij heb jij een hartstikke gezond gewicht en ik vind je figuur prachtig, echt waar! :o :)
Wat Mars ook zegt, afvallen is niet waar je op moet focussen. We willen gezond, die cijfertjes maken niets uit. Spier weegt nog altijd meer dan vet, een driekampster zal zwaarder zijn dan een mollig meisje van dezelfde lengte.

Verder denk ik wel dat je er veel aan hebt als je hier met een professional over praat, al is het maar een diëtist. Liever natuurlijk een psycholoog, omdat die vaak ook de oorzaak van het probleem zoeken.
Ook hij/zij zal zeggen dat die cijfertjes lang niet alles zijn ;)
Als je steun nodig hebt oid, mijn pb box is altijd open :)
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 14-05-14 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:15

Mars schreef:

Dit is precies wat ik wilde zeggen.. Als je meer sport en dus spieren opbouwt, val je niet perse af in gewicht (je kan zelfs aankomen!), maar je wordt wel 'strakker', en voor jezelf zal je dus minder dik ogen (JE BENT TOTAAL NIET DIK MET DIT GEWICHT, laat ik dat even voorop stellen..) en misschien wat meer tevreden zijn?
Ik ben 1m78 en nu 67 kg. Ook niet tevreden, maar mensen vinden ook al dat ik niet te ver door moet slaan, Ik ben nu meer gaan sporten, en nu het strakker wordt raak ik wat meer tevreden. Ook omdat je van sporten gelukkig wordt (je maakt endorfine aan).
Je moet dan echter wel meer gaan eten dan wat je nu doet, want dat heb je nodig voor je sport. Vooral veel eiwitten e.d. Maar dat wordt weer een heel ander verhaal.

Het is niet leuk om van je naasten te horen dat je niet mooi/goed genoeg bent, daar heb ik helaas ook ervaring in. Heel veel sterkte iig. En het komt altijd allemaal goed ! Stay strong, geloof in jezelf.!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:21

Mars schreef:

neee...TS vind zich zelf te dik,terwijl ze dat niet is....zij ziet dus een dik iemand in de spiegel die gewoon slank is.Dan kun je het wel degelijk over anorexia hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:24

En met TS vinden nog honderdduizenden vrouwen (als het niet meer is) zichzelf te dik terwijl ze een normaal gezond BMI hebben. Die hebben dan ook allemaal anorexia? De DSM hanteert daar toch hele andere criteria voor...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:26

Zolang jij in je hoofd nog steeds dat dikke meisje bent, maakt het niet uit hoe dun je bent; je blijft dat dikke meisje. Die knop moet om in je hoofd, van dik naar gezond meisje.
Ga niet te ongezond eten; ook dunne mensen kunnen een frituurpannetje om het hart krijgen. Maar eet zeer regelmatig en ook echt voldoende.

Waarom niet gewoon eens bij de huisarts langs? Want doordat jij vindt dat je nog dunner moet, heb je geen fijn zelfbeeld en misschien kun je best wat hulp gebruiken om een gezond zelfbeeld weer te krijgen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:27

Ik heb dit een tijd geleden aangekaart bij mijn dokter. Ook duidelijk erbij gezegd dat ik dus wel gewoon eet waar ik zin in heb en totaal niet kijk op de calorieën... Ze zei dat dit geen probleem was omdat mij gewicht wel normaal was maar ik misschien wel een goed gesprek met houden met een vertrouwenspersoon of als ik die niet had, een psycholoog.
Zij is dus op de hoogte, maar ze heeft snel mijn bmi berekend en die zit prima.

Ik zeg ondertussen ook al een week of 3 dat ik terug meer wil gaan sporten, en dan vooral naar de fitness wil gaan. Heb dit een paar keer gedaan en vond het super leuk om me daar uit te leven, helaas is het veel geld voor zo'n abbo. Maar dat is misschien iets voor in de toekomst. Ik ben inderdaad heel ontevreden over mijn buikvetjes...

Anorexia heb ik totaal niet. Ik eet normaal, gezonde portie snoep gaat er ook in, net zoals mijn fruit hoor, en de neiging om mijn vinger in mijn keel te steken heb ik totaal niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vaker de gedachte heb gehad van "Wat als... Dan zou..." maar ik krijg het niet over mijn hart om dit te doen.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:28

Ik heb ook zo'n situatie gehad! Ik was 1.75 en woog 49 kg (ik at VEEL trouwens). Toen ik me beter begon te voelen door te veranderen van school kwam ik pas weer bij.
Misschien voel je je beter als je pilates gaat doen. Zoek op youtube naar Blogilates, dat zijn allemaal gratis fitness filmpjes. Door meer spieren te kweken voel je je zeker al sterker (fysiek en mentaal).

Ik vind eigenlijk niet dat je te mager klinkt... Als ik puur naar de cijfers kijk heb ik wel de indruk dat jij een slank persoon zal zijn en op een gezond gewicht zit. Natuurlijk kan ik van cijfers geen volledig beeld krijgen, maar ik denk dat de opmerkingen die je van je familie kreeg veel te hard zijn en dat je best niet té veel aandacht aan hun mening besteed(makkelijk gezegd, ik weet het). Ze helpen je zeker niet met zo'n dingen te zeggen.

Heel veel sterkte, praat er misschien met je huisarts ook eens over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:28

Heb jij dat gesprek ook gehad bij de psycholoog?
Want dat lijkt mij wel verstandig, je situatie was/is complex. Even los van het gewicht; jij moet je weer happy voelen in je lijf.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-05-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:29

Welnee, anorexia zit veel dieper hoor. Het is echt geen anorexia als je jezelf een beetje aan de dikke kant vindt terwijl omstanders vinden dat je veel bent afgevallen.

Je moet kijken naar wat je zelf wilt, TS. Misschien kun je er eens met een diëtiste over gaan praten, die kan je misschien helpen naar wat je nou eigenlijk wilt. Het kan ook zijn dat het effect van het ingevallen gezicht komt door de stress.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:29

Stress... ja die heb ik ook genoeg!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:31

Ik ken het :( Mijn moeder zegt ook steeds 'Wat zie je eruit, je lijkt wel een skelet', terwijl ik zeker niet meer dan 2 kilo af ben gevallen, maar wel veel stress heb. Het kan aan heel veel dingen liggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:32

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb dit een tijd geleden aangekaart bij mijn dokter. Ook duidelijk erbij gezegd dat ik dus wel gewoon eet waar ik zin in heb en totaal niet kijk op de calorieën... Ze zei dat dit geen probleem was omdat mij gewicht wel normaal was maar ik misschien wel een goed gesprek met houden met een vertrouwenspersoon of als ik die niet had, een psycholoog.
Zij is dus op de hoogte, maar ze heeft snel mijn bmi berekend en die zit prima.

Ik zeg ondertussen ook al een week of 3 dat ik terug meer wil gaan sporten, en dan vooral naar de fitness wil gaan. Heb dit een paar keer gedaan en vond het super leuk om me daar uit te leven, helaas is het veel geld voor zo'n abbo. Maar dat is misschien iets voor in de toekomst. Ik ben inderdaad heel ontevreden over mijn buikvetjes...

Anorexia heb ik totaal niet. Ik eet normaal, gezonde portie snoep gaat er ook in, net zoals mijn fruit hoor, en de neiging om mijn vinger in mijn keel te steken heb ik totaal niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vaker de gedachte heb gehad van "Wat als... Dan zou..." maar ik krijg het niet over mijn hart om dit te doen.

Je spreekt jezelf toch enigzins tegen...je bent er van overtuigt dat je geen anorexia hebt,maar hebt weleens er over nagedacht om je vinger in je keel te steken.
Je hebt geen anorexia maar de ingredienten om het te krijgen zijn wel aanwezig denk ik.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:34

Heb de gedachte gehad, maar nooit gedaan.. Vindt het niet waard om mezelf ziek te maken om dun te zijn als dit op een gezonde manier ook kan

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:34

langs een psygoloog gaan , het kan ook zijn dat je door de stress bent afgevallen. en dat je er heel gespannen uit ziet door alle leed die je hebt mee gemaakt ik zou gewoon even een afspraak maken dat kan al een hele opluchting zijn. maar dat terwijl je wel gewoonn gezond bent als ik het even heb over je gewicht.
:(:)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:36

Anorexia is kort gezegd de wens om te vermageren tot onder een gezond gewicht.
Als ik jou zo hoor heb je zelf ook al twijfels of jouw gedachte van 'ik vind mijzelf nog niet dun genoeg' wel correct is?

Je huisarts heeft wel doodleuk je BMI berekend maar daar schiet je natuurlijk niet veel mee op. Wat ik zou doen is met een psycholoog eens bespreken wat jij nu voelt en alles op een rij te zetten. Het kan allemaal onschuldig zijn wat je nu denkt maar better safe than sorry.
Jij moet je weer fijn voelen in jóuw lijf, jij moet tevreden zijn met jóuw situatie. Ook is er blijkbaar veel gebeurd de afgelopen tijd en misschien is het verstandig het daar eens met iemand over te hebben.
Veel sterkte in ieder geval!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:39

_mexx_lady_ schreef:
Heb de gedachte gehad, maar nooit gedaan.. Vindt het niet waard om mezelf ziek te maken om dun te zijn als dit op een gezonde manier ook kan

ik geloof dat jij me niet begrijpt....je hoeft niet nog dunner te worden,je bent gewoon goed.
Het is waarschijnlijk niet voor niets dat je hele omgeving vind dat je iets doorslaat in het afslanken.
Ik denk dat je een probleem hebt met je zelfbeeld.
Het is wat anders dan dat je dun bent en er niet mee bezig bent.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:41

Je eet dus wel normaal? Ik heb ook tijden dat ik mijzelf (met ondergewicht, kan ik niks aan doen) buikig vind maar ik ga er niks aan doen.

Psycholoog is een goede tip inderdaad, maar het lijkt me niet alsof je een heel groot probleem hebt (je eet namelijk nog gewoon).