Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
haflover3 schreef:Ik heb een aantal jaren geleden ook een docu erover gezien. Toen ging het over de chocolade letters. Eerlijke letters van de wereldwinkel en de gewone van de AH. was echt shocking. correct me if i'm wrong! ma juist eerlijke chocola dan werken die kinderen toch onder betere omstandigheden of humane hoe je het maar zeggen wil en dan krijgen ze toch een eerlijk werkloon. Ik snap niet waarom milka zoiets zou willen doen? dan ma een eurotje meer voor zoon reep toch?
Citaat:Sja, in dat soort landen hebben de mensen nu eenmaal geen geld om al hun kinderen eten te geven en naar school te laten gaan, ze krijgen juist veel kinderen zodat die kunnen gaan werken en meeverdienen.. haal je dat werk weg dan verhongeren ze. Dus door geen chocolade meer te kopen help je de kinderen niet. Dan kun je beter geld geven aan unicef of een ander goed doel voor die kinderen.
idd chocolonely. Jolandaa_ schreef:Die landen zijn vaak nog niet zo ontwikkeld.
Citaat:Hoeveel kleding fabrieken zijn er niet in die landen? Probleem is grootser, maar zolang je iets moet. Kunt de fabriek wel boycotten maar dat is minder omzet,minder salaris en geen eten..
BaileyMix schreef:Het is nou eenmaal zoals het is, dat los je toch niet op met en reepje Milka laten liggen. Dat zal nooit opgelost worden
Citaat:zullen altijd achterblijven in ontwikkeling en zo is het nou eenmaal. Ik lig er niet meer wakker van.
YankeeBoy schreef:Jillhorses, kun je daar wat meer over vertellen? Op de site van tony staat heel iets anders, dus ik ben wel benieuwd!
ZeSteigert schreef:Ik eet zo vaak mogelijk Tony's, maar het punt is dat ze maar zo weinig smaken hebben en het is heel duur. Als ik na een schooldag zin heb in chocola ofzo dan haal ik eerder een reep milka voor 90 cent met aparte en heerlijke smaken dan een reep Tony's..