Waarom zo intens moe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Waarom zo intens moe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:22

Hallo daar, bedankt voor het klikken, alvast.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Ik ben al een tijd ontzettend vermoeid. Een dag school houd ik bijna niet vol en een dag werken voelt als het lopen van een marathon. Overdag ben ik niet vooruit te branden, terwijl ik normaal vier keer in de week op de wielrenfiets zit. Ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar. Ik slaap erg vast en veel, maar opstaan lukt bijna niet. 's Nachts slaap ik in een warm pak omdat ik het zo koud heb, terwijl ik eerder de moord stikte in een hemdje. Eerder was het geen probleem om een nacht te slapen van 01:00 tot 07:00, maar dat trek ik nu echt niet meer. 21:30 gaat het lichtje ook echt uit... Misschien toch bloedprikken bij de dokter?

Verder erg last van hoofdpijn en spierpijn... Wie heeft de gouden tip of weet wat er aan het handje is?

Zeepsop

Re: Waarom zo intens moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:24

Ik heb de laatste weken ook dat ik heel moe ben de hele tijd, ook last van spierpijn en rugpijn etc.. geen idee waar het aan ligt.

Misschien toe aan de zomer? :P

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:25

Hoe lang heb je dit al?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:26

eet je genoeg? heb je afgelopen maanden genoeg gegeten?
ben je misschien ziek? (pfeiffer)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:27

Klinkt bekend. Ik zou idd even bloedprikken. Bij mij komt dit omdat mijn schildklier niet werkt. Nu hoeft dat bij jullie natuurlijk niet zo te zijn en kan het ook een virusje zijn, maar bloedprikken kan sowieso geen kwaad.

Thats_Me

Je kunt natuurlijk altijd even langs de huisarts om je bloed te laten controleren op een tekort oid. Maar dan voornamelijk omdat je overdag niet vooruit te branden bent en niet meer normaal kan sporten. Echter is om 21.30 uur gaan slapen en om 7.00 uur weer op echt niet extreem lang hoor. Ik vind het zelfs gezonder klinken dan van 1 tot 7 slapen eigenlijk.

Ik zou zeggen maak morgen even een afspraak bij de huisarts dan weet je ook snel genoeg of er wat aan de hand is met je lijf. Veel sterkte ermee!

TessJazz

ik heb het ook erg de laatste tijd , ik ben ook gauw duizelig en benauwd.
en ik ben een watje ik durf geen bloed te prikken haha

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:28

kimberly1995 schreef:
Hoe lang heb je dit al?

Al een week of vier. Maar nu wel echt op z'n piek, geloof/hoop ik.

@sadekeshia, ik eet 's morgens mijn ontbijten, smiddags een pakketje brood en savonds aardappels groente vlees... Geen idee of ik Pfeiffer heb, maar ben niet zo ziek dat ik spugend boven het toilet hang,

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:28

Dank voor de tips. Ik ga de huisarts maar weer even plagen...

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:29

Inderdaad, pfeiffer, ijzertekort en zo kunnen er meer lichamelijke dingen spelen die voor moeheid zorgen. Even langs de dokter en je hebt daar in ieder geval meer zekerheid over.

Gitana

Nee pfeiffer is volgens mij gewoon dat je echt moe bent steeds
is ook bij mensen verschillend
vriendin van mij viel staand in slaap, terwijl ik het amper merkte toen ik het had..

lizy29

Even bloed laten prikken en laten controleren of Pfeiffer, vitamine D en vitamine B12

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:30

Heb toevallig een collegaatje met Pfeiffer, maar zij hangt dus wel spugend boven het toilet en heeft veel verhoging... Ik niet?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:32

JoopC schreef:
Heb toevallig een collegaatje met Pfeiffer, maar zij hangt dus wel spugend boven het toilet en heeft veel verhoging... Ik niet?

Verschijnselen kunnen erg verschillend zijn.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:33

Avalon_ schreef:
JoopC schreef:

Verschijnselen kunnen erg verschillend zijn.

Ah, oké. Hoop morgen even tijd te kunnen vinden om de HA te bellen.

Dank voor de tips!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:37

Slik je ook weleens extra vitamine D? Wij Nederlanders hebben te weinig zon waardoor we te weinig zelf aanmaken. De laatste weken is het echt slecht weer met weinig zon. Dit zou ook weleens uit een bloedtest naar voren kunnen komen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:39

tanjaatjuhh schreef:
Slik je ook weleens extra vitamine D? Wij Nederlanders hebben te weinig zon waardoor we te weinig zelf aanmaken. De laatste weken is het echt slecht weer met weinig zon. Dit zou ook weleens uit een bloedtest naar voren kunnen komen.

Nee, slik geen extra vitamine D. Moet eerlijk bekennen dat ik naast aardappels groente vlees en een appel niet veel meer vitaminen en mineralen binnenkrijg,

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:39

Gewoon even langs de dokter gaan en laat je niet zomaar afwimpelen :) Bloed onderzoek en urine onderzoek kunnen ze vaak al heel veel in zien.
Gewoon rustig je klachten uitleggen etcetera.

Komt wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:42

Idd even bloedprikken, kun je het zsm aanpakken indien nodig.
Ik heb een jaar geleden pfeiffer gekregen, ik herken je symptonen wel, maar bij mij kwam dat vooral in de nasleep. Bij pfeiffer verschilt het heel erg per persoon hoe erg het is, ik viel idd overal in slaap, op school, en ben zelfs eens met uitgaan in slaap gevallen :')

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:42

Vitamine b12 ook laten testen, heb ik ook te lang mee gelopen en nu blijvende schade.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:45

Inderdaad even laten bloedprikken kan van alles zijn. Pfeiffer is idd ook een kanshebber. Heb ik zelf 2 jaar geleden gehad, ben een half jaar lang alleen maar moe geweest... Maar na een half jaar was ik er weer helemaal vanaf, heb nu nergens meer last van.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:49

Pfeiffer of misschien vitamine d tekort.. Ik heb ook pfeiffer gehad, en fietsen normaal elke dag op en neer naar zwolle (20 km heen en 20 terug) toen kon ik een ritje naar meppel op de fiets al niet meer volhouden ( nog 13 km heen en 13 terug..) bleek ook pfeiffer te hebben.. Ik zou ff lekker gaan bloedprikken (valt mij altijd reuze mee) Als het namelijk wel pfeiffer is moet je even goed rustig aan doen, anders kun je er een chronische moeheid aan over houden..

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:34

aah joopie, ik herken mezelf hier precies in.. Hele dag moe, en ik ben nu echt gesloopt en heb niet veel gedaan vandaag. Normaal moest ik ook in een hempje slapen maar nu een trui en jogging broek.. Erg apart

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:03

Ik ben bij de dokter geweest.
Bloedtesten is afgenomen en ondertussen ook al wat uitslagen binnen.
Bloedwaarden en vitamines op orde, Pfeiffer uitslag krijg ik morgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:06

Ook naar de schildklier gekeken, want als iemand het over "niet vooruit te branden" in combinatie met "koud" heeft, denk ik daar het eerst aan...