wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:06

tsja, de titel is niet echt aantrekkelijk,

maar, ik zit met het volgende probleem, ik heb een ingegroeide teen nagel.
hoe word zon nagel nu behandeld bij de HA ?
komen ze met prikken aanzetten om het te verdoven en dan de nagel er bij de zijkant af te knippen of??

ik wil weten hoe je behandelt word, kan niet echt over prikken, dus wil niet naar de HA...

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:11

Je kan weken in biotex, soda en ga zo maar door.
Het beste is langs de pedicure (medische) te gaan en daar je advies te halen.
Deze ziet wel of een ingreep nodig is of dat zij hem nog kan "redde " daarbij opgemerkt dat een pedicure niks mag doen als de teen ontstoken is.

ik kamp al jaren met ingroeiende teennagels aan mn grote tenen. Vorig jaar eindelijk 1 kant weg laten knippen in t ziekenhuis en nu groeit hij er gewoln weer in incl ontstekingen.
Over een paar weken laat ik beide tenen dus weer inknippen en trekke maar dan wordt er tevens een spulletje op de wortel gesmeerd zodat de nagel daar niet meer aangroeid.

hopelijk ben ik er dan vanaf

Succes
Laatst bijgewerkt door Babette op 08-05-14 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:12

Door een familiekwaal had ik ook áltijd last van een ingegroeide/ontstoken teennagel. Ik was/ben doodsbang voor spuiten dus bij de huisarts behandelen was geen optie (gelukkig vond de huisarts dat ook geen optie :')).

Ik heb een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis & ben hier op gesprek geweest. De eerste arts wou me niet helpen. :+ Ik ben teruggegaan naar de huisarts & heb een nieuwe verwijzing gekregen daarna. Tweede arts wou me wél helpen. Gesprek gehad met anesthesist en daarna 'geopereerd'. Infuus gekregen (dat deed bij mij gewoon echt geen pijn! Verpleegkundige begon over kerstbomen te praten en heb er echt niks van gemerkt!), operatiekamer in en hop. Zo gebeurd! Vond het een ontzettend fijne manier! *\o/* Heb daarna nooit meer een ontstoken teennagel gehad en operatie is inmiddels alweer 3 of 4 jaar terug. Bij mij dus echt briljant fijn uitgepakt. :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:12

Babette schreef:
Je kan weken in biotex, soda en ga zo maar door.
Het beste is langs de pedicure (medische) te gaan en daar je advies te halen.
Deze ziet wel of een ingreep nodig is of dat zij hem nog kan "redde " daarbij opgemerkt dat een pedicure niks mag dam als de teen ontstoken is.

ik kamp al jaren met ingroeiende teennagels aan mn grote tenen. Vorig jaar eindelijk 1 kant weg laten knippen in t ziekenhuis en nu groeit hij er gewoln weer in incl ontstekingen.
Over een paar weken laat ik beide tenen dus weer inknippen en trekke maar dan wordt er tevens een spulletje op de wortel gesmeerd zodat de nagel daar niet meer aangroeid.

hopelijk ben ik er dan vanaf

Succes

bah, moet er niet aan denken,, en hoe verdoven ze het ?

Babette

Re: wie nog meer ingegroeide nagel (gehad) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:15

Ze brengen twee naalden in aan de bovenkant van je teen... vanaf je wreef gezien. Daar wordt heel rustig de vloeistof ingespoten en dan duurt het even voor de verdoving inzet.

ik heb er al die jaren xo tegen op gezien dat het mij alles mee viel vorig jaar. En als het goed gebeurt hoeft het dus ook maar 1 x ik heb gewoon dikke pech dat ik nu weer moet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:17

Ik heb het 4 keer gehad. Een keer rechts en 3 keer links. Ben er 4 keer aan geopereerd en nu probeert het af en toe nog eens in te groeien maar kan ik gewoon een heel stuk wegknippen.

Als je een operatie krijgt, je krijgt 2 prikken die best wel meevallen. Dan knippen ze de nagel tot halverwege weg en kan je weer gaan. :P Na 24u mag het verband er af. Bij mij bleef dat telkens aan de wond plakken. Auw. #)
Na de operatie je voet goed hoog houden dan valt het echt alles mee.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:18

Bij mij hebben ze echt vanaf de wortel eruit getrokken!

Dat gaan ze nu dus weer doen alleen dan aansluitend een spulletje erop zodat de nagel niet meer aan zal groeien zo laag.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:19

bah,, prikken..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:20

Ja, dat hebben ze bij mij ook gedaan. Dat is normaal toch dat ze dat spul erop smeren?
Bij mij gingen ze er ook nog met een rasp overheen. Smerig. :')

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:21

Wahah een rasp joh!? Bij mij is er niks opgesmeerd in ieder geval en nu een half jaar later is hij dus ook weer gewoon teruf gegroeid incl ingroei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:23

Bij mij is het helemaal niet op zo'n manier gegaan := bij mij kon ze de huid aan de zijkant nog 'los' halen en er een watje tussen doen zodat de teennagel los zou groeien. Ik heb alleen wildvleesvorming.. dat wil niet weg dus moet alsnog een keer naar de HA :=

Als je hem helemaal weghaalt dan loop je juist een grotere kans dat je weer ingroeit, zeker als de zijkanten nog dikkig zijn (je hebt namelijk niet allemaal een nagel die echt op je teen ligt, mijne ligt bijvoorbeeld van zichzelf al dieper met dus een grotere kans op ingroeien als ze te kort zijn).

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:31

Heb het regelmatig, maar voel het heel snel dus dan is het tanden op elkaar en een hoekje afknippen zodat het kan helen en rondvijlen zodat de nagel eruit kan groeien. En nagels iets langer laten om het zo goed het gaat voor te blijven

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:37

Wat naar zeg!
Ik heb het ook al 3x gehad, al deze keren ben ik naar de HA geweest en heeft hij zoals je zegt in je begin post de helft eraf gehaald en verdoofd.
De 4e x was ik het zat en ben ik wezen google (erg lastig met een tenen/ voeten fobie) en had iets gevonden over een nagel boog, ik ben toen naar de medische pedicure geweest, die heeft daar niet voor gekozen en me nagel kunnen redden. Ze heeft stukjes weg gevijld en een '' propje'' tussen de nagel en mijn vlees gedeelte gestopt. Op deze manier is hij recht gaan groeien. Ik ben nog enkele keren heen geweest om te leren mijn nagels knippen. ik deed dit altijd te schuin en te kort, sinds dien geen problemen meer gehad!

Heel veel succes!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:43

bah, het begint telkens meer pijn te doen,, maar ben gewoon bang voor prikken.
doe regelmatig mn voet in een voeten badje met soda.
groeit allemaal eelt, kan niet eens meer normaal mn schoenen aan doen !

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:44

HIelkebro, ik heb gister een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag om toch de nagel gedeeltelijk te laten verwijderen.
Zie ook enorm op tegen de prikken maar liever nu nog even 2 x pijn van de prikken dan dit steeds
weer... stootte mn teen vnamorgen en moest gewoon janken van de pijn. Kan er niet meer tegen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:47

@babette Sterkte en succes !

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:42

Ik ben aan beide tenen "geopereerd", eind vorig jaar/begin dit jaar.
De ingreep viel me zó hard mee! Ze halen een stukje langs de zijkant weg en nadien wordt van dat stukje de wortel met fenol behandeld. Dat laatste is echt noodzakelijk, ik had immers daarvoor ooit al eens bij de HA een stuk laten wegnemen, maar m'n nagel groeide (natuurlijk) gewoon slecht terug. Het enige vervelende was dat ik twee weken een dik verband om m'n teen moest. Dat past natuurlijk in geen enkele schoen.. Verder weinig last van ondervonden. Zou het zo weer doen! Ik kan nu tenminste normaal schoenen en sokken aan, heerlijk <3
Overigens krijg je inderdaad enkele prikken. De eerste voel je, de volgende als het goed is enkel in de zin van een beetje lichte druk. Meer een tikje zelfs :+ Alleen die eerste prik heb ik even gevoeld, maar is echt zo voorbij!

Trouwens is het niet altijd een gevolg van slecht knippen hoor. Bij mij zou een pedicure het probleem nooit hebben kunnen oplossen, mijn nagels waren gewoon veel te breed voor m'n nagelbed. 't Hangt een beetje af waar bij jou de oorzaak ligt. Soms ben je inderdaad met een goede pedicure geholpen!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:55

Zit ook in mijn familie.
maar een paar hebben ze de zijkanten van de teen weggesneden.
en probleem opgelost.
maar aangezien ik een schijterd ven knip ik ze al snel van te voren weg als ik weer iets voel.
en zo kan ik weer even Door en zo doe ik het elke keer.
en gaat al heel wat jaren goed.
maar ik zal nooit meer vergeten hoe zeer het doet ontstoken tenen.
En het ergste vond ik altijd met uitgaan als het druk was en stond er iemand op mijn teen.
het is dat ik me in kon houden maar kon diegen wel een knal verkopen.
wat ik natuurlijk niet heb gedaan.
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 16-05-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:57

@Hvelreki Je geeft me moed haha, misschien dan toch maar even langs de HA ofzo..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:03

Moet je wel even nagaan of ie fenol gebruikt, anders komt het misschien terug. Bij de huisarts werd het immers bij mij gewoon weggeknipt. En dan groeide het opnieuw verkeerd -O- Ben hiervoor bij de dermatoloog geweest. Die doen zulke operaties wekelijks, zo niet nog vaker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:22

Oei! Sterkte alvast. Ik ging altijd zelf prutsen, met succes maar ik zou het niet aanraden. Kan meer ellende geven dan verlichting.

Wat betreft prikken; dit doet nu al hartstikke zeer, dus een prik is minder pijnlijk dan continu die kloppende teen en alle ellende.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:28

Oei was het dan zo ernstig? Ik heb er ook chronischlast van. Alleen klein beetje rood en dik. Ik stop er dan een watje tussen. ( ging even googelen naar fotos, jakkie zeg)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:30

Ik wou nog zeggen; vooral niet googlen :') dat is niet heel geruststellend om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:30

Ik had het ook door fout knippen door mijn pedicure.
Dat geknooi van de HA moet ik niks van hebben.... ik ben gewoon meteen naar een podotherapeut in het ziekenhuis gegaan, heb je geen verwijsbrief voor nodig.
Die heeft met een juist knip en verzorgingsbeleid nu ervoor gezorgd dat de ontstekingen over zijn en de nagels niet meer ingroeien.
Bij de HA zijn ze vaak veel te snel met hele delen weghalen, brrrr.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:32

vuurneon schreef:
Ik wou nog zeggen; vooral niet googlen :') dat is niet heel geruststellend om naar te kijken.

:=