Psychische klachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:17

Hallo,

Ik heb al jaren psychische klachten ben nu 37.
Ik heb al jaren last van bepaalde klachten zoals:

*zeer veel stress/depressief gevoel/huilbuien
*Moeilijk gesprekken kunnen volgen(zeker als ik teveel prikkels gehad heb of om me heen heb)
*Zeer slechte concentratie
*Vergeetachtigheid
*Niet uit mijn woorden kunnen komen
*In een groep mensen die veel praten kan ik het gesprek niet volgen.
*Heel moe na stressvolle gebeurtenissen(bv verjaardagen,druk op het werk)dan moet ik daarna echt een paar uur naar bed om bij te komen.
Het word steeds erger.
De psychiater waar ik af en toe kom heeft me nu een soort lijst meegegeven van adhd en add,maar de klachten die ik heb lijken helemaal niet op dat.
Waar denken jullie aan als je mijn klachten zo leest? :(

Soraya10

Re: Psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:20

Ik denk dat je

A) naar een arts moet gaan die je lichamelijk even helemaal onderzoekt om zeker te zijn dat de klachten geen lichamelijke oorzaak hebben.
B)je zo snel mogelijk een andere psychiater moet gaan zoeken die wel met je aan de slag gaat op een serieuze manier.

Veel sterkte en beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:22

Ben je wel echt naar een psychiater/psycholoog geweest? Want zo gaan die behandelingen niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:23

Eerste waar ik aan denk is ADD.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:33

Heb je even een pbtje gestuurd.

Heb zelf ook adhd en heb dezelfde klachten.

Wil je graag helpen en via pb is voor mij overzichtelijker.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 07:37

Ik ben onder behandeling bij een psychiater,maar alles gaat zooo langzaam,nu is hij op vakantie en ik heb afgelopen weekend echt een crisis gehad met mezelf,ik zag alles niet meer zitten,werd echt compleet gek in me hoofd,wilde echt de sloot inrijden met auto...
Nu heb ik heel erg last van vergeetachtigheid,kan gesprekken heel moeilijk volgen,kortom ik ben echt een wrak op het moment.
En dan moet ik ook nog eens 24 uur werken,8 uur op een dag,dat gaat niet meer,heb me afgemeld : (
Alles geeft me momenteel zeer veel stress,vooral op communicaties gebied en gesprekken,omdat ik niet kan onthouden wat ze zeggen en ik niet weet wat ik terug moet zeggen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:43

Ik denk zomaar dat al je klachten voortkomen uit je eerste punt. Een depressie en/of zware stress kan veel doen met je geheugen, concentratievermogen en energiepeil. Een psychiater is trouwens niet per sé de aangewezen persoon voor een behandeling, en het zou kunnen dat je meer baat hebt bij een psycholoog/psychotherapeut.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 07:51

Ik praat dus ook met iemand,maar dit gaat zoo gestaag,ik vraag onstand maar om vervolggesprekken, nu kan ik pas 28 mei terecht : (,en de psychiater is een maand op vakantie,ik heb gevraagd of er een vervanger is maar ze zeggen dat die er niet is,wat een klote zooi.
Ook trekt me werk aan me van alle kanten,en vragen constand'hoe zit het nou met hulp? heb je nu al hulp'' pffff word er echt zo erger gestresses van,dit komt er dan nog bovenop,ik had gisteren en vandaag moeten werken,maar ik kan het gewoon niet meer aan,mijn hele lichaam laat me in de steek,de constante stress,het niet kunnen onthouden,gesprekken niet meer kunnen volgen,het put me volledig uit.
Wie heeft er advies voor me wat te doen,ben echt radeloos..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:55

Is er op je werk een vertrouwenspersoon? Misschien dat je daar even je verhaal kan doen en er op die manier ook meer begrip is en dus minder getrek vanaf je werkgever.
Arbo dienst zou ook nog een optie zijn als ze daar bij zijn aangesloten.

Op dit moment is alles even crisis, kun je niet bij de psych terecht dan is het misschien verstandig om dus even een andere uitlaatklep te zoeken. HA is ook altijd nog een optie.

Wil je even vanaf hier een hele dikke knuffel geven. Begrijp dat echt alles nu teveel is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:56

Ik denk ook eerder aan een flinke depressie die al veel te lang duurt.

Van ADHD of add krijg je geen ideeën om de sloot in te rijden.

Ik zou een andere psycholoog gaan zoeken die je wel serieus neemt en een behandeling gaat starten.

Krijg je medicijnen??

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:21

ik zal eens navragen of er een vertouwenspersoon is,maar wat mag en kan je vertellen aan zo iemand?
dankjewel voor je knuffel marlies..
Don ik slik anti depressiva 40 mg,maar dit helpt bij mij niet tegen de extreme angsten en stress.
Ik heb die angsten en stress het ergste op het werk,omdat ik daar juist 'moet praten'gesprekken moet volgen'rapporten lezen,onrust van de bewoners,te weinig personeel,conflicten tussen personeel etc etc9ik werk in een verpleeghuis mert dementen bejaarden) als ik thuis ben heb ik er minder last van.
ik moet zo om half 11 naar een gesprek,ben nu al weer aardig aaan het trillen en mijn angsten reizen de pan uit.. ;(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:48

Vind je het verstandig om je werk te blijven doen terwijl je stijf staat van de spanning en last hebt van heftige angsten? Weet je heel zeker dat je geen paniekaanval kan krijgen op je werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:48

Medicijnen moeten natuurlijk wel werken. Dit zou ik dus zeker aangeven bij de arts :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:52

TS heb je al wel eens bloed laten prikken en laten controleren op vitamine B en D. Dit kan ook een deel van je klachten verklaren en ook waarom je anti depressiva niet aanslaan.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:58

Ik heb net een gesprek gehad om 11 uur op me werk met me zorgmanager.
Ik heb zitten huilen en trillen van angst en heb aangegegeven dat ik nu echt van het padje af ben,ik heb zoveel stress te verwerken gehad,dat ik nu echt een soort uitvals verschijnselen heb zoals niet mee goed kunnen nadenken,onthouden,gesprekken kunnen volgen en volhouden.. : (
Ik mag hem maandag bellen en dan gaan we verder,hij vroeg aan mij, kan jij de zorg wel aan?(ik heb altijd in de zorg gewerkt,maar door mijn áandoening'gaat het slechter,dat zei ik,toen zei hij dat ik dan een paar uurtjes met iemand in huis die kleine klusjes doet mee mag lopen,wat vinden jullie ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:01

Heel herkenbaar ts, dit klinkt idd als een depressie waar je langzaam in zakt. Ik heb zelf precies dezelfde klachten gehad , en na 1,5 jaar intensieve hulp ben ik er redelijk vanaf!

Ik zou de ziektewet in gaan, even tijd nemen voor jezelf en aanvragen of je in groepstherapie mag. Dat heb ik zelf ook gedaan, het is intensief maar wel heel vruchtbaar.

Sterkte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:02

Hoe bedoel je dat? Willen ze je inplannen binnenkort om met kleine klusjes mee te helpen? Dat is naar mijn mening voor arts spelen en jou gewoon aan het werk zetten zonder dat het bij je taken hoort, ik zou het niet doen.

Het lijkt mij verstandig dat je volledig ziek gemeld wordt. Hulp krijgt via de huisarts of arbo en ook via de arbo een traject ingaat om opnieuw aan het werk te gaan. Met duidelijke afspraken en tijden, zo weet je wat je kan verwachten en heb je een vangnet als het niet gaat.

Je bent gewoon op en leeg op dit moment. Zorg eerst voor jezelf, dat je weer zelf een beetje op de rit komt voordat je aan het werk gaat. Sommige mensen vinden de afleiding van het werken juist prettig maar als ik jou verhaal zo lees levert het jou meer stress op dan dat het rust brengt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:02

Ik denk eerder richting het spectrum van angststoornissen dan richting depressie/ADD als ik dit zo lees. Van overmatige angsten kun je dood en doodop raken met als gevolg een lege batterij en depressieve klachten. TS wellicht herken je hier iets in? http://nl.wikipedia.org/wiki/Gegenerali ... ststoornis
Laatst bijgewerkt door Mars op 09-05-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:03

ik heb zelf add, en herken die dingen wel bijna allemaal, maar komt ook door andere dingen. sorry ik kan je niet helpen ik weet t niet.
sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:05

Zelf heb ik met deze klachten eerst ook ADD diagnose gekregen maar die is na mijn therapie toch ingetrokken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:05

Dani schreef:
Ik denk zomaar dat al je klachten voortkomen uit je eerste punt. Een depressie en/of zware stress kan veel doen met je geheugen, concentratievermogen en energiepeil.

Dat denk ik ook en daarnaast krijg je geen goede hulp, je hebt niks aan die psychiater als ik het zo lees. Evenals de medicijnen.

Verder denk ik niet dat het zinvol is als iedereen direct diagnoses gaat roepen als AD(H)D.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:17

Ik wil juist heel graag wat doen,maar nu nog niet,ben opgebrand momenteel.
Door mijn angsten kan ik momenteel niet inschatten wat nu goed voor me is, denk dat ik me mee laat slepen door de lieve woorden van mijn zorgmanager..
Maar wat gebeurd er als ik me volledig ziekmeld? gaan ze me ontslaan? of ben ik verzekerd dat ik wia krijg?(sorry voor al die vragen hoor,maar ben erg verward)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:19

Mindypony schreef:
Ik wil juist heel graag wat doen,maar nu nog niet,ben opgebrand momenteel.
Door mijn angsten kan ik momenteel niet inschatten wat nu goed voor me is, denk dat ik me mee laat slepen door de lieve woorden van mijn zorgmanager..
Maar wat gebeurd er als ik me volledig ziekmeld? gaan ze me ontslaan? of ben ik verzekerd dat ik wia krijg?(sorry voor al die vragen hoor,maar ben erg verward)

Wat voor contract heb je? Je mag niet ontslagen worden als je in de ziektewet zit :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:22

Het eerste dat bij mij op komt, heb je geen vitamine B12 te kort??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:24

Kentaro schreef:
Het eerste dat bij mij op komt, heb je geen vitamine B12 te kort??

Ok begrijp me niet verkeerd, maar ik vraag me dus echt af of dat in zo erge maten psychische klachten kan veroorzaken. Ik zie deze vraag zeer regelmatig voorbij komen en vind t zo'n dooddoener.