Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik had er geen last van, hoewel eentje op een gegeven moment wel door begon te komen en het tandvlees op die plek wat ging irriteren, maar ze zouden wel door gaan komen en dan zouden ze m'n tanden scheef drukken. Uiteindelijk stelde mijn tandarts voor dat hij, als ik echt op zag tegen de ingreep, me wel kon doorverwijzen naar een kaakchirurg die alle verstandskiezen in 1 keer kon verwijderen. Dat heb ik dus laten doen vorige zomer en het viel me echt 100% mee! De verdovingsprikken, de ingreep zelf en de herstelperiode erna: het ging allemaal prima. Ik heb praktisch geen pijn gehad, de zwelling nam snel af, alles netjes schoon kunnen houden, pijnstillers genomen maar ik had niet eens alles nodig wat ze me gegeven hadden, van vloeibaar naar vast eten beetje bij beetje opgebouwd en een poosje rustig aan gedaan. Als ik had geweten dat het zo zou lopen dan was ik echt al veel eerder gegaan. Ze moesten bij mij rechtsonder in de kaak wat bot weghalen met een boor omdat die verstandskies vrij lastig was en ook dat ging helemaal prima, het geluid was irritant maar de verdoving werkte zo goed (en de pijnstillers erna ook) dat ik er gewoon geen last van heb gehad. Ik was wel een beetje nerveus voor de ingreep, maar de chirurg en zijn assistente waren heel aardig en tijdens de ingreep heb ik gewoon m'n ogen dicht gedaan en teruggedacht aan de leuke bosrit die ik de week ervoor had gemaakt 
maar.... de pijn is gewoon 5x minder dan bij een gewone extractie en 100x minder dan wanneer je tandvlees ontstoken is. Daarom zeg ik: doen! Caesar schreef:Maar dan hoor je toch al dat gekraak en alles nog?
Ik heb alles nog, ooit 1 gaatje gehad en de tandarts heeft gezegd dat als ik 30 ben, mijn kiezen er niet meer uit hoeven. Nu ben ik 28 geworden dus ik hoooop dat ze constant blijven. Want ik heb hetzelfde TS. Zweet al peentjes als ik eraan denk!
) en voor je het weet is het klaar. Wel zorgen voor goede ibuprofen, en vloeibaar eten voor erna, want ik kon iets van een week niet eten. Had het ook in de vakantie gedaan en die week had ik wel nodig