Maandenlang hoesten, pijn bij ribben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Maandenlang hoesten, pijn bij ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:19

Hi Bokkers,

Aangezien ik geen type ben, die graag naar dokters ed gaat, vraag ik hier eerst jullie advies.
Ik heb al sinds November 2013, dat ik regelmatig 'ziek' ben, wat inhoudt dat ik de longen uit m'n lijf hoest, waar het vaak ook bij blijft, hooguit een verkoudheidje erbij, maar geen griep. Elke maand is het wel weer raak, en wordt het nu wel echt een beetje beu. Heb al maanden amper een stem, ben verschrikkelijk schor, en als klapper heb ik deze keer een ontzettend lange hoestperiode, van nu al zeker 1,5 á 2maanden dat ik 's nachts niet kan slapen door het hoesten, met soms overgeven aan toe.

En om het leuker te maken, heb ik sinds een paar dagen een verschrikkelijke pijn, rechts aan mn zijkant naast m'n rechterborst. Ben absoluut niet kleinzerig, maar die pijn is echt niet te harden, en als ik hard hoest, dan val ik bijna om van de pijn. Mijn vriend denkt dat ik misschien een tussenspiertje gescheurd, of een rik gekneusd heb door het vele hoesten.

Momenteel slik ik nu dagelijks pijnstillers, ook voor het slapen gaan, en heb denk ik een apotheek aan hoestdrankjes en pillen, maar niks lijkt echt te helpen..

Wat moet ik doen? Direct naar de dokter, of nog even aanmodderen?

:evaw:

Rindin

Re: Maandenlang hoesten, pijn bij ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:21

Dat lijkt mij heel simnpel; naar de HA!

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:22

Rindin schreef:
Dat lijkt mij heel simnpel; naar de HA!

Ga morgen bellen, vroeg me ook af of anderen hier ervaringen mee hebben :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:23

Ik denk het niet, anderen zouden er al veel eerder mee naar de HA zijn gegaan, vermoed ik ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:23

Ongelooflijk dat jij je nog afvraagt of je nu wel of niet naar de huisarts moet.
Sommige mensen :roll:

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:24

accuut naar de huisarts.
Niet om je bang te maken maar mijn oom had een 'aanslepend' griepje en bleef steeds maar zo hoesten, was longkanker.

Erg onverantwoord om zo lang te blijven lopen met zo'n klachten en vooral nu het zo verergerd is.
Ik ben zelf chronisch ziek en snap niet waarom mensen zo lang met een gezond lijf aan blijven kwakkelen totdat men zo ziek is dat er blijvende schade optreedt. En nee, ik ben ook geen 'zielig typje' wat voor een scheet en zucht naar de HA rent maar je hebt maar 1 lichaam gekregen, zonder 'reserveonderdelen' dus wees er zuinig op! liever 1 keer teveel naar HA dan de 'te late variant'....
sterkte.

@cowgirl, ja dat is de kortere gedachte verwoord *lol

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:26

Ja, ik begrijp het nut ook niet echt van dit topic. Uiteraard moet je naar de HA.

Ik heb er wel ervaring mee trouwens. Ik had veel pijn aan m'n ribben en hoesten. Na de dokter en die konden niets vinden.
Weken (of maanden?) later moest ik toevallig een TBC test doen in het ziekenhuis met een foto en bleek ik dus maanden rond te lopen met een longontsteking.

Ga naar de dokter. Aub.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:27

Even naar de huisarts voor iets van codeine voor het hoesten [ga er vanuit dat je een droge hoest hebt als ik het zo lees en dan kun je ook blijven hoesten ook al ben je niet meer ziek]. Dan ben je zo van het hoesten af. En een algemene check-up lijkt mij ook niet onverstandig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:30

Als het zo lang aanhoudt dan kun je beter even langs de ha om je longen te laten luisteren en een kuurtje te krijgen. de ribpijn is vervelend, heb ik ook vaker gehad. ook bij mn borstbeen, het doet lang pijn en heftig.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:10

Thats_Me schreef:
Even naar de huisarts voor iets van codeine voor het hoesten [ga er vanuit dat je een droge hoest hebt als ik het zo lees en dan kun je ook blijven hoesten ook al ben je niet meer ziek]. Dan ben je zo van het hoesten af. En een algemene check-up lijkt mij ook niet onverstandig.

Juist geen droge hoest, maar op dit moment zit 'het eruit hoesten' er even niet in, want dan verga ik van de pijn..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:15

Heb je ook koorts?

Zou mij niet verbazen als je een longontsteking hebt. In jouw geval zou ik misschien
vanavond nog naar de doktersdienst gaan...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:18

kinkhoest heerst ook behoorlijk de laatste jaren, collega van mij had dezelfde symptomen als jij en bleek dus kinkhoest te hebben ondanks de inentingen die ze als kind heeft gehad.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:50

Rindin schreef:
Heb je ook koorts?

Zou mij niet verbazen als je een longontsteking hebt. In jouw geval zou ik misschien
vanavond nog naar de doktersdienst gaan...

Nee heb gelukkig geen koorts.. Ik ga morgen gelijk even bellen en klachten voorleggen, ik post gelijk als ik nieuws heb!

Liselot schreef:
kinkhoest heerst ook behoorlijk de laatste jaren, collega van mij had dezelfde symptomen als jij en bleek dus kinkhoest te hebben ondanks de inentingen die ze als kind heeft gehad.

Ik heb ook die inentingen gehad ja, wist eigenlijk niet dat dat nog kon op 20jarige leeftijd, kinkhoest krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:52

Jeetje na twee weken zo hoesten moet je eigenlijk al naar de HA.... Hup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:55

Gekke vraag, maar hoest je een beetje als een zeehond? Dat het zo klinkt bedoel ik dus :))

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:57

Iemand die ik ken had dit ook en bleek astma te hebben. Met een puf is dit nu goed onder controle.
Het is niet gek dat je pijn in je ribben krijgt van al dat hoesten.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 17:04

Bizzybijtje schreef:
Gekke vraag, maar hoest je een beetje als een zeehond? Dat het zo klinkt bedoel ik dus :))

Jaa echt geblaf is het.. Vooral als ik wil gaan slapen, als je dan even ligt, dan is het het ergst, heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:11

Dan zeker naar de dokter, liefst vandaag nog. Ben geen arts maar heb zelf kinkhoest gehad en dat was ongeveer zo :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:28

Ik had hetzelfde en toen bleek ik een longontsteking te hebben. Vooral die hele erge pijn bij je zij, bij mij werd het ook erger als je bewoog. Ik had toen wel hoge koorts, maar het schijnt dat niet iedereen heeft dus ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:46

Salama schreef:
Thats_Me schreef:

Juist geen droge hoest, maar op dit moment zit 'het eruit hoesten' er even niet in, want dan verga ik van de pijn..

Ojee, zo had ik het niet gelezen. Dan heb je niets aan codeïne. Groot gelijk dat je morgen gelijk de huisarts belt. Laat die maar even luisteren/kloppen en je eventueel door laten sturen voor een longfoto.

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:50

Ik had ook dezelfde klachten als jou, hoesten tot je bijna moet overgeven, pijn in de ribben, blaffend geluid. Bij mij bleek het ook kinkhoest te zijn zoals anders hier ook al zeggen. Dus ik zou zeker even langs de huisarts gaan!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:53

vooral zo lang wachten met naar de HA te gaan. zucht.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:54

bliver schreef:
vooral zo lang wachten met naar de HA te gaan. zucht.....

Daar heeft de TS nu niks meer aan.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:18

LZP -> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:19

Kinkhoest is ook erg besmettelijk, dus pas daarmee op. Hoest je vriend ook ?