acupunctuur of toch iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

acupunctuur of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:41

Hallo,

Ik zit te denken om eens acupunctuur te proberen.

Heb elke dag hoofdpijn tegenwoordig en ik weet het komt van de spanning.
Alles in me nek en schouders is hard en rug doet ook pijn.

1x in de maand wordt alles wel los gemasseerd dan gaat het een paar dagen goed maar het is niet de oplossing.
De spanning kan ik nu niet weg nemen. Me zusje is erg ziek en gaat al 2 jaar ziekenhuis in en uit maar steeds verder achteruit. Ik begin nu ook te merken dat ik lichamelijk klachten krijg van de spanningen.

Ik dacht misschien is acupunctuur wat.

Maar hoe weet je dat je naar een betrouwbaar iemand gaat of heeft iemand een ander idee?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-04-14 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:43

Los van de lichamelijke klachten, misschien een idee om ook spanning zelf aan te pakken? Uiteraard neemt dit veel spanning met zich mee maar het is net hoe je ermee omgaat. :) Misschien een idee om daar hulp bij te zoeken. Daarnaast kun je ook dagelijks yoga doen, dat scheelt een hoop en kost je hooguit en half uurtje per dag. Acupunctuur heb ik zelf geen ervaring mee, spanning daarentegen wel.

Arc_En_Ciel

Re: acupunctuur of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:47

Ik zou inderdaad acupunctuur proberen! Ik heb het zelf ook een tijd gedaan, en het werkte bij mij super :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:05

Bel je zorgverzekering.
Die hebben een lijst van verenigingen van mensen die een vierjarige opleiding acupunctuur hebben gevolgd. (Eentje heet geloof ik Zhang.....)

(Ooit konden artsen een cursus van drie weekenden volgen, dan kan iemand daarna een paar nuttige trucs. Maar dat heeft weinig te maken met een professionele opleiding. )

En sterkte met je zus!!!!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:07

Dat is goede ik zal eens mijn zorg verzekering bekijken!

Yoga heb ik nog nooit gedaan.
Moet je daar geen les voor hebben voordat je daarmee kan beginnen?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-04-14 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:08

Probeer dryneedling! Ik heb er zo enorm veel baat bij. Is net ietsje anders als acupunctuur, hierbij pakken ze echt de gespannen spieren aan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:09

Ik zal eens googlen op dryneedling.
Dankjewel voor jullie reacties.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:10

Ik ga mee met Jiskaa! Daarbij komt dat bij mij dryneedling bij mij helemaal werd vergoed en accupunctuur bij mijn man niet. Was bij dezelfde fysiopraktijk.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:10

Mijn fysio, die van mij doet dus ook de dryneedling in m'n nek en schouders, zegt dat warm houden ook heel goed is. Dat helpt de boel extra goed te doorbloeden. Dus ik weet niet of je een kruik of pitten zak hebt? Vind ik zelf ook altijd erg fijn :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:12

Nee dat heb ik niet Smeer wel elke dag met spiroflor dat wordt niet warm maar wel goed voor de spieren.
Een kruik heb je bij elke drogistrij dus dat is zo aangeschaft.
Als de hoofdpijn maar wat zakt scheelt het al een hoop.
Ik werk full time en savonds naar de paarden en dan hoofdpijn erbij is best vermoeiend.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:14

linnie050 schreef:
Nee dat heb ik niet Smeer wel elke dag met spiroflor dat wordt niet warm maar wel goed voor de spieren.
Een kruik heb je bij elke drogistrij dus dat is zo aangeschaft.
Als de hoofdpijn maar wat zakt scheelt het al een hoop.
Ik werk full time en savonds naar de paarden en dan hoofdpijn erbij is best vermoeiend.

Je kunt het altijd proberen :) Ja, ik begrijp hoe vervelend het is, heb het ook tijden gehad. Volgens de fysio is hoofdpijn typisch een klacht van gespannen schouders en nek. Hopelijk wordt het gauw beter met de juiste behandeling :(:) En als je niks hebt aan je fysio behandelingen nu, zou ik er gewoon mee stoppen. Dan is het gewoon zonde van je tijd en geld.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:19

Acupunctuur is bij alles goed vind ik altijd! En eventueel een kraker?

Je weet in elk geval de oorzaak, dus zou daar ook zeker wat proberen mee te doen.

Succes en sterkte met alles!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:31

Ik wil ook dry needling aanraden. Mijn schouders waren echt voor jarenlang extreem gespannen. Kreeg 2x per week fysio en niets hielp. En nu? Superlos! Ga nu over 3 weken weer en de bedoeling is straks 1x per 6 weken controle. En ik geloof nog dat dat gaat lukken ook.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:33

Je zou ook hijama kunnen proberen. Dit werkt vrijwel dmv een vacuum direct op de schouders en nek. Het helpt om blokkades op te heffen en eventueel ook om direct de verzuring uit het lichaam te halen.

Ik werk er zelf sinds een aantal maanden mee en ben erg enthousiast omdat ik al zoveel positieve resultaten heb gezien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:32

Hijama heb ik n og nooit van gehoord. Ik zal het eens googlen.
Dankjewel voor de reacties.

dry needling ga ik eens navragen bij mijn zorgverzekering voor betrouwbare adressen.
Las op internet dat je tijdens de behandeling ook nadelen kan ondervinden dus wil dan wel bij een betrouwbaar iemand zijn.

Loez ik weet wat de oorzaak is maar dat veranderd niet binnen korte termijn.
Er zijn gewoon een hoop frustraties omdat de communicatie slecht is in ziekenhuizen.
me zusje wordt nu al weken genegeerd door haar mdl arts in het amc.

waarom snappen we niet bellen, mailen en brief achter gelaten bij de balie. En ze gaat steeds verder achteruit.
Dat ze zo ziek is en veel pijn heeft is al heel wat maar als artsen ook nog zo gaan doen.
Het is ontzettend verdrietig en frustrerend.
En wat me zusje hebt kan opereren een optie zijn maar met een groot risico.
De artsen willen dat nu niet.
Wanneer is het genoeg geweest?
Ik kan niks aan de situatie veranderen.
Machteloos.

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:54

Net als vele bokkers voor mij zou ik ook absoluut dry needling aanbevelen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:55

Ik heb een beetje gekeken naar het dry needling en zie dat het net zoals hijama en acupuntuur werkt met de meridianen leer. Bij al deze methoden is het doel om een energie blokkade te doorbreken. Je zou daarom kunnen kijken welke methode het beste bij je past.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:06

Dry needling!
Als het goed is valt het onder je fysio behandelingen.

Acupunctuur werkt via je energiebanen. Dry needling via je triggerpoints.
Alhoewel mijn klachten chronisch zijn is Dry needling de enige behandeling waarbij ik duidelijk merkbaar ( en zichtbaar ) verbetering heb gekregen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:43

Precies dat. Ik ervaar de behandelingen ansich niet als heel prettig (mijn grootste angst was de naald, echter voel je daar helemaal niets van), maar mennnnn, wat een opluchting is die dry needling zeg. En ik overdrijf niet als ik zeg dat ik al minimaal 6 jaar fysio in en uit loop, zonder enig werkbaar resultaat. Ik zit nu sinds 2 maanden aan de dry needling en ik kan gerust 10 boxen uitmesten zonder ook maar een beetje last te hebben van mijn spieren de dag erna. Wat ook erg fijn is dat ik gewoon weer kan rijden, ik had na een half uur serieus trainen heel veel last van mijn schouders en nek, het brandde, mijn spieren waren verzuurd. Ik kan nu weer zoveel meer.

En mijn migraine aanvallen zijn zeer verminderd. Ze zullen nooit helemaal verdwijnen, maar van 2 x per week naar 1 x per maand, ik teken ervoor.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 20:24

Wat fijn zeg al die positieve reacties!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 08:36

Blonde vraag:
Spreek je needling ook echt zo uit of spreek je het anders uit?
Ik ga vandaag voor een afspraak bellen.
Een fysio praktijk bij ons uit het dorp geeft ook dry needling behandelingen.

Bedankt daphna voor je informatie.
Omdat dry needling in de buurt is ga ik dit eerst eens proberen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:40

Dry Needling kan inderdaad helpen om je schouders losser te laten voelen maar het lost uiteindelijk niks op. Je zou iets moeten vinden waarbij je zelf kan ontspannen, anders komt de spanning in je nek/schouders weer terug. Iemand zei als tip Yoga, waarom probeer je dat niet naast bv de dry needling? Even totale ontspanning voor jezelf, want daar moet het vandaag komen. Ontspanning van lijf en geest. Sterkte met je zusje.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 08:44

Maar kan je beginnen met bv yoga als je daar niks van weet? Of moet je echt les hebben?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 08:55

Ik heb gebeld er is een wachtlijst voor dry needling als er plek is dan wordt ik gebeld :+

Zal op facebook eens een berichtje zetten of iemand nog locaties in de omgeving weet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:59

linnie050 schreef:
Maar kan je beginnen met bv yoga als je daar niks van weet? Of moet je echt les hebben?

Je kan kijken op yogaonline.nl maar echte les zou wel verstandiger zijn. Het is maar een tip he als jij ontspannen raakt van fietsen, wandelen of wat dan ook kan je dat doen. Ik wil alleen maar aangeven dat je zelf helemaal zou kunnen ontspannen om er voor te zorgen dat je klachten wegblijven als bv dry needling blijkt te werken. Het lost misschien de spanning in je schouders even op maar neemt niet weg wat de spanning veroorzaakt heeft. Dus de oorzaak aanpakken, niet kunnen ontspannen, zou het meeste kunnen opleveren.