alweer blaasontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

alweer blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 20:58

Ik heb al zitten zoeken op de zoekmachine maar kon niet vinden wat ik wil weten.

Ik heb in november (geloof ik) een spiraaltje laten zetten....Dat was allemaal prima maar nu heb ik echt om de haverklap een blaasontsteking. Niet ernstig met koorts e.d. maar wel vervelend.
Ik heb dit eerder als klein meisje eens gehad en een keer in een heel warme periode toen ik te weinig had gedronken, maar na liters thee had ik het weg geplast. afgelopen aug. ook nog eens maar kon ik ook verklaren door warmte en te weinig drinken. dit was met een poedertje ook weer opgelost die ik gekregen had bij de Farmacia. Maar nu na het spiraaltje is het mis.

in dec. nog antibiotica kuur gehad omdat ik er al 5 week mee liep....dan was het zo goed als over...dan begon het weer. Na de kuur was het over. Daarna weer gekregen maar is vanzelf over gegaan na veel thee...heeft wel weer een dikke week geduurd. En nu vandaag, ineens uit het niets is het weer begonnen. Dit nadat ik al even naar de wc moest maar mijzelf geen tijd gunde. Het enige wat ik eraan merk is dat ik dus vaker moet plassen, het plassen zelf is geen probleem en komt ook wel veel uit, maar als het klaar is voelt het vervelend...een samentrekkend gevoel alsof je meteen weer moet....dat gaat wel weer over...maar goed... herkend iemand dit? hoe komt het? hoe voorkom je het? vind het echt super irritant....ik ga van het weekeinde wel weer naar de huisarts. dat duurt hier tijden en eerder geen tijd voor een halve dag wachten tot ik aan de beurt ben.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:00

cranberry capsules of sap helpt blaasontsteking voorkomen..

kuur wel helemaal afgemaakt?

is erg vervelend idd heb het ook vaak gehad gelukkig met weinig klachten.

waarvoor ga je naar de dokter? als je wilt weten of je blaasontsteking hebt kun je toch gewoon urine afgeven?
Laatst bijgewerkt door Valuna op 02-04-14 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

ydnew

Re: alweer blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:01

ja, ik heb van die capsules maar gebruik dat nu sinds de laatste keer, maar alleen als ik er last van heb....

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:06

als je last hebt is het meestal al te laat, is wel verveld maar maar je kunt beter gewoon paar weken gewoon elke dag wat nemen dan krijgen de bacteriën geen kans om te groeien

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:09

ik weet zeker dat ik het heb, maar wil meteen een kuur om er vanaf te zijn.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:08

Blaasontstekingen komen vaak voor bij een spiraaltje... Je kan het nog even aankijken, maar moest het nog eens terug komen zou ik toch overwegen om het spiraaltje te laten verwijderen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:13

Je kunt ook gewoon urine afgeven en dan kun je bellen voor uitslag en leggen ze voor je een kuurtje klaar :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:30

Ja maar het lijkt me niet dat TS constant blaasontstekingen wil houden?
Dat doet zooo zeer.

TS je drinkt wel voldoende toch? en cranberry sap drinken?
Ik zou dan toch overwegen of het spiraaltje je die blaasontstekingen waard is en even bij je HA vragen wat die ervan vindt..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:41

Oh nee dat snap ik hoor. Geloof me.. heb het nu namelijk ook _O-
maar dat wou ik alleen even als toevoeging tegen haar zeggen.. spiraaltjes geen verstand van.

TS Plas je wel na de daad?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:56

Heel vervelend inderdaad een blaasontsteking. Ik heb er vorig jaar elke maand wel een week last van gehad. En als ik bij de dokter urine inleverde konden ze niks vinden omdat ik teveel water had gedronken.
Om het te voorkomen: cranberry sap/capsules of vitamine C slikken. De allerbeste oplossing, zowel bij voorkomen als genezen: D-mannose capsules slikken. Dat is vit. C alleen in veel hogere dosis. Sowieso te krijgen bij de Tuinen en volgens mij ook bij kruidvat.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:25

Ik zeg veel met granberry nemen, sap, tabletten.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 00:31

ik heb meteen 2 cranberry capsules ingenomen en nu veel gedronken en inmiddels is het al een eind beter...nu weer 2 capsules voor het slapen gaan...potje is alleen bijna leeg, dus even kijken waar ik dat hier kan krijgen..had het in NL gekocht. Wist niet dat spiraaltje en blaasontstekingen samen gaan........bah....maar valt wel op...ik ben nu 34. en heb het voor november maar 3 keer gehad in 33 jaar. en nu in een paar maanden ook weer 3 keer.....maar na de daad ga ik niet altijd naar de wc..meestal hoef ik niet of geen zin...moet ik wel doen binnen 15 min. volgens de boekjes.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:41

Zou ik wel doen.. voorkom je iig die blaasonsteking ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 04:25

Het beste is om de bacterie op de kweek te laten zetten.
Het standaard middel werkt goed tegen diverse bacterien, maar niet tegen één bepaalde bacterie: daar heb je een ander middel voor nodig. Als je het op de kweek laat zetten, kunnen ze precies kijken welke antibiotica je nodig hebt.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 04:47

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. telkens blaasontsteking. Er hoefde maar wat te gebeuren. Ik had er alleen ook nog hele erge buikkrampen bij. Na een bezoekje aan de gynaecoloog toch besloten hem er uit te halen. Heb nu een implanon en nooit meer last van blaasontsteking gehad( vloei nu wel continu dus dit is ook weer niet de ideale oplossing voor mij :D ) maar als je toch graag van de pil af wil en je blaasontsteking zou ik dat toch gaan overwegen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:37

Heb je een vriend en dus seks? Ik krijg namelijk onherroepelijk een blaasontsteking als ik na de seks niet even naar de wc ga. Sinds ik dat doe heb ik er bijna nooit meer last van.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:40

Ja....ik heb een vriend... dat zou ook mee spelen. Ik was nooit aan de pil, dus gebruikten condooms. Inmiddels 2 kindjes..(bewust) en nu was het tijd voor een spiraaltje... dus tja...wat de oorzaak nu echt is?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

De oorzaak is dat je niet gaat plassen na de sex. Probeer dat eens. Scheelt aanzienlijk, of je nou wilt of niet. Wanneer ik niet kan plassen ga ik douchen en spoelen.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:05

pfff dat is heel vervelend! ik snap het helemaal.
Maar ze zeggen wel dat cranberry goed is, maar dit is nooit officieel bewezen.
Ik heb een hele tijd bij de uroloog moeten lopen, omdat ik mijn blaas niet leeg plaste, waardoor ik dus blaasontstekingen krijg.
Misschien kan je een keer vragen voor een ego als je net naar het toillet bent geweest. Want als je hier mee blijft lopen, en je bent een keer te laat bij, kan het zijn dat het op je nieren slaat. En dan moet je echt snel zijn anders krijg je een nier failture. En dan ben je ver van huis.
Maar dit is natuurlijk wel het ergste geval. Maar wil je natuurlijk niet hebben.

Ik hoop dat het snel overgaat. en dat het niks ernstigs is! Succes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

ydnew schreef:
Ja....ik heb een vriend... dat zou ook mee spelen. Ik was nooit aan de pil, dus gebruikten condooms. Inmiddels 2 kindjes..(bewust) en nu was het tijd voor een spiraaltje... dus tja...wat de oorzaak nu echt is?

Vanaf nu na de seks even gaan plassen, ook al zijn het maar 4 druppels. Bij vrouwen liggen de vagina en anus behoorlijk dicht bij de plasbuis en met seks kunnen er heel makkelijk bacteriën in die plasbuis komen. Doordat je direct na de seks even te gaan plassen spoel je deze weg :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:37

Moeders zei altijd tegen mij, omdat ik ook zowaar chronische blaasontsteking heb, dat ik kinderne moet krijgen en dat het dan over gaat. Niet is dus minder waar :=

Maar idd. Na de sex plassen kan heel veel schelen. De manier van afvegen ook.

Mooi vervelend, die blaasontsteking. Bah! Ben blij dat ik het nu 4 maanden niet meer heb gehad.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:53

Ik heb het ook gehad. Ik had het op een gegeven moment 10x in 1 jaar!
Na mijn spiraaltje juist veel minder last ervan, maar dat terzijde.
Ik heb toendertijd een onderhoudskuur gehad... Dat was gewoon een antibioticakuur (heel weinig antibiotica zat er in die pillen) die ik elke avond moest nemen voor de komende 6 maanden. Daarna moest ik het alleen nemen na de seks. Sinds die tijd eigenlijk geen last meer ervan gehad!
Nu slik ik ze ook niet meer, heb nog wel standaard deze pilletjes in huis. Zodra ik dan voel dat het opkomt, neem ik zo'n pilletje en dan is het weer voorbij!

Misschien dus een tip om naar een uroloog te gaan! (Dit kwam namelijk ook allemaal vanuit een uroloog.)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:58

Als eerste je urine op kweek laten zetten.
Ook na nadat de kuur over is, want dan pas kunnen ze zeggen of deze ook echt helemaal weg is.

Voldoende drinken, voldoende de tijd nemen om goed uit te plassen, da de daad idd gaan plassen.
Cranberry capsules of vitamine C

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:01

ydnew schreef:
ik heb meteen 2 cranberry capsules ingenomen en nu veel gedronken en inmiddels is het al een eind beter...nu weer 2 capsules voor het slapen gaan...potje is alleen bijna leeg, dus even kijken waar ik dat hier kan krijgen..had het in NL gekocht. Wist niet dat spiraaltje en blaasontstekingen samen gaan........bah....maar valt wel op...ik ben nu 34. en heb het voor november maar 3 keer gehad in 33 jaar. en nu in een paar maanden ook weer 3 keer.....maar na de daad ga ik niet altijd naar de wc..meestal hoef ik niet of geen zin...moet ik wel doen binnen 15 min. volgens de boekjes.

Dat doe ik altijd al komen er maar 5 druppels uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 02:32

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik zou je spiraaltje eruit laten halen. Zorgt alleen maar voor onrust in die streek. Ik had ook een spiraaltje en steeds blaasontstekingen. Pas toen het spiraaltje eruit was, ik een antibiotica kuur had gekregen en weer ongesteld was ging het over!