Als kind vond ik ze al niet leuk, maar dat is naarmate ik ouder werd alleen maar erger geworden. Vroeger werd mij geleerd dat ik héél rustig moest blijven staan of zitten, maar dat lukt me tegenwoordig niet meer. Ik ren hard weg...
En het maakt me niet uit waar ik ben, thuis of bij iemand anders op een terrasje of aan het shoppen in de stad, of ik nou druk met iemand in gesprek ben of niet als er zo'n beest in mijn buurt kom ben ik weg. Heel vervelend, maar ben er gewoon zo bang voor geworden dat ik gewoon echt niet rustig kan blijven...
Een paar jaar terug was het op de camping zo erg dat ik gewoon de hele tijd binnen in de caravan zat.. Gingen we naar het zwembad dan had ik geregeld een hele work out en héél wat uren in het water erop zitten als we weer terug gingen.

Nu dus mijn vraag, is er niet iets waarmee je die beesten een beetje op afstand kan houden? Kleding (kleur?) die je beter niet aan kan doen? Of bv. spul wat je ook tegen muggen hebt wat je op kan spuiten, is dat er ook tegen wespen e.d.? Ik weet al dat het beter is om geen luchtjes etc. op te doen.. En wat is nou DE oplossing wat je thuis kan gebruiken dat ik in elk geval RUSTIG in de tuin kan zitten.. Het word anders echt een ramp deze zomer voor mij..
Ik ben dan ook helemaal niet blij met afgelopen winter, was het maar wat strenger geweest dan waren ze hopelijk wat meer dood gevroren
Lief hè? Sorry! Heb gewoon echt zo'n hekel en angst voor die beesten...
Muggen maakt me weer niet uit, maar teken bv. zijn ook een ramp..
Meer mensen hier last van? Lotgenootjes?
Of mensen die DE gouden tip hebben?

daar kan ik het zelfs niet zo mee vinden en ik ben toch wel van de bijen ed(imkers vind ik ook reuze interessant) 
in het najaar/eind zomer gaan ze naar zoetigheid zoeken en dan worden ze ook chagrijnig, dat is het moment dat je het beste niet met een ijsje naast een prullenbak kan gaan staan. Zoetigheid afdekken en een wespenvanger aan de andere kant van de tuin lost dan een hoop op
.