Kapotte mondhoeken, Ten einde raad.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Kapotte mondhoeken, Ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:27

Ik heb om de zoveel jaar kapotte mondhoeken. die blijven ook maanden zitten.

ben al zovaak naar de Huisarts geweest, en die wisten ook niet wat het was.

ik word er gek van, hebben meer mensen dit?

Iemand tips? ik smeer het al 100 x per dag in met vet. niks helpt! :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:28

Vitamine gebrek?

Anoniem

Re: Kapotte mondhoeken, Ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:29

Inderdaad een vitaminegebrek... Laatst toevallig nog van iemand gehoord haha :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:30

Het kan komen van afwasmiddel.
Kopjes en glazen goed naspoelen zodat al de zeep resten zijn verwijderd.
Dit was in ieder geval bij mij de oorzaak.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:31

Care en repair lippenbalsem van de hema al geprobeerd? Dat is de enige die voor mijn gevoel echt helpt herstellen en niet alleen vet maakt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:31

Smeer ze in met Zinkzalf! dit helpt zoveel beter.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:47

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik slik elke dag vitamine suplementen en eet eigelijk de hele dag door fruit. kom genoeg buiten. Welke vitamine mis ik nog in het rijtje?! het kan zo maar zijn dat ik ergens niet aan denk! :)

@miiinynke, Ik ga het proberen! :)

@gohya, word het daar niet droog van? :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:48

@lady62, bedankt! dit zijn dingenwaar ik dus totaal niet aan denk. alleen ik vraag me af hoe het dan komt dat ik het in bepaalde periode's heb. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:49

Nee ik smeer het ook altijd op mijn mondhoeken/lippen.Gebruik het ook tegen koortsuitslag.
Je kan de zinkzalf het beste mengen met Boorzalf,dan is deze zachter en beter smeerbaar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:50

Ik heb het deze winter gigantisch gehad. Mij werd aangeraden vitamine D slikken. Of het helpt weet ik niet want ik ben echt stelselmatig met lippen balsem (gewoon goedkope) aan de slag gegaan en nu ging het over. Werkte beter dan de witte niveau uit de blauwe pot.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:56

hoewel andere mensen het niet echt opvalt voel ik mezelf echt gigantisch smerig. het lijkt net op een koortslip, maar dat is het dus niet! :(

Ik ga vit D slikken en ik ga ook eens die zinkzalf proberen! :)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:00

Bij mij helpt een tijdje lang dan vitamine b te gaan slikken. Misschien is dat een aanrader voor ook een idee

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:03

Ik heb dan wel geen last van droge mondhoeken maar ik heb zonneallergie en die geeft een zelfde soort wondjes als exeem. Daar word de huid ook droog van, ik heb er dan last van gehad bij mijn ogen dat ze helemaal droog werden ( vooral de oog hoeken ). Het kan helpen om er vaseline op te smeren.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:15

Ik heb/had het ook altijd. Wanneer het kouder wordt en dan tot de zomer ongeveer. Dan is het guur weer buiten en omdat ik veel buiten ben met de paarden schuurt het dan door. Inderdaad ontzettend vervelend en pijnlijk met praten, eten, gapen en lachen.

Dokter heeft getest of er bacterien in zaten, maar niets ongebruikelijks. 100 zalfjes gesmeerd, zelfs met antibiotica maar alles hielp alleen tijdelijk. Ik ben er zelfs voor naar de kaakchirurg geweest, op aanraden van de tandarts, maar zelfs hij kan er niets aan doen en had het niet zo extreem gezien. Hij vond het wel erg naar voor me, ja hehe. :+

Ik moet het goed insmeren met uierzalf als ik naar buiten ga en het is koud, dus voorkomen. En ik slik nu sinds november van die vitaminecomplex pillen. Nu is het gelukkig dicht. Bij mij hielp het vele smeren met vet niet meer, het ging steeds verder en verder. Toen toch nog een keer het speciale zalfje van de huisarts erop gedaan en het is dicht, al een maand of 3. Ontzettend blij mee.

Het zalfje heet Dactacort, misschien is het iets voor je. Bij mij hielp dat de eerste keren gelijk.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:19

Probeer eens een tijdje uierzalf (niet de creme), werkt ontstekingsremmend en het werkt veel beter dan die labello en purolmeuk, je krijgt dan ook niet dat je er afhankelijk van wordt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:20

Al wel eens nestosyl geprobeerd?
Werkt hier super!

Gebruik je toevallig medicijnen?

Mijn zoontje en ik hebben er nl ook vaak last van door de medicijnen tegen astma die we nemen. Sneller droge mond, vaak slapen met mond open (neus verstopt door allergie etc etc)

Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:21

Gydja schreef:
Ik heb dan wel geen last van droge mondhoeken maar ik heb zonneallergie en die geeft een zelfde soort wondjes als exeem. Daar word de huid ook droog van, ik heb er dan last van gehad bij mijn ogen dat ze helemaal droog werden ( vooral de oog hoeken ). Het kan helpen om er vaseline op te smeren.

Ook op mijn ooghoeken [de buitenste] smeer ik zinkzalf als ze schraal worden door traanogen door de wind of zon.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:33

Ik gebruik de pil, thats all! :) het is echt vervelend, maar dat dactacort zalfje, is dat een hormoonzalf? :)

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:20

Ik zal even typen wat erop staat, ik weet niet zo goed hoe dat zit met zalfjes, was allang blij dat het hielp.

Daktacort: zalf miconazolnitraat/hydrocortison 20mg/g 10mg/g (20 mg miconazolnitraat + 10 mg hydrocortison per mg) verder zit er polyethyleen-vloeibare paraffine gel in.

Het is voor ontstoken eczeem. Ik heb het bij de huisarts gekregen.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:30

ik krijg het van bepaalde tandpasta. Ik heb nu aquafresh en dat gaat goed.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:33

Handig topic. Ik heb er ook met regelmaat last van, (momenteel ook) en dat blijft dan eindeloos zitten. Heb het nu maar aan 1 kant.

Heb wel het idee dat ik voldoende groente en fruit eet, maar zal voor de zekerheid toch maar vitaminen bij gaan slikken. De tip van dat het van het afwasmiddel komt vind ik ook wel een goede

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:38

hoi komen er ook korstjes op en word het steeds groter
ik heb dit wel en dit klinkt heel goor maar het is een schimmel infectie ik heb er een zalfje van de huisarts voor gekregen maar ik weet de naam niet meer

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 13:40

schimmelinfectie zat ik ook al aan te denken, maar bij mij word het niet groter, en er komen ook niet echt korstjes op. het zijn echt sneedjes in mn mondhoeken.. met daaromheen gewoon rood/geirriteerde huid.

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:41

Herkenbaar. Begint als mn weerstand laag is. Ik smeer er geloof ik iets van dr vogel of vsm op ga het straks even precies opzoeken. Had het vorige week ook na een paar dagen smeren was het weer ovee. Heb er ook wel eens maanden mee gelopen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:14

Hydrocortison is inderdaad een hormoonzalf, die moet je maar beperkt gebruiken, anders werkt het op een gegeven moment alleen maar averechts.