Vaak ziek, nog steeds, ben er ziek van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vaak ziek, nog steeds, ben er ziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:47

Hoi. Al vaker heb ik een topic geopend omdat ik echt dagelijks 'slecht te pas' ben of gewoon niet lekker ben. Ik kwakkel inmiddels alweer ruim een maand, vorige week was ik verkouden, heb zelfs dinsdag nacht bij de huisartsenpost gezeten omdat ik benauwd was en een soort hyperventilatie had. Dokter heeft me nagekeken maar er was niks aan de hand. Neusspray was de sleutel, toen kon ik weer door mijn neus ademen en was het goed :+

Vandaag ben ik weer slecht opgestaan. Ik was erg moe en voelde me wat grieperig. Toen ik even mijn telefoon ging lezen viel ik gewoon weer in slaap -O- . Toen ik daarna weer wakker werd had ik ook erg hoofdpijn. Ik was er al meteen weer flauw van. Ik heb paracetamol genomen maar de hoofdpijn ging niet weg.
Nu is dit waarschijnlijk een nasleep van een verkoudheid maar het gaat aaaltijd zo. Ik heb geen week dat ik me goed voel, er is altijd wel iets.

Ik loop er al erg lang mee, en k dacht dat het door mijn psychische toestand wel beter zou gaan. Het is ook wel verbeterd, waar ik eerst heel veel ziek was en echt altijd moe was is er al ontzettend veel verbeterd! Maar nog steeds heb ik vaak van alles wat.

Ik ben al door 3 huisartsen door de molen gehaald maar ik denk toch dat ik maar weer terug ga. Ik ben al op van alles getest, van vitamine B tot lyme. Ik wil dat dit stopt, zo graag omdat ik niet meer wil dat mijn gezondheid mijn leven beheerst.

Klachten:
hoofdpijn
misselijk, buikpijn
benauwd, bovenin de longen, ook al adem ik in in mijn buik.
overmatig slijm in de keel
de oren dicht zitten(Hier heb ik nasonex voor maar werkt nu niet echt goed)

Redelijk simpele klachten dus, maar ik heb er vrij regelmatig last van en ik ben er goed, maar dan ook goed zat van. Ik zit al aan de pro-biotica en occilococcilum om de weerstand te verhogen, ik eet gezond, ik sport regelmatig. Ik heb wel af en toe last van spanning maar ik weet zeker dat de klachten nu niet spanning gerelateerd is.

Momenteel heb ik weer last van een scherpe hoofdpijn voor in mn hoofd. Echt om gek van te worden _-:(

StonedRomy

Re: Vaak ziek, nog steeds, ben er ziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:49

ik heb deze klachten ook gehad, bleek een chronische bij- en voorhoofdsholte ontsteking te zijn. toch even langs de huisarts?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:51

Wat vervelend voor je, van langdurig ziek zijn kan je echt gek worden!

Heb je al eens buiten de reguliere geneesmethodes gezocht voor een antwoord?
Chinese masseur, osteopaat, accupunctuur?

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:51

oh jee, dit klinkt bekend. Ik ben twee weken geleden maar eens naar de huisarts gegaan. Heb gewoon heel simpel tegen hem gezegd dat ik doodmoe ben en het niet meer op kan brengen om mijn bed uit te komen.

Bloed laten prikken. Lymfocyten waren wat verhoogd. Wijst op een virus, maar ik was helemaal niet ziek. Misschien toch Pfeiffer, het schijnt dat iedereen dan kan krijgen. Nu de zon weer gaat schijnen gaat het een stuk beter.

Ga gewoon naar de HA met de mededeling dat er iets is maar je weet niet wat. Die van mij stuurt mij dan meteen door om bloed te prikken. Wie weet kunnen ze daar wat zien.

Beterschap!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:56

Ik loop mijn hele leven al met deze klachten, heel vervelend. Ene keer is het erger dan de andere keer.
Ik ben allergisch voor veel dingen en heb een prikkelbare darm, beide zorgen ervoor dat ik lichamelijke klachten heb. Bij mij uit een allergie zich niet direct in hooikoorts ofzo maar dus andere klachten.
Zo heb ik ook constant het gevoel dat ik een dot watten in mijn voorhoofd heb zitten, maakt me heel moe en duizelig.
Een paar maanden geleden ben ik bij de allergoloog geweest en heb medicijnen gekregen. Een pil en een soort pompje voor mijn neus, nasonex deed ook niks bij mij.
Dit in combinatie met weinig suikers eten (grote boosdoener van veel lichamelijke klachten), zorgt ervoor dat ik me een stuk beter voel.

Ben je gevoelig voor allergieën?
Kan ook een lange nasleep zijn van een virus hoor. En als je weerstand laag is ben je ook weer meer vatbaar voor andere virussen. Ik heb chronisch een lage weerstand doordat mijn lijf altijd aan het 'vechten' is tegen allergene stoffen. Heel irritant.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:58

Joolien schreef:
Hoi. Al vaker heb ik een topic geopend omdat ik echt dagelijks 'slecht te pas' ben of gewoon niet lekker ben. Ik kwakkel inmiddels alweer ruim een maand, vorige week was ik verkouden, heb zelfs dinsdag nacht bij de huisartsenpost gezeten omdat ik benauwd was en een soort hyperventilatie had. Dokter heeft me nagekeken maar er was niks aan de hand. Neusspray was de sleutel, toen kon ik weer door mijn neus ademen en was het goed :+

Vandaag ben ik weer slecht opgestaan. Ik was erg moe en voelde me wat grieperig. Toen ik even mijn telefoon ging lezen viel ik gewoon weer in slaap -O- . Toen ik daarna weer wakker werd had ik ook erg hoofdpijn. Ik was er al meteen weer flauw van. Ik heb paracetamol genomen maar de hoofdpijn ging niet weg.
Nu is dit waarschijnlijk een nasleep van een verkoudheid maar het gaat aaaltijd zo. Ik heb geen week dat ik me goed voel, er is altijd wel iets.

Ik loop er al erg lang mee, en k dacht dat het door mijn psychische toestand wel beter zou gaan. Het is ook wel verbeterd, waar ik eerst heel veel ziek was en echt altijd moe was is er al ontzettend veel verbeterd! Maar nog steeds heb ik vaak van alles wat.

Ik ben al door 3 huisartsen door de molen gehaald maar ik denk toch dat ik maar weer terug ga. Ik ben al op van alles getest, van vitamine B tot lyme. Ik wil dat dit stopt, zo graag omdat ik niet meer wil dat mijn gezondheid mijn leven beheerst.

Klachten:
hoofdpijn
misselijk, buikpijn
benauwd, bovenin de longen, ook al adem ik in in mijn buik.
overmatig slijm in de keel
de oren dicht zitten(Hier heb ik nasonex voor maar werkt nu niet echt goed)

Redelijk simpele klachten dus, maar ik heb er vrij regelmatig last van en ik ben er goed, maar dan ook goed zat van. Ik zit al aan de pro-biotica en occilococcilum om de weerstand te verhogen, ik eet gezond, ik sport regelmatig. Ik heb wel af en toe last van spanning maar ik weet zeker dat de klachten nu niet spanning gerelateerd is.

Momenteel heb ik weer last van een scherpe hoofdpijn voor in mn hoofd. Echt om gek van te worden _-:(

Ik heb ook al deze klachten,

Heb last van allergien, daar komen de verkoudheids klachten bij mij van net als de verstopte oren.
Hoofdpijn komt bij mij uit me nek, als ik nachts verkeerd op de kussen heb gelegen heb ik knallende koppijn,
Buikpijn komt bij mij vanaf me darmen die nogal gevoelig zijn, en misselijkheid komt bij mij van de vermoeidheid, slecht slapen is morgen overgeven net als avonds te laat naar bed. ik ben dus heel streng voor mezelf optijd me bed in en optijd er weer uit, doe ik dat niet voel in me honds broerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:05

Allergien test heb ik nog niet gedaan, kan ik wel eens doen.
Loop bij de osteopaat en die helpt me ook de boel te verbeteren en heeft me de tip gegeven van pro-biotica.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:06

En verder eens kijken bij accupunctuur?

Vriendin van mij was 'uitgedokterd' en heeft daar een oplossing voor haar problemen gevonden, misschien is het een idee om uit te proberen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:09

We kunnen elkaar een handje geven Joo.. ik heb al 6 weken hier last van, mijn ha zegt dat t allergie is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:10

Ik moest meteen denken aan allergie!

Ik heb vanaf baby af aan al allergien, maar het blijft een verrassing waar ik op reageer. Nu is er bij kerrie bij gekomen en dat wist ik niet. Dan ben ik ook moe, misselijk, hoofdpijn etc.

Laat je even goed testen (geen bloed, maar huidkrabbetjes bij een allergoloog)

En anders is een mesoloog misschien een optie. Zij combineren regulieren geneeskunde met alternatief.

Succes!
(ik slik voor de allergieën dagelijks antihistaminica en daar heb je ook weer bijwerkingen van, met name heel snel moe, maar dat is 10x beter dan de allergie :P )

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:38

Zoek eens op chronische hyperventilatie, ik denk dat je er een hoop in zal herkennen. Ook gezien de psychische klachten die je hebt (helaas herken ik het zelf ook) sterkte ermee en ik hoop dat je er iets aan hebt. Voor mij ging er een wereld voor me open toen ik over chv begon te lezen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:42

Als je Lyme uit wil sluiten zul je moeten laten testen in Weert bij Prohealth.
Die testen anders als met de Elisa test.
De normale bloedtest van de huisarts is totaal onbetrouwbaar namelijk.
Wellicht dat eens overwegen, want zo heb je het gewoon niét uitgesloten, die test kan je net zo goed niet doen namelijk zo onbetrouwbaar als deze is.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:46

probeer eens een pilletje tegen allergieën zoals prevalin allerfre. Mocht dat helpen weet je dat er wat allergieën aan de gang zijn. Kun je zo bij de drogist halen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:50

Als je antihistamine gaat slikken slik het dan vóór het slapen.
Als je allergisch bent slaap je minder diep en ga je daardoor histamine aanmaken s'nachts, en daardoor kan je heel erg moe zijn overdag.
Zelf allergisch voor een aantal zaken en lymepatiënt, ik slik voor de vermoeidheid door teveel histamine dus antihistamine voor het slapen. :)
En dat maakt echt een wereld van verschil hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:51

Allergietest is zo gepiept :j dus dat zou ik zeker doen. Pollen zijn vroeg dit jaar door het warme weer en flink aanwezig. Kun je prima op latere leeftijd ook ineens last van krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:52

vuurneon schreef:
Allergietest is zo gepiept :j dus dat zou ik zeker doen. Pollen zijn vroeg dit jaar door het warme weer en flink aanwezig. Kun je prima op latere leeftijd ook ineens last van krijgen.

Ik heb er het hele jaar door last van :P
Ga de ha maar even Bellen.

Edit, kan om half 11 terecht. Ga vragen om een allergietest :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:35

Mocht daar niks uitkomen, zou ik toch eens proberen een glutenvrij-dieet te gaan volgen. Je kunt namelijk ook intolerant zijn, wat moeilijker te vinden is dmv een test.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:17

Gebruik je veel melkproducten (kaas, yoghurt, melk etc.)?
Als ik je zo hoor heb je regelmatig last van je slijmvliezen (buik/darmen?, longen, oren). Dit zou kunnen duiden op intolerantie voor melkproducten.

Op zich vrij makkelijk te testen. Neem een maand geen melkproducten en kijk hoe je weerstand/algehele gestel daar op reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:21

Lestria schreef:
Gebruik je veel melkproducten (kaas, yoghurt, melk etc.)?
Als ik je zo hoor heb je regelmatig last van je slijmvliezen (buik/darmen?, longen, oren). Dit zou kunnen duiden op intolerantie voor melkproducten.

Op zich vrij makkelijk te testen. Neem een maand geen melkproducten en kijk hoe je weerstand/algehele gestel daar op reageert.

Nee bijna niet, maar ik heb het in het verleden wel eens gedaan, gewoon een tijd geen melkproducten maar veranderde helaas niet.

Ben net dus geweest, zwaar zwaaar gefrustreerd doordat hij het toch houdt op psychische klachten. Ik zeg niet dat dit kan, maar ik wordt gewoon moedeloos van dat mijn lichaam niet meewerkt terwijl ik het gevoel heb dat mijn hoofd eindelijk de goede kant op gaat. Het lijkt nu juist omgekeerd. Waar ik eerst ziek werd door psychische spanning/stress/opgekropt gevoel, lijk ik nu spanning en irritatie te krijgen door mijn lichamelijke klachten. -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:29

Mijn dochter had dit ook allemaal, vaak buisjes gehad. Alternatief gegaan want ze was vaak ziek, en bij de huisarts en KNO arts kwam ik niks verder. Ze mag een paar voedingsmiddelen niet eten, vanwege haar darmen en haar neus en oren.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:31

Die klachten klinken erg als een allergie. Veel van de dingen die je schrijft heb ik in meer of mindere mate ook. Jammer dat de huisarts lichamelijke klachten zo uitsluit. Via een bloedtest is het vrij simpel te zien of je ergens allergisch voor bent.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:49

Mijn dochters hebben allebei meerdere testen gehad maar er kwam niks uit, ze bleven ziek. Alternatief kwam er met een paar minuten van alles uit echt bizar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:06

Heb ook chronische bijholte ontsteking en heb hier dus ook 365 dagen last van. Op het moment gaat het nu wel weer wat beter, maar vorige week ging het even niet helemaal goed. Ik gebruik al standaard Cinuforce neusspray van A. Vogel en moest deze gewoon door blijven gebruiken. Heb alleen nu van de HA nog een neusspray erbij gekregen (Avamys).

En daarbij lichte hooikoorts en chronische bronchitis. En heb dus zo'n beetje dezelfde klachten als jij en je word jezelf aardig zat op een moment.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:18

Joolien schreef:
Ben net dus geweest, zwaar zwaaar gefrustreerd doordat hij het toch houdt op psychische klachten. Ik zeg niet dat dit kan, maar ik wordt gewoon moedeloos van dat mijn lichaam niet meewerkt terwijl ik het gevoel heb dat mijn hoofd eindelijk de goede kant op gaat. Het lijkt nu juist omgekeerd. Waar ik eerst ziek werd door psychische spanning/stress/opgekropt gevoel, lijk ik nu spanning en irritatie te krijgen door mijn lichamelijke klachten. -O-

Maar je krijgt wel een allergietest of gebeurd er nu verder niks?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:29

Toen het met mij beter ging na een hele lange tijd van psychische klachten en stress ging het ineens lichamelijk "fout" bij mij. Zoals ik hierboven aangaf kreeg ik las van chronische hyperventilatie met alle lichamelijke klachten die daarbij hoorde. Ik had daar toen ook een topic over geopend en iemand stuurde mij het volgende, misschien klinkt het voor jou ook logisch?

Citaat:
Bij stress wordt er cortisol aangemaakt, die ook weer zorgt voor aanmaak van insuline. Hierdoor heb je meer energie, een hogere hartslag, betere weerstand en een betere spijsvertering + eetlust.
Nu jij geen/weinig stress meer ervaart, daalt je cortisolniveau wat er dus voor zorgt dat je een lagere hartslag, minder energie, minder eetlust e.d. hebt. Omdat jij jaren lang veel cortisol in je lijf gehad hebt, kan het zijn dat je lichaam enigszins resistent geworden is, waardoor je dus slechter functioneert op een normaal cortisol niveau dan voor die stresstijden.

Afijn, fysisologisch gezien is het dus heel logisch dat je na jaren stress echt nog even bij moet komen.
Dus dat zou ik als ik jou was vooral doen. Ga lekker op de bank een filmpje kijken, begin je dag lekker rustig, eet gezond en slaap lekker bij (als je 12 uur slaapt bijv. zal je lijf dat wel nodig hebben).
Zie het maar als griep: je bent 1 dagje niet lekker, 3 dagen flink ziek en dan moet je nog een week bijkomen (wat neerkomt op rustig aan doen/vroeg in bed liggen) voor je weer helemaal terug bij je oude conditie bent.