Eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chivanah

Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:01

Hoi bokkers!

Ik heb een probleem en zoek tips en misschien heb je hier zelf ook last van?

Ik heb eigenlijk altijd in de periode lente-zomer altijd eczeem eigenlijk overal en het is dan helemaal dik en rood en jeukt als een gek :( zalfjes helpen soms maar niet altijd. Bij mij is de jeuk meestal zo erg dat ik niet kan slapen en ik probeer wel uit de zon te blijven maar dat is natuurlijk niet altijd te voorkomen en ook zonde en verpest heel mijn zomer en natuurlijk vakantie.

En ook alz ik dan bijv. Ga zwemmen op vakantie dan word het alleen maar erger en ik probeer het al beetje te voorkomen door tijdens het zwemmen een tshirt te dragen en dat werkt meestal wel een beetje.
Ik heb hier ook last van in het zwembad.

Heeft iemand hier ook last van en ook tips?
Laatst bijgewerkt door Chivanah op 19-03-14 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjors

Re: Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:02

Ik heb ook exceem. Maar ik heb altijd het idee dat ik van hooikoorts ook rode plekken/uitslag krijg.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:04

Ik vermijd liever zwembaden en dat zeker in de zomer. Een zwembad niet alleen een bad vol vanalles en nog wat maar er zit ook chloor in. Wat juist slecht voor je huid is. ;)

Zelf heb ik ook eczeem en dat vooral op mijn vingers en voeten.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:06

Ja dat snap ik maar ik kan nou niet eens een keer met mijn vriendinnen naar het zwembad gaan want daar heb ik zeker weten de volgende dag spijt van..
Maar met meertjes of zwembadje in de tuin zonder chloor heb ik hier nog steeds last van.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:08

In meren zitten ook veel bacteries en in een zwembadje in de tuin ook. ;)
Misschien eens met je huisarts overleggen wat je er tegen kunt doen zodat je alsnog kunt zwemmen?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:09

Chivanah heb je hier ook last van als je in zeewater zwemt? Ik heb vroeger eczeem gehad in mijn knieholtes en ipv zalfjes wat niet werkte werd het wel minder op vakantie. Dus toen flessen zeewater meegenomen en uiteindelijk is het verdwenen. Verder ben ik er niet bekend mee. Ben je al wel bij de huisarts/dermatoloog/huidtherapeut geweest?

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:10

Ja ook helaas aan zeewater.. Net even erg als im in een meertje of iets anders zwem

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:11

En droog je wel goed af? Als ik vergeet mijn voeten droog te maken heb ik het ook goed te pakken.

En vooral met de huisarts overleggen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:12

Hier ook last, al ruim 13 jaar.
Tips heb ik helaas niet, ik smeer zalf om de pijn en jeuk te verminderen en draag zelfs met deze temperaturen het liefst handschoenen om de pijn te verzachten.. Heb het voornamelijk ook aan mijn handen.
Zalf helpt niet, dermatoloog draait op niks uit.. Heb overigens allerlei zalven. Echt dikke zalf voor s nachts, creme voor overdag, cortico indien nodig in verschillende sterktes..

MaureentjeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:13

Is het ook droog? Ik heb ook altijd veel last van eczeem, heb ook al verschillende zalfjes geprobeerd, maar bij mij werkt dat ook niet. Bij mij helpt het beste gewoon vaseline, gewoon puur vet. Parfums, schoonmaakmiddelen e.d. moet je ook echt vermijden.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:14

Huisarts ben ik trouwens wel eens geweest maar ga zalf mee die niet echt werkte

en ja zeker ik ga altijd als ik uit het wTer kom daarna meteen douchen en heel goedd afdrogen, dan word het toch net iets minder erg maar verder nog steeds eczeem

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:15

Droog is het niet, en soms zitten er blaasjes bij met vocht erin.
Bij mij is het begonnen toen ik op zwemles ging, maar het komt ook van de zon.

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:16

Hier ook iemand met eczeem! Altijd al gehad :( Mij werd juist geadviseerd om in de zon te gaan, en ik moet zeggen, dat heeft aardig goed geholpen! Ik kan niet zwemmen, aangezien mijn eczeem ontzettend veel erger wordt van zwembadwater(chloor), maar ook van zeewater.
Ik zat inmiddels aan de sterkste zalfjes die er waren en het hielp niet meer, dus moest zelfs die gaan combineren om het gewenste effect te krijgen, maar inmiddels helpt het niet meer. Nu is mijn eczeem weer wat erger geworden door de winter, maar nu ik weer in een t-shirtje bij de paarden loop gaat het weer beter. Ik heb mijn eczeem vooral aan mijn ellebogen. Voorheen ook altijd in mijn knieholtes en aan mijn enkels, maar dat valt mee op dit moment. Daarnaast heb ik mijn arm 3 weken in het gips gehad omdat ik hem gebroken had. Ze hebben mijn gips er een week eerder af gehaald (moest eigenlijk 4 weken) omdat ik klaagde over jeuk. Misschien al te raden: he le arm rood van het eczeem. Zalfje hier, zalfje daar. Beetje zonlicht, klaar!
Ben zelf ook altijd naar een dermatoloog geweest voor mijn zalf, maar tot nu toe heeft zonlicht mij het best geholpen, alleen een beetje jammer dat ik 3 liter zonnebrand over me heen moet smeren, aangezien ik anders nogal rood word van het verbranden :+

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 23:18

Oh dat is al een stuk beter dat de zon je oplossing is haha! Bij mij is die helaas juist het probleem..
Ik heb het vooral erg aan mijn armen, knieholtes buik en rug

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:23

Al eens bij een dermatoloog geweest?

Edit: en ben je getest op allergieën? Ik ken mensen die enorme eczeem krijgen door hun allergie!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:59

Ik ben in December bij de HA geweest wegens eczeem onder de oksels..
Dat is nu gelukkig over na dat k een bepaald zalfje (Triamcinolon-acetonidecrème) heb gekregen..

En sinds Januari is het gedonder gekomen dat ik allemaal droge/schilferige plekken
op m'n benen heb zitten...
Ben een tijdje bezig geweest met gewoon iets van Dove smeren op m'n benen om het droge
weg te houden en de jeuk op afstand..
Maar dat hielp niet altijd (Droge bleef weg, maar de jeuk niet), en werd uiteindelijk echt gek van de jeuk.

Want der kwamen ook nog is bulten bij opzetten bij/door de jeuk.
En gisteren ben ik weer bij de HA geweest en heb ik 2 soorten zalfjes mee gekregen.

Betamethason Sandoz zalf 1mg/g & Vaseline-Cetomacrogol Crème

En deze 2 moet ik 2 weken lang blijven smeren, als het dan niet over is moet ik terug komen.
(Is uitgekomen dat ik een soort van Eczeem heb, een muntvormige vlekken, en schilferig)

Heb me net al met alle 2 ingesmeerd, en wordt nu al gek van bepaalde plekken die beginnen te jeuken. -O-

(Het zat eerst alleen op mn kuiten, en uiteindelijk zaten de droge plekken en de bulten ook op mn bovenbenen)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:38

Die Cetomacrogol heb ik ook gehad. Dat is niet tegen het exceem, maar dat is gewoon een vette creme zeg maar. Ik kon dat absoluut niet verdragen want daar zitten hulpstoffen in die ontzettend in je (toch al kapotte) huid bijten.
Koelzalf bijt gelukkig niet, het is ook vetter dan die Ceto.. Maar het helpt ook absoluut niet tegen de jeuk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:49

Die is alleen voor m'n droge huid om vettig te houden, en ze zei dat die Cetomacrogol ook iets vetter is dan andere vette crèmes.

Maar het is zo'n naar spul om goed uit te smeren.
Het is een stuk dikker dan de Koelzalf.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:27

Ik hoor ook bij de club en heb ook nu ontzettend veel last op mijn handen, het enige wat echt lekker werkt is gewoon jeuken haha.
Ik heb nu Betnelan en die werkt super, maar probeer de zalf zoveel mogelijk te vermijden, tegen de jeuk helpt Xyzal echt goed bij mij.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:30

Paardenmelkerij Sand in Mariaparochie, (Almelo) daar hebben ze tabletten, dit bouw je op en is goed tegen ecxeem, zodra de plekken weg zijn kan je afbouwen. bij mij was dat na 3 weken!!!

Het is nog steeds niet terug. ik heb het 's winters, vanaf november begin ik met slikken en in december ben ik er van af, maar een paar weekjes last van. Zijn wel prijzig maar echt goed spul

in Tablet vorm vind ik het fijnst, ook in poeder, zalf en substantie volgens mij... :)

en het is homeopathisch :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:55

De Ceto... die ik had was juist iets dunner en veel minder vet. Dat was die van Fagron zelf. Wel goed uit te smeren daardoor. Maar ik hoef het spul dus niet meer.
Ik denk dat er niet 1 paardenmiddel is. Bij iedereen is er wel wat anders wat het beste werkt.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:02

Hoi! Ik zou als ik jou was ook naar de huisarts gaan en dan je door laten verwijzen naar een dermatoloog, heb ook erg last van eczeem op de standaard plekken (elkeboog knieholte etc) het klinkt namelijk hetzelfde als wanneee ik er last van heb want bij mij wordt het altijd erger als mijn huid vochtig of week wordt door bijvoorbeeld zwemwater zweet of die ceto creme die veeel te vet is voor mijn huid waardoor het veel te lang blijft zitten en dus week maakt. De dermatoloog heeft mij zalf gegeven die bij mijjn huid en klachten passen en heb er nu veel minder last van, echt het proberen waard! :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:41

Heel veel zin heeft het ook niet om naar de dermatoloog te gaan daarvoor die doorloopt in eerste instantie hetzelfde stappenplan als de huisarts.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:01

Ik heb ook eczeem, vooral aan m'n handen en onderarmen. Omdat ik ook een droge huid heb, smeer ik veel met vaseline-lanettecrème.
Vorig jaar heb ik een vrij sterke crème van de huisarts gekregen en dat helpt wel even, maar omdat het toch steeds terug komt, heb ik binnenkort een afspraak bij de dermatoloog. Ik ben benieuwd of dat nog wat oplevert.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:30

Hier ook een eczeemklant ..
Met periodes af en aan, tot een jaar of 13 heb ik helemaal onder gezeten, toen tot mn 16e 'schoon' gebleven. Nu in periodes van stress en verminderde weerstand heb ik weer eczeem in mn gezicht en elleboogholtes. Ik smeer inderdaad ook ceto en hydrocortison. Zon en zonnebank helpt bij mij juist heel goed, net als zeewater :) heb het idee dat het bij mij de laatste tijd ook allergie gerelateerd is maar heb vroeger al zoveel testen gehad .. :+ ben niet zon fan van bloedprikken :=