Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik had de eerste keer 50%, de twee behandelingen erna 70% en op allebei reageerde ik heel normaal, had nauwelijks door dat er iets op mijn huid zat.Daphna schreef:Ik koop de peelings op ebay vanuit de UK. Onlangs bv iets van deze verkoper gekocht: http://stores.ebay.com/achievethenaturallook/
.
. 
TeSzZz schreef:Ik krijg bij de huidtherapeut fruitzuurpeelings. Vond het wel een raar gevoel de eerste paar keer, maar ze vallen erg mee vind ik. Heb er nu een stuk of 10-12 gehad denk ik, met tussendoor 1 andere heftigere peeling. Die krijg ik binnenkort weer.
Tussendoor smeer ik met 10% creme.
Het resultaat, tja, moeilijk haha. Mijn huid is een heel stuk rustiger geworden, dus daar zit wel veel vooruitgang in (ben begonnen vanwege acne). Littekentjes zijn ook vager geworden maar nog steeds wel behoorlijk zichtbaar. Vandaar dat ik nu dus die andere peeling krijg, die werkt dieper en is ook een stuk onprettiger.
xmarliez schreef:Er zit wel een verschil in fruitzuren. Je hebt polymere en monomere fruitzuren. Hier heb ik een stuk geschreven over dat verschil. Zelf aan de gang gaan met hoge percentages fruitzuren lijkt mij persoonlijk echt geen goede keus. Mijn klanten krijgen niet meer dan 10% mee en over het algemeen verkoop ik enkel 5%.
In de salon werk ik niet hoger dan 30% en dan schilfert de huid binnen 1 week. Dit doe ik enkel bij litteken, pigment of anti-aging behandelingen.
Verder is het altijd een mengsel van fruitzuren met werkstoffen. Het gaat om de juiste concentraties en de juiste fruitzuren. Niet alles is zo geschikt als het lijkt.
Fruitzuren zijn ook geschikt voor een gezonde huid. Je kunt het zien als een intensieve scrub, scrubben is goed maar doet weinig. Lage percentrages fruitzuren houdt de hoornlaag dun en activeerd de celdeling. Hierdoor wordt je huid gezonder en straalt de huid dat ook meer uit
Dat ze heftig zijn, dat is zeker zo. Of het minder wordt, dat ligt aan jouw huid. De een heeft een gevoelige huid en de ander een minder gevoelige huid. Probeer van de velletjes af te blijven want als je die los gaat trekken ontstaan er weer nieuwe littekens![]()
De salon werkt met het merk Ikara, ik weet alleen niet of de peelings ook van dat merk zijn.
Ik kon prima van de velletjes afblijven, het jeukte niet of zo, gewoon goed blijven smeren.
Ik begrijp dat jij dus dat jij er mee werkt, heb je ook wel eens hele heftige reacties gezien bij mensen?
Ben reuze benieuwd van welk merk je de peeling hebt ondergaan! Heb zelf meerdere fruitzuurpeelingen ondergaan en merkte veel verschil bij de verschillende merken.
die geeft aan dat wat er gebeurd niet helemaal goed is. Vaak is het effect wel snel zichtbaar maar op langer termijn gaat het juist tegen werken, omdat de fibroblasten in de huid dat te veel aangedaan zijn en niet meer goed kunnen functioneren.

LadyDaily schreef:Aanstaande dinsdag krijg ik voor het eerst een fruitzuurpeeling. Ik krijg deze 's morgens al om 10:45. Dan ben je de volgende dag toch wel weer toonbaar?
Hier mee word het gedaan: Medex-fruitzuurpeeling a-HYCID Gel 30%
Iemand nog tips toevallig?
Ik laat het doen i.v.m. met wat pigment/littekens door puistjes.
LadyDaily schreef:Ja de pil kan erg invloed hebben op je huid. Daarom ben ik ook gestopt met de pil en heb ik nu een spiraaltje.
Heb jij ook pigment vlekjes door puistjes?
Ik ben echt benieuwd hoe ik eruit ga zien na de behandeling en of het ook gaat helpen.
eigenlijk helpt zoiets altijd wel toch?
Wanneer heb jij je volgende behandeling? En met wat voor spul heb jij het laten doen? %?