Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn advies: Goed rusten, niet direct teveel willen en naar je lichaam luisteren.
). De pijn was met een aantal weken weg en ik kon alles weer. Maar toen ik afgelopen december een stuk hek heel hard tegen mij aankwam, hoorde ik weer krak en heb ik weer een aantal weken op dezelfde plek pijn gehad

Geef het tijd..
Ribben hebben de neiging traag te genezen omdat je ze niet echt volledig kan immobiliseren.
Ook niet als je rustig aan doet.. (immers bij elke ademhaling beweeg je dat gedeelte al) sjaslique schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe. Vooral dat rustig aan doen is een grote uitdaging want dat komt niet in mijn woordenboek voor.
Hoe deden jullie dat trouwens met slapen?
das niet grappig Ayasha schreef:Ik heb op mijn 15 een trap op mijn ribben gehad en daar heb ik nog steeds last van.
Ze dachten toen dat het enkel gekneusd was maar een jaar geleden bleek dat het gebroken geweest is en niet mooi terug gegroeid is...
Nu heb ik met sommige bewegingen of na zwaardere belasting opnieuw een periode last helaas...
Goed rusten.Geef het tijd..
Ribben hebben de neiging traag te genezen omdat je ze niet echt volledig kan immobiliseren.
Ook niet als je rustig aan doet.. (immers bij elke ademhaling beweeg je dat gedeelte al)

Winged schreef:Sanny_lief schreef:Ribben doen nu nog steeds wel een pijn. Inderdaad na zware belasting of een rare beweging. Ik heb liever ook niet dat iemand het aanraakt.
Dat heb ik dan gelukkig weer niet. Wel als ik intensief gesport heb dat ik toch last heb van die plek, alsof er ruimte te kort is
sjaslique schreef:Nou de breuken voel ik wel degelijk, regelmatig schuift het bot over elkaar. Plus er zit ook nog een fikse kneuzing. Heb paracetamol gecombineerd met naproxen en als het niet voldoende helpt moest ik ook over op tramadol o.i.d.
Sanny_lief schreef:Nee bij mij voelt het echt beurs na flink sporten. En ik kan tot grote frustratie van manlief de boel daar af en toe kraken. Dan zie je hem wit wegtrekken hoor!
Same here, en dan wordt het van tijd ook terug blauw... 
) omdat een verkeerde aanraking niet eens hard hoeft te zijn om me weer een paar weken met pijn te hebben zitten.. Percy schreef:Ik begrijp dat ook niet dat sommigen zeggen dat breuken minder erg zijn dan kneuzingen.. Breuken hebben in alle gevallen een langere herstelperiode.Ik weet niet hoe het komt dat veel mensen zeggen dat gekneusde ribben meer en langer pijn doen dan gebroken ribben. Heb allebei meerdere keren gehad en de breuken waren qua genezing helaas langduriger.
Fred_Kroket schreef:Mijn vriend heeft gekneusde ribben en een klaplong gehad. Die klaplong is vanzelf weer teruggegaan, hij was eigenwijs en nam geen pijnstilling waardoor hij ging hyperventileren en daar niet echt van opknapte.
Na ongeveer 8 weken had hij bijna geen last meer en is hij weer gaan sporten. Maar hij had wel flink lang last met hoesten, diep ademhalen, en als ik met mijn lompe gedrag even leunde op zijn borstkas...