Pijn onderbuik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Pijn onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 08:16

Na tijd twijfelen toch besloten om hier advies te vragen.

Ik heb nu al 2/3 weken dat ik echt last heb van het gebied rondom mijn onderbuik. In de eerste instantie begon dat met een rot gevoel in mijn liezen, een week later had ik een doorbraakbloeding en ging ik kapot van de pijn in mijn onderbuik. Toen besloten maar een stopweek in te lassen maar de pijn bleef zo hevig. Zo erg dat ik 's nachts wakker werd van de pijn. Ik ben wel vaker ziek als ik een stopweek heb, daarom slik ik de pil 2/3 maanden door altijd, maar zo erg als nu? Nooit..
Inmiddels niet meer ongesteld en de pijn gaat maar niet weg. De huisarts gebeld en gisteren langs geweest en die constanteerde dat het om mijn PDS ging. Echter let ik op mijn voeding en herken ik dit niet. Ik weet waar mijn lichaam heavy op reageert, ben stressvrij etc, dus goed.. Huisarts wist niet zo goed was ze om die reden ermee moest en heeft mij Duspatalin meegegeven. Ik moest bellen als het niet werkte. Vooralsnog geen werking gehad en de pijn is vanmorgen doodleuk nog steeds (erger lijkt wel) aanwezig. Ik ben hiernaast ontzettend misselijk en mijn eetlust is nihil. Pijn straalt nog steeds richting mijn liezen/heupen door vanuit onderbuikpijn een stukje onder mijn navel. Hierdoor dat ik denk dat het dus ook niet PDS is wat mij nu al bijna 3 weken lastig valt.
Voor de duidelijkheid even erbij vermeldend dat ik in het verleden wel al een blinde darm ontsteking heb gehad en het dat dus zeker niet is :)

Als iemand tips heeft, ideeën of advies over hoe ik dit tegen ga of wat ik nu het beste kan doen, hoor ik dit graag. Heb mijn neus er inmiddels nogal van vol namelijk :\
Alvast bedankt :)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Pijn onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:22

google eens op eileiderontsteking..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 08:28

Zojuist gedaan, maar ik weet niet of dat het kan zijn gezien dat van een SOA komt meestal en ik 100% zeker weet dat ik geen SOA heb omdat ik al 2,5 jaar dezelfde vriend heb die ik volledig vertrouw :)

Misschien handig om erbij te vermelden dat de huisarts op mijn darmen heeft liggen duwen en dat dat ook ontzettende pijn deed. Doet het normaal niet :\

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:31

En je hebt wel dagelijks ontlasting of zit daar het probleem?

Zoniet wat eet je allemaal?
Eet je genoeg vezels?
Volkoren brood en crackers en ga eens muesli eten bv.
of kiwi's. bv 2 kiwi op een dag.
Ik neem ook altijd een lepel lijnzaadolie op een dag kan ook in je yogurt of over je eten.

Vertrouw je het niet dan gewoon terug gaan naar de dokter.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:33

Limitless schreef:
Zojuist gedaan, maar ik weet niet of dat het kan zijn gezien dat van een SOA komt meestal en ik 100% zeker weet dat ik geen SOA heb omdat ik al 2,5 jaar dezelfde vriend heb die ik volledig vertrouw :)

Misschien handig om erbij te vermelden dat de huisarts op mijn darmen heeft liggen duwen en dat dat ook ontzettende pijn deed. Doet het normaal niet :\

dit hoeft niet, heb ook wel eens een eileiderontsteking gehad. en geen soa, sterker nog had toen nog nooit seks gehad. (was toen een jaar of 11)

ik heb ook regelmatig een baarmoederhals ontsteking gehad (hier is inmiddels een oorzaak van bekend dus geen last meer van)
maar dat kan ook zo een heftige pijn geven

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 08:34

Ik heb dagelijks ontlasting ja :)
Ik eet momenteel wel minder omdat ik bijna geen eetlust heb, maar ik eet nog steeds elke dag mijn boterhammen, ontbijt (yoghurt met fruit, dan weer brood, verschilt vaak) lunch en avondeten. Ik eet over het algemeen ook vrij gezond :)

@Hanny_Jelke: ooh, oke! Wat hebben ze er bij jou aan gedaan?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:38

Limitless schreef:
Ik heb dagelijks ontlasting ja :)
Ik eet momenteel wel minder omdat ik bijna geen eetlust heb, maar ik eet nog steeds elke dag mijn boterhammen, ontbijt (yoghurt met fruit, dan weer brood, verschilt vaak) lunch en avondeten. Ik eet over het algemeen ook vrij gezond :)

@Hanny_Jelke: ooh, oke! Wat hebben ze er bij jou aan gedaan?

ik heb toen antibiotica gekregen, en pijnstillers voor de eerste dagen omdat antibiotica even nodig heeft.
en paracetamol niks deed.

mijn baarmoederhals ontstekingen krijg ik van de tampons, dus is nu makelijk te voorkomen :')

als het van de darmen af lijkt te komen, is zorgen dat je veel vocht binnen krijgt ook raadzaam

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:44

Klinkt een beetje als de nierbekkenontsteking die ik heb gehad. Toen dacht mijn HA eerst ook dat het iets met mijn darmen was. Ik had vreselijke pijn in de onderbuik en onderrug, kon van de pijn niet eens meer rechtopstaan op een gegeven moment. Kreeg toen van de HA poedertjes mee met vezels, maar de pijn werd alleen maar erger. Toen 's morgens weer gebeld en kon ik urine brengen, bleek bloed in te zitten. Moest naar het ziekenhuis voor een echo want toen dachten ze aan nierstenen. Ook dat bleek het niet te zijn en kreeg ik de diagnose nierbekkenontsteking. Antibiotica en pijnstillers mee en goddank ging het de dag er na een stuk beter.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:54

Ik heb dit ook gehad, zo erg dat ik op een gegeven moment krom liep van de pijn.
Ben toen naar de huisarts gegaan en bij mij bleken mijn darmen vol te zitten. Was nagenoeg geen activiteit in de darmen. Heb toen laxeermiddel gehad en dat verbeterde aanzienlijk. Heb nog steeds wel een beetje last, maar niet meer zo erg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:59

Ik zou het ook zoeken in je eierstokken, wellicht een cyste. Vraag even een verwijzing naar de gyn :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 09:06

Een cyste? := Wat kunnen ze daar aan doen dan, aan een cyste? Antibiotica gewoon?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:11

Ik zou eerst maar eens terug gaan naar de dokter.
En om een verwijzing vragen.
Een cyste moet dan weg gehaald worden.
Maar wilt niet zeggen dat jij dat hebt.

Hou ons op de hoogte hoop dat je znel duidelijkheid hebt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:48

Je bent al eens geopereerd aan blinde darm?
Vind ik het geen goede zaak dat ze je direct weer naar huis stuurt... Littekenweefsel kan namelijk voor een darm afsluiting zorgen (zoek maar eens op (sub)ileus). Ik zeg niet dat het dat is, maar bij een eerdere buik operatie moet daar wel wat serieuzer naar gekeken worden!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:07

Klopt, dat wasop mijn 15e. Inmiddels ben ik bijna twintig. Kan dat zo laat nog voor problemen zorgen dan? Enige wat ik weet is dat ik sindsdien PDS heb, maar niet bekend ben met dit soort langdurige flinke buikpijnen. Dat littekenweefsel idee maakt me namelijk wel even aan het schrikken omdat dat nog nooit genoemd is

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:12

Limitless schreef:
Klopt, dat wasop mijn 15e. Inmiddels ben ik bijna twintig. Kan dat zo laat nog voor problemen zorgen dan? Enige wat ik weet is dat ik sindsdien PDS heb, maar niet bekend ben met dit soort langdurige flinke buikpijnen. Dat littekenweefsel idee maakt me namelijk wel even aan het schrikken omdat dat nog nooit genoemd is

Ja dat kan jaren later (dus ook 20 jaar...) Op gaan spelen.

Ik zou de huisarts eens op bellen en het noemen, misschien heeft ze er helemaal niet aan gedacht. Het komt wel vaker voor en vaak hoort dat ook in de anamnese gevraagd te worden. Zeg niet dat het dit is! Maar zeker wel even mee nemen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 10:48

Bedankt voor je tip! Wat kunnen ze daar verder aan doen als het daarvan komt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:12

Ik dacht bij je verhaal ook direct aan je blinde darm. Ik zou daar ook eens verder op doorgaan. Verder zou ik denk ik een uitstrijkje laten maken.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:25

Limitless schreef:
Bedankt voor je tip! Wat kunnen ze daar verder aan doen als het daarvan komt?

Er zijn meerdere opties mogelijk, maar eerst maar eens uit laten zoeken of het dit is. Niet te lang mee wachten!
De artsen vertellen je wel wat ze er mee kunnen doen. Ik kan je wel vertellen wat enkele opties zijn, maar dan ga je misschien onnodig ongerust maken... Terwijl het misschien wel iets heel anders is, maar bij een eerdere buikoperatie moet hier echt niet over heen gekeken worden of te makkelijk over denken.

Heb je al contact opgenomen met de huisarts?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 15:55

Nog geen tijd gehad.. buikpijn is nu redelijk stabiel (Wel nog steeds aanwezig en af en toe flink harde 'mes' steken) ben alleen nog steeds niet naar de wc geweest. Normaal moet ik meteen in de ochtend. Ik kijk het sowieso heel even aan denk ik, mocht het vandaag nog veel erger worden of onhoudbaar dan bel ik even de HAP op. Vanmorgen ging ik namelijk ook stuk van de buikpijn, dus nouja. :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:33

Sorry maar als je 'geen tijd' hebt zal de pijn ook niet allesoverheersend zijn denk ik zo. De HAP is bedoeld voor spoedgevallen die echt niet tot na het weekend kunnen wachten dus zou het niet echt netjes vinden dat je nu doorloopt onder het mom van geen tijd en dan van het weekend de spoeddienst bellen...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:09

En hoe gaat het met plassen? Sommige kunnen heftige klachten krijgen van een blaasontsteking.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 21:35

Ik heb geen tijd gehad omdat ik vandaag belangrijke gesprekken had op school, en ben uiteindelijk niet de hap gaan bellen. Zoiets zou ik alleen gedaan hebben als het ondraaglijk zou zijn geweest nu. Vooralsnog doet het veel pijn maar is ermee te leven ;)

Plassen gaat prima gelukkig!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:42

Plaats en soort buikpijn heel herkenbaar hier.
Vorig jaar zomer ook veel last gehad en heb toen toch radicaal mijn eetpatroon omgegooid, omdat ik ook pds heb. Bijna geen brood meer en nauwelijks zuivel, veel fruit, en ben daar enorm van opgeknapt!

(En in een paar maanden 10 kilo afgevallen, maar daar ging het niet om).

Verder geen snacks/chips en chocola meer, en met een week was de buikpijn nagenoeg weg. Echt bizar.
Ik voel me ook een stuk beter en heb dit grotendeels tot nu toe volgehouden. Merk het nu meteen als ik veel brood of tarwe eet, of teveel vet. Ben wel inmiddels weer aan de chocola, daar ben ik toch een beetje verslaafd aan.

Dus probeer eens wat eetgewoonten flink te wijzigen en kijk of dat verandering geeft, dan weet je in welke hoek je moet zoeken. Daarna is het dan wel uitzoeken wat je precies triggert, maar als de pijn vermindert of hopenlijk weg gaat weet je dat het darm-gerelateerd is.
Je kunt ook eens googlen op welke producten (ook bepaalde groenten en fruit) sterke reacties op je darmen geven.

Sterkte!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:01

Ik denk dat je toch echt naar een dokter moet. Heb hier al meerdere diagnoses voorbij zien komen, kan er wel een aan toevoegen. := ik had dat ook en heb endometriose. Ik had dat al heel jong, vanaf mijn 15e. Dus ik zou zeggen, laat je eens goed onderzoeken door de huisarts.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 07:56

Pauline schreef:
Ik denk dat je toch echt naar een dokter moet. Heb hier al meerdere diagnoses voorbij zien komen, kan er wel een aan toevoegen. := ik had dat ook en heb endometriose. Ik had dat al heel jong, vanaf mijn 15e. Dus ik zou zeggen, laat je eens goed onderzoeken door de huisarts.

Ik dacht hier zelf ook aan, vooral in combinatie met de doorbraakbloeding denk ik niet dat het om je darmen gaat, TS.