Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Taartje schreef:Hoi Steffiee_
Snap dat je dit enorm gênant vindt, maar je hoeft je hier absoluut niet voor te schamen, veel mensen hebben dit.
Het is iets wat enorm vervelend is!
Heb je het zweten vooral bij je oksels?
Ik heb zelf hyperhidrosis (veel zweten) en ben begonnen met oxl pads, hielp goed maar zelfs daar kwam ik doorheen.
Daarna heb ik tabletjes geslikt om het zweten minder te maken maar ook dit hielp niet.
Nu ben ik al bijna 2 jaar bezig met botox injecties en nu kan ik rond de 6 maanden door het leven als een gewone zweter! Daarna krijg ik opnieuw de injecties.
Als je zoekt op hyperhidrosis kun je veel op internet hierover vinden, zelfs een compleet forum.
Als je meer wilt weten kun je me altijd pb-en.
Mioux schreef:ik heb het ook veel gehad in mijn tienerjaren vooral,maar het begon bij mij vooral bij de pil. Bepaalde stoffen en hormonen zei de arts toen. Ik weet niet of je aan de pil zit maar misschien kan je overleggen met je huisarts om over te stappen naar een ander? bij mij werkte dat voor een heel groot deel wel.
Verder katoenen kleding en zweten zoals lalidan zegt is lastig,het droogt niet snel als je veel zweet. Verder droeg ik altijd veel topjes zonder mouw,met een vest. Liefst en vest die luchtig was dat hielp ook. Zeker niks om je voor te schamen hoor ! Dit gebeurd zeker niet alleen bij jouw.
Ik had ook altijd deodorant mee,ook dat werkte heel goed om tussendoor af en toe even te sprayen of rollen.
Yucca schreef:Ik kan niet goed inschatten hoé erg het is, maar laten we voorop stellen dat je echt, echt niet de enige bent.
Aller eerst is het denk ik goed om te experimenteren met verschillende deo's. Zelf heb ik veel geprobeerd en ik kwam uit bij Rexona maximum protection. Dit gebruik ik iedere ochtend en werkt voor mij echt super goed. Ook syneo 5 werkt erg goed, maar voor mij iets te goed: je zweet kanalen worden echt 5 dagen geblokkeerd en dat vind ik toch niet een heel fijn gevoel (bij het sporten wil ik wel graag zweten). Bovendien prikte het bij mij behoorlijk tijdens het opbrengen.
Gebruik van deo's kan voor iedereen anders zijn, probeer dus vooral zelf uit. Botox kan uiteraard ook een effectief middel zijn als alle deo's echt niet werken.
Mioux schreef:@steffiee soms kan een andere pil met andere hormoon samenstelling wel werken,hier begon ik met een lichte pil geen idee kwa naam meer,en kreeg erna een iets zwaardere op aanraden van de arts.
Sommige zweet stinkt ook zeker niet,heb je ook al deo geprobeerd zonder parfum? Soms als je huid aangetast is kan parfum het irriteren ook al zie je het niet dat het rood is,je kan wel meer zweten ervan. Misschien eens dingen proberen zonder alcohol of parfum,je hebt zepen ervan en deodorant etc