Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Wil je de stofwisseling bevorderen? Loop een rondje
is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën) vuurneon schreef:Je mag het wel doorslikkenis niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
, wat een onzin
. vuurneon schreef:AH, ik snap de logica al; olie bevat zuur, waardoor het inderdaad kan dat het wat vlekken van de tanden haalt en wat mond irritaties kan weghalen. Dat je het niet mag doorslikken is natuurlijk onzin, want in je hele lijf zitten bacteriën en die heb je hard nodig. Elke keer dat je eet of überhaupt slikt, neem je ook speeksel mee immers mét bacteriën.
Haalt het gif weg? Neuh. Dat kunnen echt alleen lever en nieren

Relaxed schreef:vuurneon schreef:AH, ik snap de logica al; olie bevat zuur, waardoor het inderdaad kan dat het wat vlekken van de tanden haalt en wat mond irritaties kan weghalen. Dat je het niet mag doorslikken is natuurlijk onzin, want in je hele lijf zitten bacteriën en die heb je hard nodig. Elke keer dat je eet of überhaupt slikt, neem je ook speeksel mee immers mét bacteriën.
Haalt het gif weg? Neuh. Dat kunnen echt alleen lever en nieren
Ik las zelfs dat je het beter niet in de gootsteen uit kan spugen maar liever in de wc.. Of naspoelen met kokend water.. Alsof er iets dodelijks uit je mond komt dan..
Lijkt mij trouwens super ranzig om een slok olie in je mond te doen en er dan ook nog zo lang mee te moeten spoelen..
Janine1990 schreef:Ik las zelfs dat je het beter niet in de gootsteen uit kan spugen maar liever in de wc.. Of naspoelen met kokend water.. Alsof er iets dodelijks uit je mond komt dan..
Lijkt mij trouwens super ranzig om een slok olie in je mond te doen en er dan ook nog zo lang mee te moeten spoelen..
Janine1990 schreef:vuurneon schreef:Je mag het wel doorslikkenis niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
Joh...![]()
Ik vraag waarom het in dit geval niet doorgeslikt mag worden. Wat is daar de theorie achter...
schijnt een bijwerking te zijn
Babootje schreef:@Sizzle, kan me voorstellen dat je zo denkt. Dat heb ik nl. ook een beetje als ik het lees. Daarom vroeg ik me dus af of er al mensen zijn met ervaring.
Maar goed, ik ga het wel proberen. Wie weet... (al is het alleen al voor de wittere tanden).
. _Ekenna schreef:Koudgeperste olie.. Wat is dat? En waar kan je dat halen?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar mocht het werken ga ik het ook zeker proberen.
Edit: ooooh, gewoon zonnebloem- of sesamolie.
) Relaxed schreef:In je lichaam stolt dat toch niet, daar is het 37 graden gemiddeld.. En zonnebloemolie (ook koudgeperst) is gewoon vloeibaar..