Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pluisje88 schreef:Te zwaar zijn hoeft niet altijd te komen door ongezond leven. En als je zwaarder bent, dan is dat zo. Vind je topic nogal veroordelend eerlijk gezegd..
Het is niet altijd zo dat als je zwaarder bent, dat je dan ook ongezond leeft
) en ik was met 74/75 kilo echt te dik.
secricible schreef:Nogal raar om een grens te leggen bij 75kg. Prima, jij bent 1.75, maar iemand van 1.80 heeft met 75kg een heel andere verhouding.
Ik vind je topic ook een hele nare bijsmaak hebben. Overgewicht hoeft geen ongezonde leefstijl te betekenen... En iemand met een mooi gewicht kan een hoog cholesterol hebben en dichtgeslipte vaten, diabetes en de hele troep.
MarlindeRooz schreef:Ik ben 1.80 (178,5) en ik was met 74/75 kilo echt te dik.
Zelf zou ik 64 willen wegen.
Zit nu al op -5 vanaf 75 dus.
) en 76,5/77 kilo prima op gewicht (75 zou idealer zijn, maar ik woog 79, na gezonder eten is dit beter) en 64 is denk ik echt te licht hoor. Dat is een gewicht voor iemand van 1.70m ofzo...
AmoorM schreef:[code][/code]Er zit dus helemaal geen ondertoon aan hoor.
Ik ben gewoon benieuwd waarom mensen ongezond leven. En hoe ze daar mee om gaan.
Ik ben zelf ook te zwaar,
MarlindeRooz schreef:Omdat mensen gewoon graag "lekker" en goedkoop snacken of omdat ze vinden dat ze wat lekkers "verdiend hebben".
Zo zit ik tenminste in elkaar.
Ik ben 1.83 en als ik 70 zou wegen zou je mij omver kunnen blazen. Het BMI moet je voor grotere lengtes echt met een korrel zout nemen hoor, zeker als vrouw. Dan heb je namelijk sowieso al meer vet.
Maar als ik blijf sporten met het tempo dat ik nu doe moet ik niet echt meer op mijn gewicht gaan letten. Spieren wegen meer dan vet.
pluisje88 schreef:Verbeterpunten zijn er altijd en voor iedereen. Ik weet 100% zeker dat ik mag zeggen dat ik gezond keef. Hier is het een heel stuk aanleg maar vast niet alles. Maakt verder ook niet uit. Een ding is wel zeker dat ik eerder te weinig eet dan te veel. Eet 2 boterhammen, twee stuks fruit en avondeten op een dag. En ook dat wat ik eet bestaat uit gezond voedsel.
Idd val ik niet af nee. Artsen maken zich er niet druk om zolang je geen grote kostenpost bent voor de zorgverzekering. Als de diëtist niet direct succes heeft dan zegt ze dat je maar Shakes moet nemen. Tja...