Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
? Daar zou ik het ook niet op redden, de enkele keer dat ik brood eet tussen de middag heb ik na een uur alweer trek. _sharonnn schreef:Ik had die link ergens al gelegd, maar dan heb ik het gevoel dat ik helemaal vreet als een slootgraver.
Ik begin met 3 plakken brood als ontbijt en dan nog 2 plakken brood bij de lunch. Avond eten is een flink bord vol en ik eet niet of nauwlijks tussendoortjes, tenzij ik vreetbuien heb, dan wel.

Annemiek80 schreef:[/quote]zoals anderen ook al zeggen 5 boterhammen en avondeten is niet veel (ook niet weinig, 'gewoon gemiddeld'), ligt er natuurlijk wel aan hoe je je boterhammen belegd en wat je gemiddeld aan avondeten eet en in welke hoeveelheden.
Persoonlijk zou ik tussendoortjes gaan toevoegen, zorgt er namelijk ook voor dat je geen grote suikerdips krijgt (wat hongergevoel veroorzaakt) en daar kun je zo ongezond of gezond in zijn als je zelf wilt
Als je een gezond gewicht hebt mag je best een periode wat meer eten als je lichaam daar om vraagt hoor, zal op den duur weinig uitmaken in gewicht (als je bang bent ervan aan te komen), je lichaam moet zich even instellen op het nieuwe regime... meer beweging en vraagt dus nu ook meer brandstof
), maar een boterham ed is net zo makkelijk
Ik drink erg graag smoothies, en als ik weet dat ik een dag thuis werk of een koelkast tot mijn beschikking heb zet ik mijn smoothies daar gewoon in. Om het goed te laten vullen gooi ik er vaak wat havermout en hennepzaadjes in. Ontzettend gezond en op die manier vult fruit echt wel, geloof mij! [***] schreef:Ik weet niet wat voor brood je eet, maar ik herken je "honger" wel! Ik ben overgestapt naar speltbrood en ik eet als tussendoortje nog wel eens een plak roggebrood met kaas of worst. Dit vult bij mij vele malen beter dan gewoon bruin brood. En veel fruit. Een grote sinaasappel (of 2) vult ook goed.
Verder vind ik dat je echt niet veel eet. Je beweegt behoorlijk veel, dus daar hoort ook behoorlijk wat brandstof bij
[***] schreef:Ik weet niet wat voor brood je eet, maar ik herken je "honger" wel! Ik ben overgestapt naar speltbrood en ik eet als tussendoortje nog wel eens een plak roggebrood met kaas of worst. Dit vult bij mij vele malen beter dan gewoon bruin brood. En veel fruit. Een grote sinaasappel (of 2) vult ook goed.
Verder vind ik dat je echt niet veel eet. Je beweegt behoorlijk veel, dus daar hoort ook behoorlijk wat brandstof bij