Ik weet dat het misschien niet zo'n lekker onderwerp is, maar toch ga ik het plaatsen. Ik wil mijn verhaal heel graag kwijt, want ik ben er KLAAR mee...
Ik heb -vind ik zelf- een heel fijne huid, altijd lekker zacht en ik word ontzettend makkelijk bruin. Ik sta er dan ook nog steeds een beetje van te kijken dat hetgeen dat mij moet overkomen, nou net een huid ziekte is.
Sinds een tijdje ben ik hard in gevecht met een erg agressieve vorm van acrovesiculeus eczeem, oftewel, blaasjes eczeem. Dit is een vorm van eczeem die meestal op de handen en voeten zit. Het begint met een blaar, of in mijn geval een groepje blaren/blaasjes, wat later een korsterige bedoeling word.
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1150054176
Ik heb dit eczeem al een paar jaar, af en toe een blaasje in mijn handpalm of op mijn voetzool, dit was vervelend maar wel te overzien. Sinds een paar maanden is dit eczeem ontzettend agressief. Hele trossen van blaren verschijnen op mijn handen wat na een weekje veranderd in grote open wonden, dit omdat ik in mijn slaap de hele boel er af krab, het jeukt als een gek.
Ik heb veel zalfjes geprobeerd waaronder ook de bekende hormoon zalven, deze deden wel iets, maar zeker niet genoeg, en ik wilde niet blijven smeren met die troep. Inmiddels (een week gelden) ben ik bij een dermatoloog geweest die mij een hele rit aan medicatie mee heeft gegeven: prednison, een schimmel kuur (hij kon geen schimmel bacterie vinden maar voor de zekerheid wilde hij het toch behandelen), anti-jeuk pillen en slaap pillen.
Ik ben hier eigenlijk helemaal niet zo blij mee, maar ik wil echt echt echt niet langer rond lopen met mijn handen zoals ze nu zijn, vooral mijn linkerhand zit helemaal onder.. Er is na een week wel iets verbetering te zien, de plekken waar de wonden zitten zijn aan het genezen, dit zal door de prednison komen denk ik zo. Jammergenoeg komen er wel nog steeds nieuwe blaasjes bij, dus ik vrees dat de kern van het probleem nog niet boven water is, en dat dit nog wel eens een heel lang traject kan worden.
Naar mijn paard draag ik inmiddels katoenen handschoenen, tijdens het slapen ook. Ik houd mijn handen goed vet met Nivea creme.
Zijn er mensen met ervaring met eczeem? En zijn er toevallig mensen die mij wat kunnen vertellen over het gebruik van paardenmelk tegen eczeem? Ik heb hier het een en ander over gelezen en overweeg een paardenmelk pillen kuur te bestellen, alleen deze zijn vrij prijzig, wat ik het absoluut waard vind als het ook echt wat doet..
Bedankt voor het lezen, excuses voor de onsmakelijke plaatjes op de website van: huisarts.com
Handen kapot voeten kapot rug kapot.

Bij mij wisselt het heel erg hoe zeer ik er last van heb, zijn vooral blaasjes die na verloop van tijd uitdrogen en dan haal ik ze er zo af. Maar als er zalfjes zijn die werken ga ik dat proberen.
Maar dat is nog prima leefbaar. De stress-eczeem is echt vervelend.