Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hier nog een slachtoffer.Nies_ schreef:Ik heb het ook. Moet zeggen dat ik het zo erg allemaal niet vind hoor. Heb standaard een emmer onder mn bed voor het geval dat (moet bijna altijd wel kosten bij een aanval). De laatste tijd heb ik het wel een heel stuk minder, had het vroeger toch wel 1x per week.
Hoe kan dat heel je leven beheersen dan? Ik heb er 1 dag last van, ben 1 dag een beetje duf en dan is het wel weer klaar.

PrimaDonna_ schreef:Hier ook eentje met migraine, heb het al sinds mijn 15de, ben nu 22 jaar.
Heb in die jaren al flink wat medicijnensoorten geslikt. Ik slik nu sinds 2 jaar betablokkers, deze slik ik 1x per dag. Ben begonnen met 50 mg en nu sinds November over op 100 mg, gaat stukken beter. Voorheen slikte ik Imigran als ik een aanval had, maar hier reageerde ik op een gegeven moment heel slecht op, hing ik na 5 min al kotsend boven de wc. Heb toen een neusspray geprobeerd, wat helemaal niet hielp, werd daar alleen maar eng van. Ben nu sinds een 2 maanden over op Almogran 2,5 mg, maar ben hier ook niet over te spreken, helpt ook niet goed.
Ben al bij een Neuroloog geweest in het Sint Fransiscus in Rotterdam maar die kon niet veel voor mij doen. Loop wel al 4 jaar bij een Osteopaat en die heeft ontdekt dat ik overgevoelige darmen heb en dit is waarschijnlijk ook de boosdoener voor mij migraine.
Bij mij beheerst het ook wel mijn leven, ik wordt er vaak in de ochtend mee wakker en moet dan mijn werk afbellen, niet altijd fijn! Ook wordt migraine moeilijk begrepen door mensen om je heen merk ik. Dit heb ik vooral op mijn vorige werk gemerkt, collega's hadden er op een gegeven moment geen waardering meer voor en ik moest maar een asperientje innemen. Meer mensen die dit herkennen?
Ik heb nu ongeveer 1x in de 2 maanden een aanval, maar dan lig ik ook helemaal plat op bed in het donker en ben ik 2 of 3 dagen uitgeschakeld.

Mova schreef:Hier nog eentje met migraine.., ook overal geweest, vanalles geprobeerd, van zware medicijnen tot zelfs handopleggers, the whole chabang. Het enige wat mij ooit heeft geholpen was een heel heel streng zuiveringsdiëet: geen tomaat, geen suiker, geen brood, geen melk, geen peulvrucht, ... en dan beginnen zoeken van wat precies je de migraine krijgt (bij velen zijn dat melkproducten..). Wel een heel intensief proces, maar veruit het gezondste.
Verder, laat migraine je niet tegenhouden van dingen te doen, niet in een bolletje rollen en afzien, maar hup, het paard op. Ermee leren leven is nog altijd de beste tip die ik je kan geven..
Loetie84 schreef:Phoe!!! Vraag me bijna af of jij dan wel migraine hebt... Ik ben echt wel een doordouwer en laat me niet zo snel uit het veld slaan door iets, maar met een echte migraine-aanval is dat toch echt geen optie hoor!
Ik heb gelukkig sinds een paar jaar een medicijn dat heeeel fijn werkt bij mij. Maar op de een of andere manier is migraine toch heel verschillend per persoon, waardoor het soms lang zoeken is naar een oplossing.
Voor degenen die de oplossing nog niet gevonden hebben: Nemen jullie wel op tijd maatregelen/rust als je het aan voelt komen? Dat heeft bij mij zo veel gescheeld! Niet denken, het zal wel 'gewone' hoofdpijn zijn en doorgaan, maar op tijd tóch aan de medicijnen beginnen. Niet wachten tot het te laat is en de aanval er al daadwerkelijk is... Dat is mijn enige tip dit ik iedereen kan meegeven.
Loetie84 schreef:Mova schreef:
Verder, laat migraine je niet tegenhouden van dingen te doen, niet in een bolletje rollen en afzien, maar hup, het paard op. Ermee leren leven is nog altijd de beste tip die ik je kan geven..
Phoe!!! Vraag me bijna af of jij dan wel migraine hebt... Ik ben echt wel een doordouwer en laat me niet zo snel uit het veld slaan door iets, maar met een echte migraine-aanval is dat toch echt geen optie hoor!
.