Nu ga ik nog een paar keer heen maar ben ik benieuwd of hier meer mensen zijn die naar een osteopaat gaan en wat jullie ervaring is!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SuzanLarissa schreef:Wat hebben ze precies bij jou gedaan? Wervels gemanipuleerd of meer massage? of?
Ik denk er ook wel is over na om naar toe te gaan
Ine23 schreef:Sinds ik op 11-jarige leeftijd een 'beetje' fout ben gevallen van een paard, ga ik regelmatig naar de osteopaat. Ik heb eigenlijk bijna altijd rugpijn, zeker in stresssituaties lijdt mijn rug hieronder. Mijn osteopaat heeft mij echt weer op de been geholpen, na eerst alle reguliere methodes te hebben geprobeerd. Ik hoef nu eigenlijk nog maar ong.1x om de 2 jaar te gaan, wanneer het echt niet meer verder kan. Na een paar behandelingen kan ik dan weer een heeeele tijd pijnvrij verder!
Mede daardoor ben ik in mijn eigen studies ook die richting uit aan het gaan (wel voor paarden dan).
akishino schreef:Ik ben met de kindjes geweest na hun geboorte, op aanraden van de kinderarts. Bij mijn zoontje bleek na 1 behandeling dat eigenlijk alles prima was en zijn nekje niet vast zat. Dus die was na één keer al klaar. Mijn dochtertje is een keer of 5 geweest omdat ze alleen maar huilde, heel gespannen was en heel veel overstrekte. Na twee behandelingen zag ik al verbetering en na 5 keer hadden we een heerlijk ontspannen meisje.
Ik ga zelf voor mijn migraine (als het weer erger wordt), maar dat is maar eens in de anderhalf jaar ofzo en dan twee of drie behandelingen. Ik heb er hele veel aan.
MarliesV schreef:Joolien, ik lees overal dat tussen de behandelingen vaak minimaal 2 weken zit.
Pakken ze jou lijf in stukjes aan of zo? Om dat je nu in 2 weken tijd al 3x gaat.
Ik zit er aan te denken om het ook te proberen. Heb een behoorlijke schouderblessure. Inmiddels gestopt met fysiotherapie/manuele therapie en het hele behandelverhaal omdat mijn klachten in stand bleven ipv weg gingen na een periode van ruim een jaar behandelen.
Toch ben ik nog steeds niet pijnvrij en kan ik bv niet op mijn rechter kant slapen.
Andere optie is naar Roelof Baart toe in Maartensdijk, daar hoor ik meer dan positieve verhalen over en hoeft je maar 1x naar toe, wordt niet vergoed maar 1 malig betalen heb ik geen probleem mee.
Zit nog heel erg te dubben tussen R. Baart en osteopatie proberen dus blijf even meelezen.
Imre schreef:Mijn vaste recept na een behandeling is een stuk wandelen (meestal met pony), veel water en thee drinken, uurtje in bad en vroeg naar bed. Ik heb mijn behandeling meestal op vrijdagmiddag om 1 uur, 's avonds ben ik echt doodop. Ook de dag erna doe ik nog erg rustig aan. Afgelopen vrijdag ben ik weer geweest en ik heb vrijwel geen napijn gehad dit keer.Wel ben ik zaterdag flink gevallen thuis en heb ik de klap opgevangen met mijn schouder, die nu erg zeer doet. Hopelijk is alles nog recht.
Mijn vader gaat morgen ook voor het eerst naar een osteopaat, omdat het mij zo goed bevalt.
shettie1978 schreef:ik volgik ga regelmatig naar de fysio. Ik zit regelmatig vast bij mijn nek en schouders en inderdaad daar krijg je hoofdpijn van.
Ben vroeger een keer van mijn paard gevallen, bovenop mijn rug en sindsdien heb ik eigenlijk altijd wel rugklachten gehad, vastzitten bovenin en pijn onderin en ga zo maar door..........
Als ik dan weer 4 of 5 keer bij de fysio geweest ben gaat het een poosje goed en dan kan ik weer.
Ben heel benieuwd naar jullie ondervindingen met een osteopaat