Te heet douchen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loeloemoekie

Te heet douchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:43

Hoi Bokkers,

Ik douche altijd lekker warm, omdat ik het eigenlijk altijd koud heb.
Door warm te douchen heb ik het in ieder geval even warm.
mijn moeder roept altijd als ik uit de douche kom dat ik te warm heb gedoucht en dat je daar een oud vel van krijgt.

Nu vroeg ik me af of dit waar is en of er Bokkers zijn die nu een 'oud vel' hebben omdat ze te heet gedoucht hebben?

:wave:

stunning

Re: Te heet douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:44

Heb ik nog nooit van gehoord, maar als dat zo is mag ik ook wel uitkijken :'). Ik douche namelijk ook altijd behoorlijk 'warm' :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:46

Haha nooit van gehoord. Maar echt goed is het niet voor je huid, wat je kan doen is daarna even koud afdouchen das wel weer goed voor de huid.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:46

Oud vel?? Ik douche ook altijd heel erg heet omdat ik zo'n koukleum ben. Weet wel dat je er een hele droge huid van krijgt, maar oud vel??

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:47

Ik denk dat je moeder dat heeft bedacht om een te hoge gasrekening te voorkomen ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:47

nooit gehoord! Dan heb ik allang een oud vel :') Ben benieuwd of mensen het weten hier.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:49

Ik deed dat eerst ook altijd maar ik kreeg er rode plekken van op mijn huid. Nu doe ik gewoon normale temperatuur en ik doe mijn benen nu zelfs afspoelen met koud water zodat ik het warmer heb als ik eruit kom. Werkt wel.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 11:50

Haha, dat sws Rindin!

koud nadouchen is echt geen optie, ik heb het al heel de dag koud!

een droge houd heb ik toch al, dus als dat alles is kan ik daar wel mee leven :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:50

Je huid kan uitdrogen, misschien dat ze dat bedoeld :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:52

oplossing: om de dag lekker totaal in de olie naderhand?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:52

Heb ik ook, ben een echte kou kleum. Heb ook raynaud maar het douchen werkt wel.
Je hebt het toch ijskoud als je uit een hete douche stapt? Ik wilde er eerst nooit uit totdat ik deze tip kreeg nu heb ik het na het douchen veel warmer. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:53

Anoniem

Denk dat veel mensen dat dan krijgen hoor, k ken veel mensen die heet douchen. Ik zelf ook, als k lang onder de douche heb gestaan omdat k mn benen enz ook geschoren heb en mn haar gewassen enzo dan heb k vaak een knalrood hoofd :P Nu heb ik sowieso een droge huid dus heb daar nogal snel wat mee..
Misschien droogt het je huid inderdaad wat uit ofzo, maar goed daar heb je weer body lotion voor toch :)

BigOne

Door heel heet te douchen krijgt je huid en lichaam een flinke opdoffer. Heb je al eens naar de oorzaken van het koukleumen gezocht. Koud afdouchen mag dan niet zo prettig zijn, door wisseldouches werkt je bloedsomloop stukken beter en zal je het minder koud hebben. Veel bewegen buiten, geen knetter strakke kleding dragen en gezondheidsoorzaken uitsluiten (bvb schildklier) en dan moet het koukeum probleem op te lossen zijn.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:54

Haha ja deze ken ik, hoor ik ook vaak.

Van te warm (heet) douchen krijg je een droge huid, en als je dit met regelmaat doet dan heeft je huid niet voldoende tijd om zich weer te hydrateren. Dit geeft een doffige aanblik op je huid. (wat dus een beetje lijkt op de doffe huid van oudere mensen). Als je weer een tijdje normaal doucht is dat zo weer over.

Meestal heb je hier niet zo'n last van in de puberteit, omdat je huid hier extra vet is door de hormonen. Het extra vet zorgt wel voor snel herstel in je huid, wat je op oudere leeftijd zou kunnen gaan zien. Maar een oude huid is grotendeels erfelijk bepaald en slechts voor een kleiner deel door de dingen die je doet.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:54

Oplossing voor droge huid is ook niet elke dag inzepen en niet elke dag lang douchen

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:55

heet douchen droogt de huid uit.

en voor mensen met hart/vaat problemen is het soms ook niet goed.

maar als je je huid goed insmeert erna dan komt het denk wel goed

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 12:01

@sakiakefie , Ik ken de meeste voordelen van het koud nadouchen wel, ik vindt het het niet waard en vraag me af of ik er echt warm van word ( als ik mijn handen met koud water was heb ik hier ook nog 3 uur daarna last van).

@bigone , ik heb nog nooit echt een medisch onderzoek gehad naar de kou, maar het is een bekende kwaal in de familie. Mijn oma en moeder hebben allebei het altijd koud en ik heb deze fijne familiekwaal door gekregen :')

Eigenlijk zou ik mezelf wel in moeten smeren met olie of bodylotion, maar als ik uit de douche kom wil ik zo snel mogelijk - warme - kleding aan omdat ik de warmte dan vast houd. Als ik me eerst moet afdrogen en daarna mezelf nog in moet smeren en dat een beetje in moet laten trekken ben ik al weer koud.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:04

Een tip om het niet meteen weer koud te krijgen direct na het douchen: trek een badjas aan en laat je daarin (voor een groot deel) opdrogen. Daarna kun je smeren zonder al te koud te worden.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:06

wat je kan doen is jezelf wassen met Cetomacrogol.
dat is een tip van de wondverpleegkundige op het werk.
het is een zalf, maar je kan het ook gebruiken om jezelf mee te wassen.
het vet de huid in..werkt super..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:06

ik douche ook veel te warm volgens mn vriendje, ik smeer me wel regelmatig helemaal in met bodylotion.
Heb nu een paar weken 'lauw' gedouched maar dat vond ik echt vreselijk!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:11

Ik douche ook altijd 'te' warm. Sinds mijn ziekte ben ik een ongelooflijke koukleum geworden en is het douchen echt een uitje geworden :D Maar omdat mijn huid slecht tegen echt warm water kan, beperk ik het douchen tegenwoordig tot 5 minuten. Liever 5 minuten te heet dan een kwartier pieslauw. Daarna smeer ik m'n huid helemaal in met een zalf van Dove. Dit hoef je niet in te laten trekken hoor. Ik smeer mezelf in in de kamer, lekker warm..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:11

Dat koud afdouchen werkt bij mij echt niet. Dan word ik niet meer warm. Heb dat echt geprobeerd.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:12

Je kan er naast een droge huid uiteindelijk ook een heel vette huid van krijgen, met name in de nek en op de rug. Inclusief puistjes en al. En daarnaast eerder rimpels.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:13

M'n vriend heeft er ook zo'n handje van :+
Dan stap ik bij 'm in de douche en heeft ie al een hele rode streep over z'n rug van het warme water.. ik heb dan echt 't gevoel dat ik levend verbrand. _O-

Koud afdouchen doe ik ook. Ben een koukleum eerste klas, maar na het douchen de kraan zo koud draaien dat ie niet kouder kan en ik loop daarna door 't huis en dan voelt 't alsof 't 35 graden is zo warm heb ik 't dan :')