shakers in 2014...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

shakers in 2014...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:38

hey

zal mijn zelf even voorstellen, ik ben marieke, 18 jaar, 2e jaar verpleegkunde, 1,74 en 82,2 kilo, je zal het niet zien aan mijn figuur, maar ik voel me de laatste tijd erg onprettig.

dus vanaf morgen begin ik met shaken! mijn ontbijt en middageten vervang ik met een shake, de ochtend met een chocolade shake met magere melk, en de middag met aardbeien en magere yoghurt. mensen die ervaringen hebben met shaken? verhalen of het hielp?

ook de rest van mijn maaltijden ga ik aanpassen, gezond.

ik sport hiernaast ook nog, 13 uur in de week colorguard trainen ( veel rennen en vliegen en bewegen), en 3 x per week naar de paarden, en dat is 12 km fietsen.

hoor graag iets! help je mee om me er door heen te slepen?

Sani

Re: shakers in 2014...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:47

Ik doe Cambridge sinds mei vorig jaar. De 500 variant dus voor 3-4 weken shakes en dan een week met avondmaaltijd erbij.

Het is zwaar maar het resultaat is super! Ben al bijna 45 kg kwijt en wil nu nog 10 kg en daarna afbouwen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:00

Ik heb cambridge gedaan, resultaat was super alleen had ik vreselijke last van mijn darmen en dat heeft na het stoppen nog maanden geduurd..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:05

Veel ervaring met shakes, maar nog nooit iemand gezien die het gewicht ook daadwerkelijk er af hield uiteindelijk. Betere resultaten met een uitgebalanceerd dieet via diëtiste en genoeg sporten/bewegen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:05

Mijn nichtje heeft ook cambridge gedaan die is 80kg afgevallen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:45

Ik dieet met de shakes van Be-Slank. Doe hetzelfde als jij, tweemaal shake en eenmaal normaal eten per dag. Ben in drie weken nu vier kilo afgevallen! :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 15:35

wow super resultaat en eet je ernaast nog ?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:05

Shakes terwijl je meer als 13 uur sport?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 17:18

jup :d

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:18

Als voedings en sport"freak" vind ik shaken echt het belachelijkste wat er is, hoe kun je je lichaam zo ongelooflijk slecht behandelen denk ik dan. In mijn ogen dikke afrader dus.

Maakt me wel nieuwsgierig naar jou beweegredenen. Waarom deze manier? waarom niet op een gezonde manier met gezonde voeding en beweging?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:26

vaak geprobeert om op mijn eten te letten, houd me hier ook aardig aan. tuurlijk iedereen eet wel eens iets slechts dus ik ook. maar die kilo's bleven er aan komen, nu wil ik dit proberen en kijken of dit effect heeft

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:29

Shakes en andere crashdieten zoals Cambridge zullen je zeker resultaten opleveren en je valt knetterhard af. Maar je komt geheid weer aan mét rente. Ik heb nog nooit iemand gezien die dmv Cambridge of andere shake dieten het gewicht er ook duurzaam af is gebleven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:33

Oei.. Enig idee wat je dan doet met je lijf?
Wellicht wel vet verliezen maar tegelijkertijd je organen vernaggelen..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:34

wil je dat onderbouwen? in de shakes zitten de voedingsmiddelen die je lichaam nodig heeft, en heb nog niemand die er dood aan is gegaan

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:36

Maar wel zeer weinig calorien..
Met crashen vreet je vaak spieren op..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:36

Volgens mij kun je inderdaad beter voor eens en altijd, je eetpatroon aanpassen m.b.v. een dietist.
Dit soort shakes etc werkt yoyo-en in de hand en je bent nog zo jong je hebt wel degelijk de juiste energie nodig.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:42

of je gaat gezellig samen met mij hardlopen, als mijn schenen ooit over gaan Marieke :D :o shakes heb ik geen ervaring mee haha

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:45

Hahaha ja lijkt me gezellig lisanne!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:47

Ik volg.
Jammer dat je niet lekker in je vel zit.
Ik vind je cht niet zwaar ik wou dat ik er z uitzag.

Somige mensen komen ook aan doordat ze teveel sporten en een verkeerde etensstijl erbij hebben.
Want je moet anders ete als je veel of juist weinig sport dus je voeding op je activiteiten aanpassen

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:49

mariekeoo schreef:
Hahaha ja lijkt me gezellig lisanne!

haha mooi! alleen ik heb nu last van mn schenen, dus weet niet wanneer ik weer kan hardlopen helaas. maar ik moet ooit conditie gaan krijgen, want die is 0

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:52

mariekeoo schreef:
wil je dat onderbouwen? in de shakes zitten de voedingsmiddelen die je lichaam nodig heeft, en heb nog niemand die er dood aan is gegaan

Nee, het is ook vrijwel onmogelijk om aan te tonen dat daar een verband tussen zou zitten. Als daar een verband tussen zou zitten is dat een verband dat om jaren gaat, niet dat iemand na een crashdieet dood neer valt.
Ik ben zelf dietist:
Met een crashdieet ga je extreem weinig kcal eten, zodat je het lichaam dwingt zijn voedingsstoffen ergens anders vandaan te halen. Logisch, want je wil dat het lichaam vet gaat verbranden.
In werkelijkheid is vetverbranding voor het lichaam ontzettend complex en zal het (naar onvermijdelijke ververbranding) andere brandstoffen gaan zoeken en dat zijn je lichaamseiwitten.
Je brengt het lichaam dus in een bewust ondervoedingstoestand, waarbij het lichaamseiwitten gaat verbruiken als brandstof om het lichaam in leven te houden. Deze lichaamseiwitten zijn je bouwstoffen, de bouwstof waar je spieren van gemaakt worden. Dat zijn dus je beenspieren en armspieren, maar ook bijvoorbeeld je hart en je longen.
Daarnaast ga je ook nog eens zeer intensief sporten, waarbij het lichaam dus juist spierweefsel nodig heeft, maar niet kan aanmaken. Het lichaam wordt daarmee veel schade toegebracht.
Jojo-effect ontstaat grotendeels omdat het lichaam spiermassa kwijtraakt tijdens een crashdieet, en men daarna weer normaal gaat eten. Spiermassa vraagt energie en die spiermassa is verdwenen, dus de hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft daalt. Iets wat je juist niet wilt hebben als je af wilt vallen!

Buiten dit bevat je lichaamsvet veel gifstoffen uit het lichaam. Denk bijvoorbeeld aan nitriet. Dit wordt opgeslagen en bij afvallen komt dit vrij. Als je echt in drastisch tempo veel afvalt komt er zoveel gifstoffen vrij dat de lever hiermee het heel zwaar te verduren krijgt.

Zoek naar een dieet waarbij je juist spiermassa opbouwt en lichaamsspieren kan aanmaken, ipv dit soort ellende. Dat wil je je lichaam helemaal niet aandoen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:26

Wat is "geprobeerd op mijn eten te letten?". Mijn ervaring is dat mensen die roepen "ik heb geprobeerd gezond te eten, maar ik viel maar niks af!", veelal helemaal niet zo gezond bezig waren als ze zelf dachten. Dan is het "dat product eet ik, want daar staat "light" op, en daarop staat "20% minder vet" dus dat mag ik ook. En ik ga slechts één keer per week naar de frituur, soms zelfs om de twee weken, en vraag dan ook light mayonaise, dat is toch niet veel." Of juist helemaal het omgekeerde, en gezond eten staat gelijk aan "'s morgens een cracker met een beetje smeerkaas, 's middags één sneetje brood met een kipfilet en een mandarijntje, en 's avonds een aardappel met droge sla."

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:51

Hier geen shakes maar wel afvallen. In totaal sinds 10 december al 12 kg kwijt. Sinds 3 weken volg ik het programma van Body support. En nu ben ik al ruim 4kg vet kwijt (en geen spieren, zelfs 0.1kg eiwit omhoog). Ik mag op dit moment 1900kcal eten, maar ik beweeg op dit moment wel extreem veel, waarschijnlijk verbrand ik tussen de 3500 en de 4000kcal op een dag.

Bewegen is het aller belangrijkste, en dat het goed vol te houden is. Zelf ben ik veel te zwaar (nu net onder de 100kg) dus hardlopen is geen optie. Maar wandelen met goede schoenen+zooltjes verbrand ook, fietsen schiet ook flink op. En krachttraining om te zorgen dat je geen spierverlies hebt, het liefst wil je wat spieropbouw, want iedere kg spier levert weer extra verbranding op.

Qua wandelen moet je uitgaan van 0.75kcal per kg lichaamsgewicht per km. (richtlijn 5km/u = 3.75kcal/kg/u)
Bij hardlopen moet je uitgaan van 1kcal/kg/km. (richtlijn 8km/u = 8kcal/kg/u)
Bij fietsen moet je uitgaan van 0.4kcal/kg/km. (richtlijn 20km/u = 5kcal/kg/u)

Dus hardlopen gaat het hardst, maar zowel fietsen als wandelen gaan gewoon ook echt. Het kost alleen wat meer tijd, maar veel mensen kunnen sneller 8km wandelen (=100 min) dan 6km hardlopen (=45 min), beide verbranden 6kcal/kg.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:55

wandelen werkt idd ook erg goed!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:06

Ik heb een paar jaar geleden dokter Frank gedaan, heel veel afgevallen, leuk lief en aardig, maar gigantische klachten over gehouden, flauw vallen, hartkloppingen noem maar op, en je moet je hele leven eraan houden, want als je weer normaal gezond gaat eten, vliegen de kilo's er weer aan, voor mij nooit meer een dieet...