Wat te doen aan brandend maagzuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Wat te doen aan brandend maagzuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 15:58

Ik heb sinds twee maanden constant last van brandend maagzuur. 's Ochtends nog niet, maar om een uur of 1 begint het en blijf ik last houden totdat ik ga slapen. Ik slaap er slechter door in (neem af en toe een Rennie, maar alleen voordat ik ga slapen) maar 's ochtends is het weer weg.

Ik heb werkelijk waar alles qua eten geprobeerd: niet eten, wel eten, veel eten, weinig eten, vet eten, alleen sla, fruit, soep, groente, ik heb er gewoon altijd last van.
Ik kan wegens omstandigheden volgende week dinsdag pas naar de HA, wat ik nu wel echt van plan ben want ik word er he-le-maal gek van.

Ik durf inmiddels bijna niet meer te eten omdat ik er zo naar van wordt.. Terwijl dat eigenlijk geen nut heeft want als ik niet eet heb ik er ook last van.

Zijn er misschien mensen die iets soortgelijks hebben? Of hebben gehad?
Laatst bijgewerkt door Kwal op 12-02-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimm1990

Re: Wat te doen aan brandend maagzuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:00

Ik ben momenteel 30 weken zwanger en krijg nu ook meer last van brandend maagzuur. Ik gebruik zelf ook rennies. Ook let ik erop dat ik niet te pittig/heet eet want dan heb ik er ook erg veel last van. Slapen op mijn linkerzijde helpt ook. Ook wil het eten van vanille vla helpen.

Succes ermee! ;)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:01

Ik ben gelukkig niet zwanger, dus daar kan het niet aan liggen. Ik eet wel weinig zuivel, maar dat deed ik voor die twee maanden ook..

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:03

Maalox. Véél beter dan rennies/gaviscon al die andere overhypte onzin.
De tijden waarin je echt in 'maagcrisis' zit, leven op gekookte havermout. Komt je maag van tot rust.
En ontdekken waardoor het komt.
Ik ga bv in maagcrisis na extreme stress en ben dan weer supergevoelig aan o.a. sinaasappelsap uit pak (pokkezuur), alles waar maar verse paprika in zit, alles met te veel kruiden, ... Als 'k 't dan jaren kan vermijden dan wordt de gevoeligheid wat minder.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:04

Mijn vriend had er ook heel lang last van, ook 's nachts. Rennies en andere medicijnen hielpen niet. Nu staat het bed met de hoofdkant ietsjes hoger, alle problemen weg :D Mss helpt het jou bij het inslapen.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:07

Oorzaak bestrijden geen idee, sympthonen als je niet aan de Renie wil, kun je ook vanille vla proberen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:10

Pff ik ken het.. Ik heb een maagonderzoek gehad en bleek een maagbreukje te hebben. Met maagbeschermers heb ik geen last meer. Verder hielp niks.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:11

Toen ik zwanger was werd me aangeraden om bruin broodkorsten te eten als ik last had. Geen idee meer hoe of wat maar het hielp wel.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:11

Ik heb ook (door zwangerschap) last van branden maagzuur. Wat bij het opwekt is citrus vruchten (ook drinken waar het in zit) pittig en gekruid eten, koolzuurhoudende dranken. Ik neem zelf het liefst zo min mogelijk rennie. Bij mij werkt een glas melk (of 2) erg goed. En het meiden van de dingen die het opwekken.

Ik weet gelukkig waar het door komt en weet ook dat het over een paar maanden over is. En heb er eigenlijk alleen in de avond last van. Lijkt me erg vervelend om niet te weten waardoor het komt, hoop voor je dat je er snel achter komt en dat je er weer snel van af bent. voor de zwangerschap had ik er een hele enkele keer ook last van (en dan echt krampen) maar gelukkig niet zo vaak en ook eigenlijk nooit naar laten kijken. Sterkte er mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:00

Ik heb wat nieuws gekregen tegen maagzuur, gewoon bij de drogist. Het heet reduflux en zit in portie sachets. Het werkt bij mij heel erg goed en binnen 2 minuten. Ik heb ook al heel veel geprobeerd maar niks hielp (maar ben wel zwanger)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:02

Droge havermout eten werkt bij mij altijd heel goed tegen maagzuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:08

Rennies werkten hier nooit , alleen overgegeven nog op den duur was blij dat het maagzuur weg was na het verwijderen van galblaas ivm stenen . Vet eten , kauwgom uh pittig koolzuur en ga maar door het was constant raak , ben echt blij er geen last meer van te hebben ik voelde me steeds alsof ik dood zou gaan

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:50

Ik zou niet teveel zelf dokteren en de huisarts opzoeken, het kan iets onschuldigs zijn maar het komt niet 'zomaar' opzetten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:53

Dit is heel vervelend dat weet ik uit ervaring. Zelf ben ik bij de huisarts geweest omdat ik ook het gevoel had steeds iets in mijn keel te hebben en daarbij hongerig gevoel.

Nu heb ik daar medicatie voor gehad en ik ben van alle klachten af. Bij mij hielpen de rennies en slokken melk helaas niet.

Ik zou er niet te lang mee wachten, want het kan je slokdarm ook beschadigen (maagzuur is zoals de naam al aangeeft erg zuur ;))

Succes.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:32

Bij de apotheek kun je zonder recept Antagel halen. Dit is een drank die je 4 x per dag moet nemen. Ik schrijf het vaak voor aan mijn patiënten en krijg vaak te horen dat het goed helpt.
Wel even bij de huisarts langs gaan hoor!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:34

als je gaat slapen doe dan eens een kussen onder je matras zo heb je minder last van maagzuur dat omhoog komt en misschien slaap je hierdoor wat beter. je kunt bij de ha langsgaan en misschien schrijf hij je maagzuur remmers voor. pas wel op hier kom je heel slecht vanaf. ik ben nu nogsteeds bezig met afbouwen

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:40

Melk moet je net niet drinken bij brandend maagzuur, ik melk zit ook zuur, dus dat maakt het alleen maar erger ;)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:43

en inderdaad geen melkproducten haha

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:46

Ik had ook erge last en heb via de huisarts Omeprazol, zijn capsules en het werkt als een speer.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:50

chanicha schreef:
Ik had ook erge last en heb via de huisarts Omeprazol, zijn capsules en het werkt als een speer.

Deze heb ik ook gekregen, bij mij werkte het wel maar had ook ik last van bijwerkingen. Let daar dus wel goed op. Ik ging enorm dubbel zien, hoofdpijn en wazig beeld. Nu heb ik, na 2 andere te proberen, het juiste middel te pakken.
Werkt voor mijn maag en de rest van mijn lijf. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:52

Welke heb jij gekregen MaritB?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:54

chanicha schreef:

Kun je ook gewoon bij de betere drogist krijgen. Kan ook zonder recept.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:55

chanicha schreef:
Welke heb jij gekregen MaritB?

Verschillende, maar momenteel gebruik ik: Pantoprazol Actavis 40 mg.
Eergisteren en gister zo erg last van maagzuur dat ik geen warm voedsel kon eten, maar vandaag al stuk beter. Het gaat nu zijn werk doen, heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:08

Pantoprazol is topspul maar ik kreeg er geelzucht van , dus om mijn lever te vriend te houden heb ik wat anders gekregen toen..

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:12

chanicha schreef:

deze gebruik ik ook al jaren. werkt zeer goed bij mij.