Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:34

Hoi,

al een poosje loop ik met het idee om mijn ogen te laten laseren.
Mijn lenzen zijn niet fijn, heb snel rode ogen en moet dan weer een week met mijn bril lopen, waar ik minder mee zie, ook al is hij de juiste sterkte. Ook 's avonds met autorijden moet ik me goed concentreren en zie ik door de lichten van tegemoedkomende auto's minder.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en waar jullie het hebben laten doen.

Groetjes

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:48

Een vriend van me heeft het laten doen bij beide ogen. Hij is er erg tevreden over maar ik heb geen idee waar hij het heeft laten doen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:51

Ik lees even mee.
Ben ook erg benieuwd naar ervaringen

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:52

Ik lees ook mee :) Ben het ook serieus aan het overwegen, maar ben er nog niet uit voor welke methode ik dan wil gaan.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:53

Ik heb het laten doen vorig jaar en ik ben er ongelooflijk tevreden van! Op het einde kon ik door mijn grasallergie geen lenzen oid verdragen, dus altijd die verdomde bril op mijn neus. Nu voel ik een soort "vrijheid" :)

Enig nadeel, ik was al nachtblind en dit is wel erger geworden, net als straf licht....

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:55

Ik heb 10 jaar geleden mijn ogen laten laseren.
sterkte -8 en 2,5 cilinder. Nooit meer een bril nodig gehad.
Ik ben bij oogarts Nijs in Maasmechelen Belgie geweest.
Maak een keer een afspraak bij een oogarts of laserkliniek , je hoornvlies moet namelijk dik genoeg zijn om te laseren, anders gaat het niet.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:56

Ik overweeg het ook, maar ik moet wachten tot ik 18 ben haha.

Wat ik me afvraag: als je dat 'flapje' terug laat klappen kan het gaan ontsteken toch? Maar als je het helemaal weg laat halen niet? Waarom zouden mensen dan toch voor het eerste kiezen? Of zie ik iets verkeerd :o

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:58

Ik overweeg ook om mijn ogen te laten laseren, dus ben benieuwd wat andere ervaringen zijn :) .

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:59

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:00

Floriske schreef:

Wat ik me afvraag: als je dat 'flapje' terug laat klappen kan het gaan ontsteken toch? Maar als je het helemaal weg laat halen niet? Waarom zouden mensen dan toch voor het eerste kiezen? Of zie ik iets verkeerd :o

Hiervoor krijg je druppels direct en het hecht zich blijkbaar heel snel terug aan elkaar.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:02

zwieke schreef:
Floriske schreef:

Hiervoor krijg je druppels direct en het hecht zich blijkbaar heel snel terug aan elkaar.
maar wat is dan het nadeel van het helemaal weghalen als daar geen risico aan zit en aan die andere een beetje?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:12

Floriske schreef:
maar wat is dan het nadeel van het helemaal weghalen als daar geen risico aan zit en aan die andere een beetje?

Wat ik precies een beetje kan opmaken van op de site (http://www.uzleuven.be/nl/node/1354) heeft het vooral te maken met je dikkte en kromming van je hoornvlies. Corrigeer me gerust wanneer ik fout ben?

Edit: Volgens de prof die mijn ogen heeft gedaan wordt het vaakste een lasik-behandeling gedaan.

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:39

Ik heb zojuist een vooronderzoek gehad bij visus oogkliniek te rotterdam
Ik ben geschikt voor alle methodes.
Ik kies voor de intralasik met wave front
Wavefront is als extra omdat ik grote pupillen heb en last heb van halo effecten snachts.
6 april ben ik aande beurt, dus nog 7 weekjes wachten.
Mijn tante heeft de zelfde behandeling gehad en ziet perfect!
Ik heb -3,00 en -3,25 met een cilinder van -0,50

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:41

Ik heb toevallig vorige week gekeken voor een laserbehandeling. Ik heb -1,25 en -1,75.
Echter vergoed mijn verzekering niets... dan word het helaas te duur.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:25

Ik heb er weleens over nagedacht, maar durf niet zo goed.

Straks gaat het mis of blijken er over 20 jaar opeens allerlei complicaties op te treden.

Kosten maken me overigens niet uit. Lenzen kosten me 32 euro per maand en daarnaast af en toe een nieuwe bril. Als je dat optelt is het ook niet goedkoop..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:44

Ik zou het ook heel graag willen. Op zich zijn mijn lenzen fijn, maar het is zo'n gedoe om ze elke ochtend in te doen en elke avond weer uit te moeten doen. Net als zwemmen is lastig. Maar ik ben 18, dus wacht sowieso nog wat langer tot mijn sterkte niet meer veranderd. Wel ben ik bang voor de risico's, het zijn wel je ogen... Mijn ogen verschillen ook erg in sterkte, heb bij de ene -2,75 en bij de ander -4,25

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:09

Operatie wordt inderdaad niet terug betaald, is eigenlijk ook meer een "schoonheidsoperatie".... Een bril of lenzen werd (vroeger althans toch) een stuk terugbetaald.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:06

Ik lees ook mee. Ik ben nu pas 13, maar ik wil ook mijn ogen laten laseren.

Zitten er nog bepaalde eisen aan?

Ik heb sterkte 1,50 aan beide ogen.
Sinds een dik halfjaar draag ik een bril (eerst droeg ik hem alleen tijdens het 'bord lezen', maar sinds 2 weken draag ik hem elke dag).

Zit er heel veel risico aan zo'n operatie? Ik heb namelijk gehoord dat mensen er blind van zijn geworden, schele ogen hebben gekregen etc.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:50

Voor mij is het dit jaar Mei 10 jaar geleden dat ik mijn ogen heb laten laseren met de Lasek
methode ...
Ben toen van -8,25 naar 110 % zicht gegaan ... *\o/* na bijna 20 jaar bril en contactlenzen
te hebben gedragen .
Het kost wat , maar je krijgt er levens kwaliteit voor terug ..
Heb er absoluut geen spijt van ....ja ...dat ik het niet eerder heb laten doen :=

Ik ben toen bij Care Vision in Amsterdam geweest ...
http://www.vision-ooglaseren.nl/

@Femkeeex ; Je moet minumaal 18 jaar zijn , en je oog afwijking een jaar stabiel ....

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:58

Wow dat is goed zeg! Van -8,25 naar 100% :wow: Mijn sterkte is niet eens de helft van jou en ik zie al vreselijk slecht. Zijn dat de enige eisen? Ik weet dat je er 18 voor moet zijn :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:59

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:01

Ze zeggen dat je er minimaal sterkte -4,5 voor moet hebben, maar dat heb ik niet -O-

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:01

Ik wilde mijn ogen ook laten laseren, maar dat was helaas niet mogelijk wegens te hoge bijziendheid. Ik had links -11,5 en cilinder -2 en rechts -12 en cilinder -2.5. Nu heb ik de torische artiflex lenzen gekregen en ben daar heel erg blij mee. Ik zie alles weer voor de volle 100%. Het implanteren van de torische artiflex mensen was geheel pijnloos (onder narcose) en ik heb helemaal geen napijn gehad. Vooronderzoek, behandeling en nacontrole zijn allemaal vlekkeloos verlopen.
Ik ben geholpen bij: http://www.correctvision.nl/

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:05

_Femkeeex schreef:
Ze zeggen dat je er minimaal sterkte -4,5 voor moet hebben, maar dat heb ik niet -O-

Nee, moet tussen -10 en +4,5 zitten! dus je mag niet veel +hebben ;)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:05

Ik wil ook graag mijn ogen laten laseren maar helaas is het niet mogelijk. Ik heb te dun hoornvlies en ik maak te weinig traanvocht aan.
Echt jammer want ik heb zo'n hekel aan m'n bril.
En door te weinig traanvocht zijn lenzen helaas ook al geen optie.