De problemen begonnen ongeveer een half jaartje terug. Ik kreeg ineens een vreselijk brandende pijn achter mijn borstbeen. Het kwam steeds vaker en s nachts werd ik er wakker van. Ik ben naar de huisarts gegaan en die gaf me omeprazol capsules. Ik mocht ze dagelijks gebruiken en dan afbouwen, dan moest het over zijn. Het hielp alleen minimaal. De pijn bleef en afbouwen lukte helemaal niet, al werden de klachten niet veel minder door de medicijnen.
2 maand terug werd ik s nachts wakker van een afgrijselijke pijn in mijn buik en rug. Ik wist me geen raad en kon niet liggen, ik werd duizelig en begon over te geven. Even zakte het af en kon ik rustig ademen, ik dacht dat het over was maar binnen enkele minuten begon het weer en het was vreselijk. Ineens voelde ik een soort klik en de pijn zakte heel snel af. De volgende dag was ik doodmoe en kon ik niet naar mijn stage want de zeurende pijn was er nog maar niet zo extreem als die nacht. De huisarts keek mijn urine na maar die was schoon, waarschijnlijk darmkrampen, niets om me druk over te maken.
Afgelopen donderdag middag zat ik rustig op de bank met de laptop. Ik ging even naar de wc want en toen ik terug kwam begon de vreselijkste pijn die ik ooit hebt gevoeld. Ik kon geen houding vinden. Na 1,5 uur zakte het iets af en ging ik even naar buiten. Terug thuis na 1 hap eten weer die vreselijke pijn, het zakte weer iets af en ik ging van huis, even kijken bij oefenspringen van een stalgenootje. De pijn bleef zeuren en ik ging naar huis want ik trok het niet meer. Thuis ben ik naar bed gegaan maar ik kon niet liggen, al helemaal niet op links. Ik kon op geen enkele manier mijn rust vinden. Kort daarna werd de pijn heviger en begon ik over te geven. Het was alleen gal. Toen maar naar beneden want op bed kon ik niet liggen, ook zitten lukte niet, staan gaf de minste pijn. De bank ging het beste, dan kon ik zitten maar toch wat hangen. De vermoeidheid was onwijs maar de pijn was erger en slapen kwam er maar niet van. Ik ben weer even naar bed gegaan maar al snel zat ik weer beneden. Weer boven de toilet gehangen en weer alleen gal. Om half 6 zat ik bij de huisartsenpost. Galstenen dacht de arts. Ik ging naar huis met dyclofenac zetpillen. Ze hielpen minimaal en ik kreeg vreselijke darmkrampen. Die middag weer naar mijn eigen huisarts want het bleef zo ontzettend pijn doen. Die huisarts zei me dat hij een buikgriep verdacht. Mijn darmen waren van slag en hij geloofde niets van galstenen. Met domperidon en brufen weer naar huis. Nu ben ik 2 dagen verder de pijn zakt niet af, ik leef al 4 dagen op alleen water. Ik voel bij diep inademen pijn in mijn rug.
Kennissen van mij denken wel dat het galstenen zijn. Heeft iemand hier ervaring met galstenen en kent iemand zich in mijn klachten? Morgen zou ik contact kunnen opnemen met de huisarts om toch te vragen voor een echo. Ik moet zowiso morgen laten weten hoe het gaat.
Thanks alvast
Ga morgen wel weer naar de huisarts want de misselijkheid en de pijn blijven, vandaag al 2 pijnaanvallen gehad.