Pijn IN Benen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyvg

Pijn IN Benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:14

Hallo Bokkers,

Ik loop al jaren met een verschrikkelijke pijn in mijn benen, en nu is het tot het punt gekomen dat ik er echt vanaf wil en dus naar de dokter ben gegaan. Bij de huisarts ben ik door verwezen naar de neuroloog.
Deze heeft testjes gedaan maar alles leek normaal volgens hem.
Ik heb last van pijn en een koud gevoel (apart soort pijn, niet of iemand je knijpt bijv.) in mijn onderbenen.
Het koude gevoel zit ook echt alleen maar IN mijn been, mijn been wordt dus niet echt koud.
Het begint in mijn knie, dan voel ik het in mijn enkel en trekt het door mijn scheenbeen.
Voor mijn gevoel zit het op de diepte van mijn bot. Dus echt erin.
Heeft iemand van jullie dit ook? En wat doen jullie hieraan?
Is er bij jullie iets vastgesteld door een arts? en hebben jullie hier medicijnen/ een ingreep voor gekregen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Brainless

Re: Pijn IN Benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:16

Heb je continu last of wordt het erger/minder in bepaalde situaties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:17

Ik begrijp welke pijn je bedoelt, bij mij wordt het veroorzaakt door te soepele gewrichten. Daardoor krijg ik eigenlijk de hele dag door "mini-blessures" en tsja... dat doet pijn op den duur ;)
Ben je ook al bij een fysio geweest?

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:19

@Brainless , nee het komt en het gaat. Wel 3/4 keer per week. Het maakt eigenlijk vrij weinig uit of ik zit/ren/lig/loop ... Op elk moment kan het komen en weer gaan.

@Bizzybijtje , heb je ook dit koude pijnlijke gevoel in je been? Is het bij jou door fysio opgelost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:21

Nou ja, inderdaad die pijn echt "IN" je been, maar niet echt een specifiek aanwijsbare plek. Als ik de vraag kreeg waar ik dan pijn had, kon ik ook echt niet aanwijzen waar. Het was/is er gewoon. Ik heb er helaas nog wel last van, maar in mindere mate gelukkig. Mijn knieschijf kan gewoon alle kanten op waardoor het één instabiele zooi is :))

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:22

Mijn moeder heeft dit in haar schouder. En haar arm voelt dan koud. Ik heb alleen geen idee wat het is.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:24

Hmmm ik heb niet echt het idee dat ik zo soepel ben zegmaar. Is ook nog nooit iets uit de kom geweest.. Kan mijn knieschijf ook niet bewegen, zit goed vast.

@emily2105 , is haar arm dan echt koud? Of voelt ze alleen de kou? Want mijn benen worden niet echt koud. De pijn voelt een beetje koud. Lastig te beschrijven ;(

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:26

Haar schouder wordt net zoals jij zegt zelf niet koud, maar voelt voor haar koud aan. We hebben het er net over gehad, daarom dat ik het weet. Zij doet dan met zo'n kersenpitten zak warm erop leggen en dan wordt het bij haar ietsjes minder.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:28

Koude pijn.... ik denk dat ik ongeveer begrijp wat je bedoelt. Ik heb dit ook, ik heb een behoorlijke zenuwschade overgehouden na een bevalling. Is er een MRI gemaakt via de neuroloog? Het kan een beklemming van zenuwen zijn, waardoor je dit gevoel/pijn krijgt.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:31

Laat even B12 en vitamine D prikken. Ik herken het en bij mij kwam het door te lage vitamine B12 en D

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:32

Als ik jou was zou ik even langs de fisio gaan

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:32

MamaJella schreef:
Koude pijn.... ik denk dat ik ongeveer begrijp wat je bedoelt. Ik heb dit ook, ik heb een behoorlijke zenuwschade overgehouden na een bevalling. Is er een MRI gemaakt via de neuroloog? Het kan een beklemming van zenuwen zijn, waardoor je dit gevoel/pijn krijgt.

Mijn moeder dacht bij haar inderdaad dat er een zenuw klem zat ja. Misschien is dat bij TS wel.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:33

Ga eens langs een fysio die ook triggerpoints behandeld (doen ze lang niet allemaal). Ik krijg ook regelmatig mensen in de praktijk die met onverklaarbare klachten komen en met triggerpointherapie er snel vanaf zijn.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:35

@emily2105 , Klinkt inderdaad bekend! Zal de kersenpitten zak eens proberen. Maar je moeder weet dus niet wat het is?

@MamaJella , zo voelt het wel aan inderdaad! De Neuroloog heeft testjes gedaan (die volgens hem) altijd standaard gedaan moeten worden. Ik moest op een rechte lijn lopen, op mijn hurken zitten, hij heeft mijn reflexen nagekeken en mijn spierkracht. Na de testjes zei hij dat alles zo was zoals het hoorde te zijn, ben dus helaas naar huis gestuurd zonder verder onderzoek of vervolg afspraak....
Heb jij het ook af en toe? Niet constant?

@tokedri , Dit zou inderdaad kunnen! Hoe heb je het aangepakt? Via de huisarts doorgestuurd?

@melanie0906 , die kan deze pijn verminderen?

@Rindin , Ik zal eens gaan googelen naar een praktijk in mijn buurt die dit doet! Wat is triggerpoints voor iets?

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:41

Nee ze weet volgens mij niet wat het is, maar ze dacht dat er iets een beetje afgekneld werd. Zoals een zenuw ofzo.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:44

Is claudicatio intermittens uitgesloten? (Vaatvernauwing, geeft pijn, geeft tintelingen, lijkt een beetje op beknelde zenuw, alleen komt het vanuit de bloedvaten)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:45

Triggerpoints zijn strengetjes in spieren, een bundeltje vezels wat niet meer kan ontspannen. Vaak geven triggerpoints op andere plekken pijn dan waar de daadwerkelijke TrP zit.
Maar vaak genoeg hoor ik ook de omschrijving "kou" of een "bandgevoel".

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:50

@ Ibbel , ik heb er even naar gegoogeld, opzich klinken de symptomen best herkenbaar. Alleen heb ik het al een jaar of 10, is het niet zo als je het zo lang hebt dat je dan al veel ergere klachten moet hebben? Ook zag ik dat als je je inspant, dat het dan erger word. Dit is bij mij ook niet zo. Ook gewoon als ik rustig zit is het er namelijk...

@ Rindin , Dat zou het inderdaad ook nog kunnen zijn! Even opzoeken of het in de buurt is en of ik hier zomaar terecht kan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:53

Voor fysiotherapie moet je aanvullend verzekerd zijn, anders moet je zelf betalen. Je hoeft niet per se langs de HA, je kunt rechtstreeks naar de FT.

Waar woon je?

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:19

Ja, leuke testjes zijn dat. Bij mij zijn die ook altijd goed, alleen is er dus wel aantoonbaar zenuwschade. En dat uit zich in verstoorde gevoelssensatie. De pijn is er eigenlijk altijd, soms iets meer dan anders en het kan ook van plaats veranderen. Buiten dat heb ik plekken over mijn hele been die gevoelloos zijn, en dan weer heel gevoelig. Of het idee dat er allemaal mieren of spinnetjes langs mijn been kruipen. Maar motorisch gezien is er niet veel mis, voorlopig dan.
Ik zou zeker teruggaan naar je huisarts of neuroloog en aandringen op verder onderzoek, ook van je bloed (B12 zoals iemand al eerder aangaf, een tekort kan zeker ook neurologische afwijkingen veroorzaken).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:26

bloemxblad schreef:
@ Ibbel , ik heb er even naar gegoogeld, opzich klinken de symptomen best herkenbaar. Alleen heb ik het al een jaar of 10, is het niet zo als je het zo lang hebt dat je dan al veel ergere klachten moet hebben? Ook zag ik dat als je je inspant, dat het dan erger word. Dit is bij mij ook niet zo. Ook gewoon als ik rustig zit is het er namelijk...

Heeft een arts het uitgesloten? Het was niet mijn suggestie om zelf een diagnose te stellen.
Claudicatio is een variabel ziektebeeld, wordt ook niet altijd erger na langere tijd en kan met een simpel middeltje worden uitgesloten. Maar daar moet je wel bij een arts voor zijn. Vaatarts, zou ik zeggen.

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 19:14

Ze heeft wel gevraagd of ik niet het gevoel heb dat er mieren in mijn benen liepen, misschien dat ze toen hierop in wilde gaan? Maar ben voor de rest nog niet bij een vaatarts geweest, omdat ik dus door de neuroloog weer naar huis gestuurd ben en nu opnieuw naar de huisarts moet om weer verder doorgewezen te worden..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:14

Ibbel, de klachten die TS omschrijft doen mij niet direct denken aan Claudicatio... Pijn van enkel en scheenbeen heb ik daarbij namelijk nog nooit gehoord.

TS: heb je ook last van je kuit(spier)?

Sammyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 19:17

nee.. met mijn spieren is denk ik niks mis. Met paardrijden/rennen/intensieve inspanning nooit last van mijn kuit(spier)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:57

Bloemxblad

Heb je nog andere klachten?
De pijn die omschrijft herken ik heel erg. Ik vind een erge groeipijn, in combinatie met een intense kou. Niet altijd voelbaar aan de buitenkant. Soms zo erg dat je het gevoel hebt dat ze met een schroevendraaier in je botten of gewrichten poeren. Dit heb ik in mijn voeten en benen. Daarnaast vaak brandende handen en voeten en op bepaalde momenten verdraag ik bijna geen kleding op mijn lijf. Daarnaast een scala aan andere dingen.

Bij mij is er zeer waarschijnlijk sprake van een zenuwaandoening. Deze komt niet enorm veel voor. Modder ook al jaren en ben de hele onderzoeksmolen door gegaan. Bij toeval op literatuur over deze aandoening gestuit en herkende mezelf volledig, in die richting onderzoeken gehad en nu worden er afwijkingen gevonden.
Ik hoop zeer binnenkort de definitieve diagnose te krijgen. Niet leuk, maar wel eindelijk duidelijkheid. Veel artsen kennen en herkennen deze aandoening niet. Laat je niet met de door jouw beschreven onderzoeken het riet in sturen. Been there...Ik zeg niet dat je hetzelfde hebt, want ben geen arts, maar raad je aan om verder te laten kijken.