Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 01:16

Twee weken geleden ben ik gevallen. Na een Weel drukverband bleek bij mijn enkel vrijwel elke band gescheurd of beschadigd en zaten er wat scheuren in botjes. In het gips dus.
De eerste gips hield ik een dag vol, toen zat er al een drukplek. Tweede ronde gips na vier dagen niet slapen opnieuw eraf, nieuwe drukplek. Nu zit het wel goed denk ik maar ik word er echt gek van. -O-
Geen jeuk, maar pijn. Pijn op het gewricht, het irriteert. Het is niet te strak maar ik vind het echt verschrikkelijk. Iemand bekend met zoveel pijn nog in het gips? Lees op internet dat het over zou moeten zijn maar ik merk er niks van.
Ondanks de tramadol slaap ik nauwelijks en ben echt moe. Maar ik weet niet meer hoe ik moet liggen, kan het er moeilijk weer af laten halen? Zal mijn tijd uit moeten zingen.

Maar de grootste zorg is die pijn, is het normaal dat je pijn blijft houden?
Iemand tips om te slapen?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:25

Ik mag je een hand geven! Half Dec. ben ik met paard gevallen (paard op mij) en had ik ongeveer hetzelfde: overal scheuren en stuk bot meegetrokken etc. Eerst 10 dagen drukverband, toen 2 weken gips (zat niet strak omdat mijn enkel nog gezwollen was) en pas toen dat eraf was, begon voor mij de hel. Kreeg toen een soort flexwrap/ spalk met elastieken.
Ik had gelijk onwijs pijn op mijn "knobbel", voelde of mijn been onder stroom stond... Stond op het punt terug te gaan, niet uit te houden, heb dat ding heel los gedaan... En de week erna was het opeens over! Heb toen wel van alles gedaan en nu heb ik wel weer pijn grr... Maandag mag ik terug voor foto's, is wel bijna 2 maand geleden nu.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:27

Ik ken je verhaal, ik heb zelf ook mijn enkel gebroken gehad,
ik had mijn enkel mooi schuin onder mijn lichaam vandaan staan, en ik had ook meerdere grove breuken EN een paar haarbreuken.
Het gips irriteerde me rot, het deed zeer gewoon!
A: omdat mijn enkel in een houding werd gedwongen die hij niet op kon
B: omdat mijn enkel alsnog schuin in het gips kwam
C: het zat te strak om hiel , en daar hield ik een pijnlijke wond aan over.
Niet zo zeer van het gips zelf, maar wel dat het niet kon ademen, jeuk van heling, .. ect
Ik legde gewoon mijn voet op kussens neer, ging op mijn buik liggen.. en zo met mijn hiel naar boven dat hielp bij mij goed...
En ik had een ventilator gericht op het gips, naar mijn idee koelde dan het gips een beetje af. :Y)

Succes met slapen! hopelijk kom je de nacht een beetje door, verder kan ik ook zo ff niks bedenken, maar als ik iets weet dan hoor je het meteen :D

EDIT :
ik heb toen 11 weken doorgebracht in gips
eerste week steungips, dat was echt SUPER .. Not.. had mijn enkel nog geen steun aan de voorkant
en daarna loopgips..
ik ben toen gevallen van de fiets, ik keek om en voila! daar lag ik.

Pauline

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 01:40

Jullie zijn helden..man wat een ellende en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. :o echt ik word er helemaal gek van. Een spalk is dus geen verbetering?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:54

ik ben dus niet de enige! Gisteravond tijdens het boulderen gevallen en verkeerd op mn enkel geland. Enkel stond zo scheef als ik weet niet hoe. ambulance personeel heeft mn enkel onder verdoving terug in de kom gezet en in het ziekenhuis gips gekregen. wonder boven wonder geen breuk te zijn op de foto's. Vannacht niet kunnen slapen van de pijn. hopelijk gaat dat vannacht beter! sterkte voor de anderen in dit topic

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 15:30

Poeh dat klinkt ook heftig. Ben je de nacht door gekomen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:24

nou soort van... heb1 1/2 uur geslapen. voor de rest liggen woelen en op een gegeven moment maar youtube gaan kijken om wat afleiding te hebben. lig al de hele dag op de bank en ik ben GAAR!! hopelijk ff mee naar mn pony vanavond.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:47

Hoe lang moet je nog in het gips dan? Ik nog 20 nachten. Ik tel echt af :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:04

dit zware gips nog tot volgende week donderdag. dan gaan ze kijken wat er precies aan de hand is. misschien mag ik dan uit het gips, of anders loopgips.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 23:26

Ik hoop voor je dat je er dan uit mag!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:30

Ja ik kan me ook melden! Nu 2e keer in 2 maand in het gips (geen breuk, andere reden haha). 1e lag er na een week al weer af vanwege drukplekken (was veeeeeel te strak), zelfde mee naar huis gekregen maar dan afneembaar. Overal rond mijn elleboog drukplekken.
Nu weer in het gips, tot 14 februari. Dan eindelijk er weer uit *\o/*. Ik ga kapot van de jeuk, en ga tegen de wetten in met een breinaald gewoon kriebelen. Wat is dat heerlijk zeg :o. Maar nu weet ik ook dat weer aan de binnenkant van mijn elleboog overal drukplekken en heel veel wondjes zitten. Zo'n brandend gevoel, helaas..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 21:04

Jikkeee herkenbaar! Maar jullie lieten het dus wel braaf er om?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 01:46

Vanavond naar het ziekenhuis terug gegaan, had koorts en voelde me zo ellendig. Bleek dat de vliezen waren gaan ontsteken en er eigenlijk niks te verdragen valt. Nu zonder gips, liefste stil zitten en koelen en dan vlg week kijken hoe het gaat. Mar deze dokter zei, je hoeft echt niet zoveel pijn te hebben als jij had. Dan is er iets gewoon niet goed.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:10

Ik zit braaf mn gips uit haha. Puur uit hoop voor effect. .

Jeetje dat is dan ook schrikken! Hopelijk zakt de pijn nu een beetje :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:32

Hoe gaat het met iedereen? Net naar het ziekenhuis geweest en daar bleken de banden gelukkig NIET gescheurd maar wel flink opgerekt. Heb nu voor 2 weken een soort heel dun loopgips. (gipswrap) en mag gaan proberen te lopen *\o/* Wel ging deze stresskip natuurlijk tot 2 x aan toe weer eens zo goed als knok out :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:37

Oh fijn dat er niets is gescheurd! Hopelijk herstel je snel :)

Mijn gips is er gisteren twee dagen eerder dan gepland af gehaald. Het vocht liep niet meer weg uit mijn hand en deed gruwelijk veel pijn. Wel die middag nog een fysio gezien, die vond de reactie ook niet goed. Nogsteeds -O-. Mijn triceps vallen gewoon uit bij bewegingen en de biceps ook. Dat zorgt voor heel veel pijn omdat mijn elleboog nog mega gevoelig is..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:08

Jikkeee, balen voor je! Elleboog gebroken of ook een bandenkwestie? Kan je je spieren gaan trainen? raar om te voelen dat ook mijn kuit zn stevigheid helemaal kwijt is en dat al na 1 week. Hopelijk ook voor jou een snel herstel!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:12

een vriendin van mij had ook allemaal complicaties met het gips en heeft daarom toen deze http://www.ossur.nl/pages/15652 gekregen.
Die kun je evt. af doen. Had ik ietsjes eerder moeten weten, ik heb net 12 weken enkelgips achter de rug :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:19

heb lang geleden alles gebroken in mijn enkel wat er te breken viel en ook gescheurd.
Half jaar gips, pen en plaat, week ziekenhuis, gips te strak, allergisch voor morfine, rvs is not my best friend. 2 jaar revalidatie, pees lag verkeerd, voet mocht niet meer open. }>
uiteindelijk 85% mobiliteit terug, mag niet klagen gezien de schade.
Succes.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:47

mvdende schreef:
Jikkeee, balen voor je! Elleboog gebroken of ook een bandenkwestie? Kan je je spieren gaan trainen? raar om te voelen dat ook mijn kuit zn stevigheid helemaal kwijt is en dat al na 1 week. Hopelijk ook voor jou een snel herstel!

Een 'na het halve ziekenhuis doorlopen hebben en nogsteeds niet weten wat het is' kwestie. Helaas..
Hopelijk gaat het inderdaad beter na wat spieropbouw..

@morganlefay, oh jeetje dat is ook niet niks! Wel fijn dat het nu weer redelijk gaat dan..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 13:37

Morganfay hell...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 23:39

Toch een kleine update.
Ik bleek dus niet goed ingegipst te zijn, mijn enkel stond op dat moment uit de kom.
Na een half jaar ellende, fysio en echt veel pijn, was ik bij de orthopeed maandag.
Mijn enkel zit vol ontstekingen. Voornamelijk mijn pezen waardoor de voet scheef is komen te staan en de pees verdikt en erg stijf is. Ook het botvlies en de gewrichten zelf zijn ontstoken.
Ik ga nu behandeld worden met pijnstillers en ontstekingsremmers.

Hpe is het met jullie?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:30

Jeetje wat erg! Dus hij is constant uit de kom geweest met je gipsverband? Dat hadden ze toch moeten zien... Jemig zeg. Hopelijk gaat de ontsteking snel weg zonder al te veel schade achter te laten :(:).

Ik wacht tot ik terecht kan bij de revalidatie-therapie :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:30

Ik heb een gipsspalk. Dus achterkant gips bovenkant gewoon een stuk verband.
Geregeld door de dag heb ik het gevoel dat me enkel te dik is voor het gips.

Ik heb me enkel en me been gebroken. Hoelang zijn de meeste van jullie al bezig met gebroken enkels?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:52

Veulen84 schreef:
Ik heb een gipsspalk. Dus achterkant gips bovenkant gewoon een stuk verband.
Geregeld door de dag heb ik het gevoel dat me enkel te dik is voor het gips.

Ik heb me enkel en me been gebroken. Hoelang zijn de meeste van jullie al bezig met gebroken enkels?

ik nu 6 jaar en ben nu eigenlijk afgeschreven. ik loop helaas stokkreupel... maar ik denk (en ik hoop voor de rest) dat ik een uitzondering ben. Er is bij mij echt bij alle 4 operaties iets fout gegaan...