En voor een vrouw met een maatje meer, gaat het niet snijden als je hem goed vastzet? Levert het geen mega muffintop op? Blijft het echt zitten, en voor de vrouwen met een maatje minder, glijd hij dan niet alsnog zo van de heupen af?
En wat vinden we sowieso van het idee? Nuttig / nutteloos? Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel vrouwen (zeker toen ik de sportbroek zag) op sommige plekken echt een fijner gevoel is. Aan de andere kant zijn er ook al reacties als: 'If a man can't get what he want, he will only get more agressive! I'm afraid it will only lead to more deaths!' in het NL: 'Als een man niet krijgen wat hij wil, wordt hij alleen maar agressiever. Ik ben bang dat dit alleen maar tot meer doden leid!"
Terwijl het onderzoek wat ze gebruiken nadrukkelijk zegt, dat het niet tot meer geweld leid.
Een moderne kuisheidsgordel dus.
Een kleine samenvatting van wat het nu is:
Anti Rape Wear is een nieuwe onderbroek die moet voorkomen dat vrouwen verkracht worden. De onderbroek kan niet doorgeknipt worden en kan niet door iemand anders worden uitgetrokken.
De Anti Rape Wear onderbroek is een soort van moderne kuisheidsgordel. Het moet een effectieve barrièrelaag creëerden zodat vrouwen en meisjes zichzelf passief kunnen verzetten tegen een aanvaller. Dit is een extra middel om een verkrachting te kunnen weren.
De ontwikkelaars gebruiken een onderzoek van de Eastern Mennonite Universiteit als onderbouwing van hun product. Uit dit onderzoek blijkt dat weerstand de kans verhoogt op het vermijden van een voltooide verkrachting, zonder dat het slachtoffer hierdoor meer kans op lichamelijk letsel oploopt.
Een foto van de prototypes:

Voor het filmpje:
Algemene link naar de fundraiser:
http://www.indiegogo.com/projects/ar-we ... an-be-worn
Ze hebben een fundraiser gestart waarvoor ze nu genoeg fianciering hebben dus ze zijn verder gegaan met de ontwikkeling van het ding.
Zelf totaal geen ervaring met dit soort dingen, (gelukkig maar?) ben een vrouw die tot nu toe haar mannetje wel staat zeg maar
alleen ik zie zowel voor als nadelen. Bijvoorbeeld die 132 combinaties voor dat 'slotje' heb je er net wel zin in, zit je er net naast! En wat als je dat plasticje wat het slot moet zijn sloopt? Dus bokt, shoot?

. Als ik 's avonds alleen ga hardlopen dan heb ik 10x liever een maatje of een flinke hond mee dan zo'n broek aan