Meer mensen met een (half) afgesneden vingertopje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Meer mensen met een (half) afgesneden vingertopje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 07:24

Sta je lekker te koken voor je huisgenoten, aardappels geschild, vlees snijden... Ik had net een nieuw vleesmes... Auw!! **** dat was mijn nagel... Dacht ik. Het bloed liep ineens als een malle uit mijn vinger, het stroomde gewoonde gootsteen in. Heeft er iemand een pleister? was mijn reactie. Dus er kwam een pleister, nou die had in nog niet eens vastgeplakt of hij was al zo doordrenkt van het bloed dat hij niet meer ging plakken. Ai, misschien was het toch wat erger dan gedacht. Iemand had al een verband gevonden, dus mijn vinger lekker strak verbonden en op naar het ziekenhuis.
Daar even in de wachtkamer geplaatst, en even later mocht ik met twee hechtingen weer naar huis.
Nu lig ik al een paar uur wakker, omdat m'n vinger pijn doet en ik nog niet het gevoel heb dat de ibuprofen werkt, vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn die hun vingertopje er half of helemaal hebben afgesneden... Hoe is dat bij jullie genezen?

De arts zei ook 'als je de eerste nacht maar doorkomt zal de pijn daarna wel beter gaan'... Ik mag vanavond/ morgenochtend pas weer douchen, volgende week woensdag moeten de hechtingen er weer uit, maar ik moet zo naar stal, maar het mag natuurlijk niet vies worden en ik zie mezelf zo ook geen hooinetten vullen met m'n hand in het verband...

dinniee

Re: Meer mensen met een (half) afgesneden vingertopje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:26

ja hier ook met een hakbijl

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 07:31

Auw, die was er helemaal af dan denk ik? Hebben ze die er nog aan kunnen zetten en hoe is het genezen?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:36

Auw pijnlijk! Kan je niet een aantal plastic zakjes over je vinger doen en daar een handschoen overheen? Dan blijft hij in ieder geval schoon.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:38

ook hier, als 2 jarige met een vinger tussen de scharnieren van de deur. Ik kan me er niets meer van herinneren, maar ik heb een iets kortere vinger met een vreemde nagel die niet lang wordt. Verder zie je er niets meer van...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:42

Ik, door een stoelpoot. Ongeveer een cm, het hing nog aan een draadje. Het is nu 20 jaar terug, maar met kou voel ik het nog steeds en ik heb vorig jaar mijn duim aan de zijkant helemaal open gesneden. Dat hebben we zelf geplakt met zwaluwstaartjes want het was te druk ( horeca) om naar het ziekenhuis te gaan.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 07:43

Straks bij de supermarkt/drogist/apotheek even een pakje latex handschoenen halen en een rol brede leukoplast.
Dan knip je de vinger eraf en tapeted dit om je vinger, 2 laagjes beter denk ik qua bescherming, normale handschoen (een wolletje) erover en dan kun je wel naar stal.

Douchen is een kwestie van het verband niet nat laten worden, dus zak erom binden en uit de straal houden en dan kom je al een heel eind.

Qua pijn, is het handig om bijtijds weer wat in te nemen, consequent iedere 6 a 8 uur zodat je een beetje een spiegel in je bloed krijgt. En je hand zo mogelijk niet (zoveel) gebruiken, je vingers zijn erg bewegelijk nl, na de eerste dag/2 dagen zal het al een stuk beter zijn vermoed ik zo

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:01

Ze hebben ook speciale 'vingercondoompjes'. Dan hoef je die latex handschoenen niet te vernaggelen.

En inderdaad, goed dicht tapen, gewone handschoen er over.

En uiteraard, veel sterkte!!

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-fi ... glove.html

Ook wel te verkrijgen bij apotheek volgens mij. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:05

En als je geen vingercondooms hebt, kan er vast ook wel een gewone overheen.. :')
Je moet toch wat :p

Douchen zoals Annemiek zegt, en dan kom het wel goed :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:11

Ik heb paar jaar geleden een stukje van mijn vinger er af gesneden met een net nieuw broodmes op het werk. Hij zat er nog wel aan, net precies langs te zijkant/ Mes stopte tegen nagel aan.
Door de schrik en de pijn ook nog flauwgevallen ( heb zon lichaam die dan in shutdown modus gaat :') )
Moest nog de rest van de dag en avond werken. En wat deed dat pijn zeg %)
Nog best wel even last van gehad.
Dus vooral niet te veel er mee doen dan valt de pijn ook mee :j
En zorgen dat je je pijnstilling op tijd neemt en niet wachten tot het is uitgewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:15

Ik heb met een slachtmes eens dit geprobeerd, hing er ook nog half aan .. brrrrrrr .
Pijn viel op zich mee, heb een vrij hoge pijngrens.
Ben geen dag thuisgebleven van de paarden overigens haha.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:18

Ik heb er ook weinig last van gehad, idd handschoenen aan bij de paarden

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:24

Mijn zoontje heeft van zijn rechter wijs en middelvinger alleen nog maar de onderste twee kootjes. Hij heeft op 3 jarige leeftijd zijn vingers in een machine gestopt. Drie weken met z'n vingers in de buik gezeten zodat ze daar huid konden pakken om de vingers zo lang mogelijk te maken. Na 3 weken geopereerd en kwamen er twee mooie korte vingers onder vandaan. Hij kan bijna alles er mee.
Hij wordt er alleen gallisch van dat iedereen steeds vraagt wat ie met z'n vingers heeft gedaan.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:28

hier iemand met 2 vingers die iets korter zijn, heb een jaar of 8 geleden ruzie gehad met de kaassnijmachien op mijn vroegere werk. Twee topjes er stukje helemaal vanaf. Ben toen in het ziekenhuis pas flauwgevallen, omdat ik al best veel bloed verloren had. Ze lieten me daar ook gewoon een uur in de wachtkamer zitten zonder iig het bloeden te laten stelpen. Ik heb een arts nog nooit zo hard horen vloeken en schelden tegen een verpleegster, iets met dat ik meteen geholpen had moeten worden. En toen ik de volgende dag nog even naar mijn werk ging om te vertellen wat de stand van zaken was en nog wat spullen op te halen. Zegt een collega doodleuk tegen mij, kijk bianc dat zijn jou bloedspetters op het plafond :roll:

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:19

Ik heb in een vleesmachine gezeten met m'n vinger. Bloedde ook als een rund, is toen gehecht geweest. Heb denk ik meer last gehad van de hechtingen zelf dan van de pijn! Was jammer genoeg m'n rechter wijsvinger dus heb er wel veel last van gehad met overschakelen naar m'n middelvinger (en daarna weer terug :') ). Nu is het nog half gevoelloos. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:24

Brr wat een topic := , ik heb alle topjes nog hooguit een keer de voorkant van de vinger geraakt toen ik een stuk hout kloven wou en die legde ik op de klover (1 hydraulische achter een trekker , leuk ding :P) en toen ging die langs het scherpe deel. Maar toen lag alleen mijn nagel eraf en een deukje dat is niks met jullie brr ...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:35

Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad de vingercondooms gehaald, maar die zijn eigenlijk te strak, niet bedoeld voor over een heleboel verband denk ik. Gedoucht met wegwerphandschoentjes, en dan mn hand buiten de douche, maar dan was het ten minste spatwaterdicht.
Het gaat al beter, doet minder pijn en ik heb het verband al verwisseld en de wond en de rest van mijn vinger voorzichtig schoongemaakt met een washandje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:40

Jep hier iemand die een stukje mist van haat duim. Als 1½ jarige tussen de deur gezeten. Kon er niet meer aangezet worden.
Hebben toen vel aan de achterkant van m'n been weg gehaald en dat erover heen gedaan.
Duim is nu ietsje korter dan de andere en heb een rare nagel.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:45

Let vooral op of je niet je pees hebt doorgesneden! Dit is te controleren door te proberen het topje van je vinger te bewegen, als dit niet lukt naar je huisarts toe gaan!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:11

Ik mis het topje van mijn pink. Ik wilde een boxdeur sluiten, toen het desbetreffende paard mij ineens in mijn pink beet. Uit reflex trok ik mijn hand terug en tsja, toen was het topje eraf. Ik ben geopereerd door een plastisch chirurg, omdat eer ook een stukje bot afgeknipt moest worden (dat stak uit) Gelukkig had ik nog net een randje nagel zitten, waardoor er nu een redelijk mooie nagel op zit. Het is uiteindelijk heel erg mooi genezen, maar ik weet nog goed hoe pijnlijk het was. De tip van een spiegel pijnstilling opbouwen is al gegeven zeg ik. Verder kun je je hand goed hoog houden, dat helpt tegen het kloppende gevoel.
Sterkte ermee!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:15

Hier ook een vingerslachtoffer, op mijn 17de in de snijmachine beland met mijn vinger en er zat een flapje los daardoor. Iedereen in de stress en zelf bleef ik nog het rustigst :') Uiteindelijk op de ehbo beland maar hechten was toen niet nodig. Heb nu overigens nog een deel van mijn vinger(Ook die rechterwijsvinger :P ) dat vrij gevoelloos is en kan het ook indrukken en dan blijft de indruk een poosje er nog instaan := Kans is er dus dat als je in een deel geen gevoel meer hebt straks dat het nog een poos kan duren voordat je er wel weer mee kan voelen. Bij mij is het nu bijna 3 jaar terug

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:16

Ik heb een stuk van mijn topje, aan de binnenkant, afgesneden op de snijmachine in de slagerij. Ik voelde niks maar zag ineens allemaal bloed. Moest het stukje meenemen in een zakje water geloof ik en in het zkh hebben ze het erop gezet. Nog steeds litteken en dovig gevoel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:19

M'n vader heeft z'n vinger door de zaagtafel gehaald :') Is al zeker 24 jaar geleden. Topje is er weer op gezet, maar zit er wel scheef op :')

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:58

Toen ik een jaar of 8 was gevallen met fiets tegen mijn moeder aan toen zij naast me fietste. Pink linkerhand ergens tussen gekregen en topje lag los.... gebeurde tegenover de huisarts dus straat oversteken en we waren er snel.

Is toen gehecht zonder verdoving 2 hechtingen. Kan me het e.a goed herinneren.....Arts gaf aan prikken om te verdoven zijn pijnlijker als zo snel hechten zonder verdoving.... Toen ook heel stoer een dapperheids diploma gekregen....Echter toen verband gewisseld moest worden na 2 dagen.....bij assistente....ben ik wel flauwgevallen.....

Nu nog als ik zelf hechtingen o.i.d heb dan draait alles heel gauw.... bij familie heb ik dat ook. Maar van wildvreemde of op tv kan ik alles gewoon hebben.....

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:06

Kan de titel alsjeblieft veranderd worden? :D Ik kan hier heel slecht tegen en elke keer als ik de titel van dit topic lees word ik misselijk. Ik weet dat het erg is enzo en ik voel ook met jullie mee , maar het is niet heel erg fijn om dit bij lopende berichten te zien. Dank je wel alvast!