Pijn in de knie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Pijn in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:53

Zomaar uit het niets kwam mijn zere knie uit de lucht vallen.

Gisteren was ik aan het werk en mijn rechterknie voelde wat raar aan. Net alsof er in het gewricht iets rommelde. Alsof er lucht in zat, zeg maar. Dus ik liep er wat voorzichtiger op, omdat het een naar gevoel was. Het deed verder geen pijn.
Toen ik om vijf uur aanstalten maakte om naar huis te gaan (niets geen rare bewegingen, bovendien heb ik zittend werk) schoot er ineens een stekende pijn in mijn knie. Ik kon er niet goed op lopen, dus ik ben naar mijn auto toe gekreupeld. Autorijden was verder geen enkel probleem.
Maar de pijn is niet weggegaan. Juist erger geworden.
Ik kon in bed m'n draai niet vinden, maar toen ik vannacht wakker werd had ik nergens last van. Toen ik uit bed stapte merkte ik dat ik te vroeg had gejuigd. Traplopen is een drama natuurlijk.

Er is niets te zien aan de knie. Ja, rechts is wat dikker dan links. En ik meende gisteren een blauwe rand te zien, maar die heb ik nog niet weer gezien. Dus ik denk dat dat vertekende door het donker gisteren. Ik kan de knie wel buigen, maar strekken doet heel erg pijn.

Heb wel eens eerder last van mijn knie gehad, alleen dan was het na een nachtje slapen wel weer over en bovendien niet half zo vervelend als nu. Ik wil het nog even twee dagen aankijken en als ik er erg last van blijf houden, ga ik vrijdag (dan ben ik vrij) naar de huisarts. Maar in tussentijd ben ik benieuwd of er ook mensen zijn die deze klachten herkennen, want internet staat vol met knie klachten. Maar niets komt echt overeen volgens mij.

Hutcherson

Re: Pijn in de knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:19

je kunt het nog een dagje afwachten want soms heb je for no good reason ineens knieklachten.. maar feit dat je je knie niet goed kunt strekken is wel n probleem. Echter kun je er wel gewoon mee lopen?
met strekproblemen moet je eigenlijk direct naar een arts(ivm scheuren van meniscus enzo) maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:29

RoyceMack schreef:
je kunt het nog een dagje afwachten want soms heb je for no good reason ineens knieklachten.. maar feit dat je je knie niet goed kunt strekken is wel n probleem. Echter kun je er wel gewoon mee lopen?
met strekproblemen moet je eigenlijk direct naar een arts(ivm scheuren van meniscus enzo) maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Ik kan er niet gewoon met lopen. Ja, kan wel, maar doet erg pijn. Met name het neerzetten van de voet voel ik dan in de knie. Dus ik kreupel maar wat, zo min mogelijk druk op m'n rechterbeen.

Heb net biofreeze op m'n knie gesmeerd, bij de meeste spier/pees problemen geeft dat meteen verlichting, maar nu een anderhalf uur later heeft het nog niets geholpen :(

Een voetbalknie komt op internet nog het dichtst bij mijn klachten in de buurt. Maar geeft tegelijkertijd ook totaaaal geen duidelijkheid over wat voor klachten je in pijn nu precies hebt. Het stuk dat ik heb gelezen althans.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:32

ik heb precies het zelfde gehad. pas er mee op, want ik ben al een aantal keer flink door mn knie gegaan. Zorg dat je toch probeert te buigen en te strekken, anders wordt je knie alleen maar pijnlijker en stijver. Als je nergens geen last meer van hebt, zorg dan dat je je bovenbeenspieren en je kuiten zo sterk mogelijk maakt, voorkomt een hele hoop heisa!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:37

Ik ben nog nooit door mijn knie gegaan. Ook geen enkele aanwijzing gehad dat mijn knie ergens van te lijden had. In het kader van goede voornemens en een goddelijk lichaam ben ik begonnen met touwtjespringen, op hardloopschoenen. Heel voorzichting opbouwen, en zorgen dat ik flink door m'n knieën bleef veren. En geen enkel moment last gehad van mijn knie.

Terwijl ik anderhalf jaar geleden ben gaan hardlopen en dat heb opgegeven omdat m'n knieën dit niet aankonden.

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:17

Ik ben toen ook zonder enige reden of aanwijzingen door mijn knie gegaan. De dokter heeft me verteld dat het te voorkomen is door je beenspieren te trainen alsof je mee gaat doen aan een bodybuild wedstrijd. Het voordeel is dat ik nu mooie strakke benen heb hahah

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 14:51

Maar ik ben nog nooit door mijn knie gegaan... Dus lijkt me niet dat daar de pijn door wordt veroorzaakt.
Of k begrijp je reactie niet, dat kan natuurlijk ook :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:55

Touwtjespringen is net zo belastend als hardlopen, dus het kan héél goed dat je daardoor klachten hebt gekregen. Dat je je knie niet kunt strekken baart me echter wel een beetje zorgen, ik denk dat je toch het beste even er naar kunt laten kijken. Better safe than sorry ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:01

Bizzybijtje schreef:
Touwtjespringen is net zo belastend als hardlopen, dus het kan héél goed dat je daardoor klachten hebt gekregen. Dat je je knie niet kunt strekken baart me echter wel een beetje zorgen, ik denk dat je toch het beste even er naar kunt laten kijken. Better safe than sorry ;)

Klopt, maar touwtjespringen doe ik in huis op een 100% strakke vloer, dus minder oneffenheden ;) In tegenstelling tot buiten hardlopen natuurlijk :P Bovendien doe ik alleen korte setjes van een halve minuut tot een minuut achter elkaar, om het op te bouwen. Goed nu natuurlijk niet :')

Ik kijk het nog wel ff één of twee dagen aan, omdat ik wel het idee heb dat het strekken wat makkelijker wordt. Al doet het nog steeds pijn en voelt het heel naar. Weer alsof die bubbels in het gewricht zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:07

Nou ja daar gaat het niet om, het is vooral zo dat je knie gigantische klappen te verduren krijgt :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:10

Ik heb een paar weken terug hetzelfde gehad, maar dan in alle grote gewrichten. Bij de huisarts bleek dat het een gevolg van een virus was en lichaam daarop reageerde door ontstekingen te starten. Een dosis ontstekingsremmers voor een week en alles doet het weer :) Ik kon inderdaad ook niet meer lopen en niks meer goed bewegen, misschien dat het hetzelfde is. Ik had er nog nooit van gehoord iig, maar het was gelukkig na een weekje weer helemaal over.

Virale artritis: http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... e-artritis

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:11

Het kan best zijn dat er wat vocht in je knie zit. Kan zomaar opkomen en kan opzich niet veel kwaad. Proberen zo goed mogelijk te blijven lopen en blijven bewegen. Als dat met een paar dagen nog niet weg getrokken is ff de dokter bellen. Gewoon voor de zekerheid. Je kan maar beter zeker weten dat er niks mis is dan doorlopen met later alle gevolgen van dien.

Ik zelf heb jaren geleden een botsing gemaakt tijdens een carrouselwedstrijd met een zadel met een houten kniewrong. En 3 jaar later pijn en stijf enzo bleek hij met die botsing gebroken te zijn geweest en zijn splinters in mn knie gaan zwerfen met als gevolg een versleten knie en op 22 jarige leeftijd een nieuwe knie.

Dus het hoeft niet persee een verdraaiing oid van vorige week te zijn.. ga is na of je ooit wat met je knie gehad heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:29

Ilse_C: Daar heb ik nog noooit van gehoord!! Apart zeg! Heb alleen verder nergens last van. Ja, wat stijf de laatste dagen. Maar dat zal wel komen van mijn verkoudheid. In die zin heb ik wel een verminderde weerstand natuurlijk. Alleen geen koorts. Knie is wel wat warmer dan de goede knie.

Vitaquilla: Ik heb altijd vocht bij mijn knieën, meestal van die zakjes er onder. Die werden groter met het hardlopen, dus daar ben ik mee gestopt. Werden kleiner van het touwtje springen. Heb verder ook geen stijf gevoel aan mijn knie en het wordt ook niet absurd dik ofzo. Van een afstandje zal je niet eens een verschil zien tussen links en rechts. De pijn lijkt me ook niet een spierenkwestie, zo voelt het iig totaal niet.

Verder ook nooit iets met deze knie gehad. Wel met de andere, daar ben ik met oud en nieuw nogal hard op gevallen. Heb wel lange benen, dus wel regelmatig onder de tafel me gestoten. Maar nooit blauwe plekken gehad, terwijl ik wel super gevoelig ben voor blauwe plekken.

Wel de laatste tijd veel geknak in beide knieën gehad als ik knielde om een kat te aaien, maar dat gaf verder geen pijn en is voor zover ik weet niets ernstigs.

Bizzybijtje: Soms vraag ik me af waarom ik bij het minste en geringste, hoe goed ik ook probeer op te bouwen, last van mijn knieën krijg (goed geen last van gehad met touwtjespringen) en andere mensen hier geen last van hebben en gerust kilometers kunnen hardlopen. Zelfs spinning brak me op aan de knieën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:31

Kun je je knieën (normaal gesproken) overstrekken en is je knieschijf extreem makkelijk heen en weer te bewegen?
Bij mij komt het zeer waarschijnlijk ivm hypermobiliteit, daar kun je deze klachten zeker van krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 15:37

Bizzybijtje schreef:
Kun je je knieën (normaal gesproken) overstrekken en is je knieschijf extreem makkelijk heen en weer te bewegen?
Bij mij komt het zeer waarschijnlijk ivm hypermobiliteit, daar kun je deze klachten zeker van krijgen.

Ja, ik moet er zelfs op letten dat ik, wanneer ik langzaam loop, niet elke pas mijn knie overstrek. Maar echt serieus overstrekken is het niet, er komt niet een hele boog in mijn benen zeg maar. Ik weet niet wat makkelijk is. Maar ik kan mijn knieschijf normaal wel bewegen ja.

Maar verder ben ik, voor zover ik weet, niet hypermobiel ofzo. Heb ook nog even gekeken, ik kan mijn vingertoppen niet eens op de vloer krijgen zonder mijn knieën te buigen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:43

Kan ook zijn dat je idd gewoon te losse knieën hebt hoor dan :)) Dan is je knieschijf te beweeglijk waardoor er eigenlijk de hele dag door mini-blessures ontstaan. Daardoor heb je sneller last van je knie. Mocht je dan een keer echt te ver gaan (hardlopen, touwtjespringen) kun je er echt veel last van krijgen.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:50

Janine1990 schreef:
Ilse_C: Daar heb ik nog noooit van gehoord!! Apart zeg! Heb alleen verder nergens last van. Ja, wat stijf de laatste dagen. Maar dat zal wel komen van mijn verkoudheid. In die zin heb ik wel een verminderde weerstand natuurlijk. Alleen geen koorts. Knie is wel wat warmer dan de goede knie.

Had ik dus ook niet :P Tot ik van het ene op het andere moment niet meer kon lopen. Maar inderdaad, ik was ook verkouden geweest (schijnt vaker voor te komen als reactie op een kleine keelontsteking) en ik had geen koorts of iets. Echt puur een gewricht die wat warmer was en pijnlijk was

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:21

Doet het buigen zelf pijn of ook als je hem gewoon stil houdt?
Ik heb vorig jaar een kraakbeenontsteking gehad, daarbij had ik een iets dikkere knie, was steunen en buigen pijnlijk dat moet vanzelf wegtrekken terwijl je wel regelmatig beweegt, maar wel met mate.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:34

Als je veel last hebt gehad aan je andere knie door de val, kan het ook zijn dat je ging compenseren waardoor je er nu last van hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:49

Heb er vandaag al een stuk minder last van. Al 'bubbelt' het nog steeds wat voor mijn gevoel. Met name bij het draaien van de knie.
Staan is geen probleem, er op steunen ook niet. Het is nu echt het draaien en er zit een soort pijnpunt aan de binnenkant van de knie.

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:07

Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Ik heb het kunnen oplossen met kinesio tape. Kun je zelf doen met instructievideo's. http://ktnederland.nl/nl/knees/

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:12

Ff langs de fysiotherapeut. Weet je gelijk waar je aan toe bent en kun je adviezen krijgen wat je het beste kan doen. Je kan gewoon zonder verwijzing van je huisarts naar de fysio.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 19:45

Mary122 schreef:
Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Ik heb het kunnen oplossen met kinesio tape. Kun je zelf doen met instructievideo's. http://ktnederland.nl/nl/knees/

Dat is een fijne site!!! Lijkt me ook prettige tape, in tegenstelling tot die gewone sporttape :( Daar heb ik lang mee geklooid afgelopen jaar, toen ik door m'n enkel ging.
Heb alle filmpjes even gekeken, maar hij plaatst nergens een stip die lijkt op de plaats waar ik last heb. Wel begrijp ik welke blessures worden bedoeld in het filmpje, en wat voor soort pijn daarbij zou horen.
Ik wacht het nog ff af, anders kijk ik of ik van die tape kan bemachtigen.

evelien11 schreef:
Ff langs de fysiotherapeut. Weet je gelijk waar je aan toe bent en kun je adviezen krijgen wat je het beste kan doen. Je kan gewoon zonder verwijzing van je huisarts naar de fysio.

Kom er net vandaan wegens andere (rug) klachten :') Dus ik weet hoe ik er kom :P Maar ik wacht het nog eventjes af, omdat de pijn toch wat af lijkt te nemen. Denk ook niet dat het een spierenkwestie is. Heb inmiddels wel vreselijke kramp in mijn kuit bij het lopen, lopen gaat weer heel redelijk :)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:42

Mooi! Dan vooral afwachten, wel bewegen, niet te veel"..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:54

Het is vandaag alweer een stuk beter! Nog maar een beetje kramp in de kuit en kan weer gewoon lopen en onverwachte bewegingen doen niet meer pijn. Het knakt dan nog wel in het gewricht. Als ik wat druk voel ik nog wel dat pijnpunt.

Wil nu dondersgraag weer bewegen, maar mag nog niet van mezelf. Haha.