Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RoyceMack schreef:je kunt het nog een dagje afwachten want soms heb je for no good reason ineens knieklachten.. maar feit dat je je knie niet goed kunt strekken is wel n probleem. Echter kun je er wel gewoon mee lopen?
met strekproblemen moet je eigenlijk direct naar een arts(ivm scheuren van meniscus enzo) maar lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Bizzybijtje schreef:Touwtjespringen is net zo belastend als hardlopen, dus het kan héél goed dat je daardoor klachten hebt gekregen. Dat je je knie niet kunt strekken baart me echter wel een beetje zorgen, ik denk dat je toch het beste even er naar kunt laten kijken. Better safe than sorry
In tegenstelling tot buiten hardlopen natuurlijk
Bovendien doe ik alleen korte setjes van een halve minuut tot een minuut achter elkaar, om het op te bouwen. Goed nu natuurlijk niet
Ik kon inderdaad ook niet meer lopen en niks meer goed bewegen, misschien dat het hetzelfde is. Ik had er nog nooit van gehoord iig, maar het was gelukkig na een weekje weer helemaal over. Bizzybijtje schreef:Kun je je knieën (normaal gesproken) overstrekken en is je knieschijf extreem makkelijk heen en weer te bewegen?
Bij mij komt het zeer waarschijnlijk ivm hypermobiliteit, daar kun je deze klachten zeker van krijgen.
Dan is je knieschijf te beweeglijk waardoor er eigenlijk de hele dag door mini-blessures ontstaan. Daardoor heb je sneller last van je knie. Mocht je dan een keer echt te ver gaan (hardlopen, touwtjespringen) kun je er echt veel last van krijgen. Janine1990 schreef:Ilse_C: Daar heb ik nog noooit van gehoord!! Apart zeg! Heb alleen verder nergens last van. Ja, wat stijf de laatste dagen. Maar dat zal wel komen van mijn verkoudheid. In die zin heb ik wel een verminderde weerstand natuurlijk. Alleen geen koorts. Knie is wel wat warmer dan de goede knie.
Tot ik van het ene op het andere moment niet meer kon lopen. Maar inderdaad, ik was ook verkouden geweest (schijnt vaker voor te komen als reactie op een kleine keelontsteking) en ik had geen koorts of iets. Echt puur een gewricht die wat warmer was en pijnlijk was Mary122 schreef:Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Ik heb het kunnen oplossen met kinesio tape. Kun je zelf doen met instructievideo's. http://ktnederland.nl/nl/knees/
Daar heb ik lang mee geklooid afgelopen jaar, toen ik door m'n enkel ging. evelien11 schreef:Ff langs de fysiotherapeut. Weet je gelijk waar je aan toe bent en kun je adviezen krijgen wat je het beste kan doen. Je kan gewoon zonder verwijzing van je huisarts naar de fysio.
Dus ik weet hoe ik er kom
Maar ik wacht het nog eventjes af, omdat de pijn toch wat af lijkt te nemen. Denk ook niet dat het een spierenkwestie is. Heb inmiddels wel vreselijke kramp in mijn kuit bij het lopen, lopen gaat weer heel redelijk