facebook verslaafd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

facebook verslaafd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:23

Ja, Facebook verslaafd..
in het openbaar vervoer, tijdens colleges, tijdens het leren, in de pauzes van werk, op stal bij m'n paard, in bed voor het slapen gaan, het eerste wat ik doe als ik wakker ben..
ik vind het ondertussen behoorlijk verslavend.

Ik sprak gister een vriendinnetje ze zei "ik heb m'n facebook gedeactiveerd", ik werd al zenuwachtig bij het idee maar ze zei dat ze echt zeeën van tijd over heeft en heel goed aan school had gewerkt.
Aangezien ik altijd tijd te kort kom maar toch zoveel op facebook zit dacht ik dit moet ik proberen, maar iets weerhouden mij.. tóch heb ik het gedaan!
ik heb ook wel eens iets gelezen dat social media ongelukkig zou maken, of dit klopt weet ik niet maar ik dacht het is het proberen waard!

zijn er meer facebook verslaafden die dit experiment met mij aangaan?
(voor de mensen die extreem verslaafd zijn, als je drukt op deactiveren kan je hem altijd weer activeren en is je pagina nog hetzelfde als voorheen)

_Tara_

Re: facebook verslaafd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:27

Ik vraag me altijd af wat je dan toch heel de tijd doet op facebook? Je hebt op een gegeven moment alles wel gezien toch?

Ik zou mezelf niet verslaafd noemen. Bij mij is 't meer dat als ik me verveel dat ik dan denk: o ja, ik kan fb nog eens checken.

Maar probeer 't zeker eens een dagje zonder fb! Ben heel benieuwd hoe 't je bevalt.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:29

ik plaats zelf zelden wat, ik lees gewoon continu van anderen of van facebook pagina's.
er komen zo snel nieuwe dingen bij dat je dus de hele dag kan kijken :+

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:32

Ik ben ook gek op Fb maar kan met gemak een dag niet kijken.
Een mijn voordeel is dat ik geen mobiel heb waar ik mee onderweg kan internetten :D
Maar heel veel succes,ik ben dankbaar voor FB het heeft mij juist heel veel opgeleverd en uit mijn sociale isolement gehaald.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:34

Het liefst verwijder ik facebook morgen nog! Helaas gaat er veel van mijn studie via facebook. Er is een groep waar iedereen vragen aan elkaar stelt, helaas moet ik daarvoor wel op facebook blijven.

Maar ik vind facebook al lang niet meer zo leuk als eerst, en toch zit ik er elke dag wel op. Ik wil er graag vanaf!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:35

Nanno_123 schreef:
ik plaats zelf zelden wat, ik lees gewoon continu van anderen of van facebook pagina's.

Stel van al je vrienden de instellingen zo in dat je hun status niet meer op je nieuwsoverzicht ziet, valt er ook niks meer te zien :)*

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:41

Ik had mijn een jaar geleden ongeveer ook verwijderd. Ook omdat ik schrok hoeveel tijd ik erop doorbracht! Om eerlijk te zijn, is het probleem nu gewoon verschoven naar twitter :+
Maar ik heb voor school toch ook weer facebook aan moeten maken, echt schandalig. Hebben we zo'n mooi platform (waar we voor betalen!!) en dan zetten ze alle opdrachten en taken op facebook. Moet zeggen dat ik er nu niet zoveel vrienden meer op heb dus dat scheelt al...

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:45

Kirsha schreef:
Nanno_123 schreef:

Stel van al je vrienden de instellingen zo in dat je hun status niet meer op je nieuwsoverzicht ziet, valt er ook niks meer te zien :)*

ik heb al geen facebook meer!

Nu jullie trouwens zeggen over school.. ik zit eigenlijk ook in zo'n groep, oepsie!
nou goed ik hoop dat ik het via whatsapp gewoon te horen krijg haha!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:46

Nadine___ schreef:
Het liefst verwijder ik facebook morgen nog! Helaas gaat er veel van mijn studie via facebook. Er is een groep waar iedereen vragen aan elkaar stelt, helaas moet ik daarvoor wel op facebook blijven.

Maar ik vind facebook al lang niet meer zo leuk als eerst, en toch zit ik er elke dag wel op. Ik wil er graag vanaf!

misschien kan je aan een studiegenoot vragen of die belangrijke dingen even doorstuurt?
wel lastig, dan ben je afhankelijk van anderen.
wij hebben bijvoorbeeld met de klas een groepsapp!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:48

Hier ook een facebook verslaafde.. Maar deactiveren? Ik weet het niet, het is voor mij toch ook een manier om in contact te blijven met Nederland. Ik ga er even over nadenken! :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:49

Ik vind dat toch zo idioot, dat het al zo ver gaat dat je voor school lid móét blijven van Facebook. Bij ons komt ook alles op Blackboard, en degenen die geen Facebook hebben, lezen het daar wel. Wij hebben ook vaak groepsapp maar ja, ik heb geen Whatsapp dus ik word meestal oldschool gesmst :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:52

Ik was niet verslaafd aan Facebook, maar ik merkte wel dat ik het te vaak opende naar mijn zin. Gewoon om bang te zijn dat ik iets zou missen.

2 maanden geleden besloten om er mee te stoppen.
En ik mis het echt totaal niet.

Enige is dat ik er foto's op heb staan die ik verder nergens heb, dus daarvoor zou ik eigenlijk nog 1 keer in moeten loggen.
Maar dan duurt het weer 3 maanden voordat mijn profiel echt verwijderd word.
Dus ik ben er nog niet over uit of ik die foto's eraf ga halen.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:53

ik heb mijn facebook vorige week verwijderd!
Ik kan niet zeggen dat ik het mis, en houd zoveel tijd over.

Voor mij was de reden dat er steeds meer reclame, share like en win acties voorbij kwamen, en wat ik het ergste vond, als die plaatjes van mishandelde dieren waar ik echt dagen wakker van kon liggen.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:53

Er komen af en toe wel wat nuttige dingen voorbij op Facebook, maar verder wordt het een steeds grotere onzinpagina. Er wordt ook gezegd dat over een paar jaar Facebook verleden tijd is en zoals mensen nu af en toe reageren, zou dat best wel eens kunnen gaan gebeuren :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:54

Ik denk dat het met facebook net zo gaat als met hyves toendertijd idd.. En al die vreselijke be like, m'n hele facebook staat er vol mee! :-/
Toch maar eens goed over nadenken, om in ieder geval tijdelijk te deactiveren, zou voor m'n studie ook wel eens goed zijn haha

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:56

Ik heb het helaas niet met fb maar met bokt -.-
Elk vrije minuutje even bokt openen om te kijken bij mijn eigen berichten of er nog in een topic is gereageerd.
Het neemt bij mij meer tijd in beslag dan dat ik zou willen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 09:58

jaa jullie begrijpen mij preciessss!
Ginger: goed om te horen dat jij er ook zoveel tijd aan overhoud!

en als we facebook nou gewoon heel erg missen dan kunnen we elkaar steunen bij afkickverschijnselen :') (onstaat er straks een nieuwe verslaving: bokt)

Ik ga nu weer even leren, ook niet slim om in mn tentamenweek zo'n topic te openen :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:59

Ik doe het net even anders, niet deactiveren, maar wel een maximaal aantal van 30 vrienden Dat zijn voor het overgrote deel ook nog mensen die maximaal eens per 2 a 3 dagen een berichtje posten. Ik heb ook bewust geen smartphone. Op die manier is het ook niet zo verslavend, en zie ik alleen berichtjes van mensen die ik ook echt ken, ipv vaag bekenden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:02

Hier ook een facebook verslaafde. Voornamelijk vanwege de spelletjes. Deactiveren kan ik niet, het is voor mij de manier om contact te houden met familie.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:04

Ik heb het niet alleen met facebook, ook met bokt. Maar daar ban ik me zo nu en dan even van voor een paar uurtjes zodat ik kan leren. Zouden ze met facebook ook mogelijk moeten maken!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:24

Hier niet echt verslaving, maar vooral verveling of WOG :')

Maar moet wel zeggen dat ik tijd terug rigoureus gesneden heb in vriendenlijst en ook héél veel paginalikes verwijderd ~~}> omdat ik in begin nogal enthousiast klikte en veel ondertussen/ achteraf eigenlijk helemaal niet zo boeiend vind om te volgen :+ maar ze dus wel nog steeds allemaal "geliked" stonden en het stiekem dus wel je hele pagina opvult en je het dan toch weer gaat lezen of heel veel moet scrollen voor er weer iets interessants voorbij kwam :')

Ook in mijn profiel alles verwijderd mbt wat je leuke films, muziek e.d. vind, want de mensen die me kennen weten dat wel en verder wordt dat vooral voor reclame gebruikt >;)
Moet zeggen dat dat echt een héél stuk relaxter is :z Nu komen er ook alleen dingen voorbij die ik wel interessant vindt +:)+ en vooral ivm vrienden die verder weg wonen en ook voor mijn slechthorende moeder die zo veel socialer mee kan doen +:)+ is fb toch echt wel leuk om e.e.a mee te krijgen :j

Had eerder ook (internationale) vrienden ivm "de tinkers" enzo en daarnaast ook nog "vrienden" speciaal voor Farmville := (daar was ik wel echt verslaafd aan 8)7 maar ondertussen alweer een tijd mee gestopt :Y) )
maar dat heb ik nu dus echt beperkt tot mensen die ik ook in het echt ken. Verder nog wel een paar pagina's geliked mbt interesses zodat ik er nog wel íets van meekrijg :) maar dus veel selectiever 8-)

Daarnaast zit ik dus ook nog maar af en toe op bokt :P al tijden geen kletstopics meer enzo ;) dat scheelt ook een boel :D

Succes met afkicken en anders zou ik je dus aanraden om bovenstaande te proberen :D is ook echt al een wereld van verschil :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:54

Nadine___ schreef:

Exact dit! En het feit dat ik sommige mensen nergens anders meer kan bereiken dan op facebook. Sommigen gebruiken dat als hoofdzakelijk communicatiemiddel dus als ik hen wil spreken moet ik bijna wel. Smsen is ook zo vervelend :')

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:56

Nadine___ schreef:

wat je ook kan doen, is elke vriend verwijderen met je verder niets hebt, dus enkel fb gebruiken voor je studie.
Gewoon je profiel leeggooien enzo.
Dus dan heb je enkel je fb voor je studie en ben je toch een beetje er van af.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:58

Tip van de dag: Verwijder alles wat niks met bellen of smsen/w'app te maken heeft van je telefoon.
Heb ik vorig jaar gedaan en voelde me enorm opgelucht. Wat een rust krijg je daardoor.
Ik heb het ook geen moment gemist. (Zegt iemand die eerder om de paar minuten op FB te vinden was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:34

Zou het facebook willen verwijderen, maar zoals vele zeggen, school gaat via facebook, feestenplanningen via facebook, dierenpetities via facebook.... Daarom blijf ik er op, al word ik er soms wel echt gek van.
Iedereen verwijderen is ook een optie :Y) maar vind het ook leuk om af en toe te zien wat andere uitspoken :o