Irritatie van kleren, bokkers die dit ook hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Irritatie van kleren, bokkers die dit ook hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 07:48

Zijn er Bokkers die dit herkennen?

Mijn ene dochter heeft irritatie van haar kleren, mn broeken. Spijkerbroeken doen haar gewoon echt pijn, gewone broeken, leggings, maillots, ... jeuken verschrikkelijk. Het is niet alleen broeken, ze heeft zich ook staan krabben op een gewoon wit katoenen T-shirt vanmorgen, maar de benen zijn wel het ergste.
Het probleem ligt niet bij het wasmiddel, ik gebruik sowieso al verschillende middelen voor wit, zwart, gekleurd, wol, teer en ben ook niet merkvast.
Qua broeken probeer ik zachte biokatoen leggings mee te nemen, want spijkerstof is dus sowieso al exit, maar ook die stof irriteert haar huid blijkbaar. (er is verder niks te zien trouwens)

Ben erg benieuwd of er herkenning is en hoe je hiermee omgaat.

Eleionomae

Re: Irritatie van kleren, bokkers die dit ook hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:29

Ik zou toch eens proberen met neutral te gaan wassen ipv gewone wasmiddelen met parfums etc.... Ik had vroeger ook een vriendinnetje die allergisch was voor alle wasmiddelen, behalve neutral. Toen haar moeder dat eenmaal ging gebruiken kon ze ineens alle kleding soorten weer aan :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:46

Hier wordt ook alleen met Neutral gewassen. Mijn nek en rug jeuken vreselijk met andere wasmiddelen. Wollen kleden heb ik ook nooit aan vreselijk dat gekriebel. Ook van jonggingbroeken krijg ik altijd jeukende benen met rode bultjes. Heb daar dan vaak een legging onder.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:53

Ik lees mee, heb er in vlagen enorm last van en dan is de jeuk zo erg dat ik mij open krab... Joggingbroeken kan ik absoluut niet van dat gladde spul hebben

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:01

Hier ook jeuk 'door kleren', echter was het wel degelijk het wasmiddel/wasverwachter, maakte niet uit wat er gebruikt werd. Jeuken gegarandeerd. Wij wassen nu ook met neutraal en wat een genot!! Geeeeen jeuk meer,

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:05

Juist die vele soorten wasmiddel zijn funest. Hier ook eentje met allergie (ik dus). Altijd jeuk!!! Nu was ik al jaren met neutral en dat is echt een verademing. Dus ik zou zeggen, haal eens een pak neutral en was alles daarmee. Wil je wasverzachter gebruiken dan raad ik je sterk aan ook hiervan die van neutral te gebruiken. De parfumstoffen in wasverzachters zijn bijna nog erger dan die van wasmiddel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:06

Heb je al eens bij de dokter laten testen op allergie? Dus om te kijken waar de huid precies op reageert?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:09

Ook nog een tipje... Neutral is in de winkel best prijzig, hier bij de zeeman kost het de helft... Weet niet of ze het bij andere filialen ook hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:42

Ik ga eens kijken voor Neutral dan, wie weet helpt het want die heb ik niet, wel echt alle mogelijke merken van Robijn tot Persil tot Witte Reus tot Woolite. Maar net wat in de aanbieding is of wat ik krijg van familie.
Wasverzachter gebruik ik niet, wel alles in de droger en ik strijk alles.
Ik dacht zelf dat ze een tik mee had gekregen van vaderskant, want het komt ook voor bij autisme en ze is verder ook idd heel gevoelig aan haar lijf met licht, geluid, aanrakingen,.. (de papa is autistisch)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:50

Je kunt ook bij de biosupermarkt kijken voor wasmiddel, zonder al die chemische rotzooi er in.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:54

Test idd eerst eens met Neutral of een biologisch wasmiddel of het niet toch dat is. Want ook ik denk echt aan een allergie in die richting. Ben zelf ook allergisch voor wasverzachter en verschillende wasmiddelen, en dan kan ik aantrekken wat ik wil, maar alles jeukt en brand.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:16

ik heb daar vroeger ook last van gehad, m'n moeder waste dus altijd mijn kleren met wasverzachter zonder parfum ed (iets als neutral dus allee haalde ze het uit belgië, weet de naam alleen niet meer).

Kreeg al uitslag zodra ik de broek/shirt etc.. nog maar net aan had, inmiddels gelukkig overheen gegroeid en kan nu tegen (bijna) alle wasverachters, enkel nog uitslag van bepaalde deoderants en parfums.

Dus wat ik wil zeggen, misschien groeit ze er nog wel overheen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:17

gebruik je ook wasverzachter? dit zou ook mee kunnen spelen.
verder neutral is erg goed, zowel deo als wasmiddel en zeep etc.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:28

Als kind had ik hetzelfde bij waspoeder en wasverzachter (vooral robijn), inmiddels kan ik wel tegen wasverzachter, maar waspoeder is nog steeds een ramp.
Ik denk dat Neutral een hele goede kan zijn.
Verwacht niet dat het meteen de eerste keer al beter is er blijven nog lang resten in kleding zitten, ik merkte na 2 a 3 keer wassen vaak het grootste verschil.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:32

zonnebloem18 schreef:
Als kind had ik hetzelfde bij waspoeder en wasverzachter (vooral robijn), inmiddels kan ik wel tegen wasverzachter, maar waspoeder is nog steeds een ramp.
Ik denk dat Neutral een hele goede kan zijn.
Verwacht niet dat het meteen de eerste keer al beter is er blijven nog lang resten in kleding zitten, ik merkte na 2 a 3 keer wassen vaak het grootste verschil.

Hierin kan ik wel mee gaan, ik kan namelijk nog steeds niet tegen wasverzachter en veel merken wasmiddel.
Hier thuis wordt dus nagespoeld met azijn. Stinkt niet en ik ben jeuk vrij :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:34

Ik herken het wel, nouja met broeken, kon ook nooit goed tegen strakke spijkerbroeken, rijbroeken etc. Daarom altijd vrij losse broeken aangehad. Nu kan ik er beter tegen en heb minder snel last van jeuk. Misschien ligt het bij je dochter niet aan de kleding maar aan dat ze gewoon snel jeuk heeft een last van een droge huid? Laat dr tijdens het douchen doucheolie gebruiken en verder evt dr lichaam insmeren met zalf. (cetomacrogol vaseline FNA oid)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:35

...en soms is het geen allergie, maar iets heel anders.
Er is een test: je kind staat op handen en knieen en je "krast" met een nagel, pen oid van schouderblad naar heup, een paar centimeter naast de wervelkolom.
En kijk dan, of je dochter haar bekken op de plaats "kan houden", of dat ze haar heup optrekt/ haar wervelkolom krom maakt. (Bijv.: jij krast links van de ruggegraat en haar linkerheup gaat rihting linkerschouder.)
Als ze dat zou doen, zit het m in haar zenuwstelsel. Dat is prima te corrigeren, als je even weet hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:44

Urielle schreef:
Ik ga eens kijken voor Neutral dan, wie weet helpt het want die heb ik niet, wel echt alle mogelijke merken van Robijn tot Persil tot Witte Reus tot Woolite. Maar net wat in de aanbieding is of wat ik krijg van familie.
Wasverzachter gebruik ik niet, wel alles in de droger en ik strijk alles.
Ik dacht zelf dat ze een tik mee had gekregen van vaderskant, want het komt ook voor bij autisme en ze is verder ook idd heel gevoelig aan haar lijf met licht, geluid, aanrakingen,.. (de papa is autistisch)

Ik ben niet autistisch, denk ik tenminste :P , maar ik ben ook gevoelig voor geluid, licht ed en idd ook voor kleren, sieraden, cosmetica

Mijn beide kinderen in lichte mate ook
Zoveel mogelijk kleren zonder naden en met stretch. Huid goed vet houden, die van mij gaan altijd in bad met badolie of kokosolie.
En het klinkt mss ver gezocht, maar probeer je dochter zoveel mogelijk schoon eten aan te bieden. Dat overbelast haar lichaam niet en dan is ze hopelijk minder sensitief.
Mijn zoontje kan inmiddels wel gewone spijkerbroeken aan, maar heeft het liefst zachte kleren. Dat is voor meiden toch makkelijker met jurkjes ed

Google eens op hoog sensitief

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:01

lieveli schreef:
Je kunt ook bij de biosupermarkt kijken voor wasmiddel, zonder al die chemische rotzooi er in.

Ik zou niet weten waar er hier een biosupermarkt is :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:07

Ik zal zeker eens Neutral proberen voor een tijdje, het kan maar helpen ;) Van parfums heeft ze geen last, ook niet van cosmetica. Ze is (zijn, alle kindjes van mij :+ ) wel 'lichtgeraakt', licht, geluid, aanrakingen, het irriteert allemaal al snel blijkbaar.
Huid insmeren is ook een goede, moet ik wel ook iets neutraals nemen natuurlijk. Ze heeft een bodybutter maar ze haat het als het vettig aanvoelt := dus dat gaat onder dwang :P
Janneke: heb je test gedaan en ze trekt heel licht haar heup naar links maar het is maar minimaal denk ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:10

Urielle schreef:
Janneke: heb je test gedaan en ze trekt heel licht haar heup naar links maar het is maar minimaal denk ik.

Het wil zeggen, dat er een reflex actief is, dat niet actief zou moeten zijn. Zou je dat reflex "tot rust kunnen brengen", is er waarschijnlijk veel gewonnen.
Neus eens rond op: http://www.inpp.nl
- en onder het koppetje "reflexen" doorscrollen naar "spinal galant"

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:16

zal het straks lezen, moet nu even taxichauffeur spelen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:04

Idd neutral, ik heb het zelf ook, laatst nog een 'allergische reactie' gehad, jeuk, roodheid, eczeem over mn hele lichaam, knieholte kapot,... vreselijk. alle wasmiddel en wasverzachter eruit en nu alleen nog neutral, nu ook alleen bodyshopproducten meer zoals shampoo, douchegel en bodybutter.
en nu gaat het eindelijk weer goed. Er zit in veel producten een plaatsvervanger voor de parabenen, wat bij heel veel mensen allergieen veroorzaakt. Kijk maar even of er overal diisopropylethylamine inzit, dat is vaak een boosdoener, net als parfums en derg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:19

Ik zal de etiketten eens bekijken :j
Is het datzelfde met shampoos? Ik ben nl. zelf allergisch aan bepaalde dingen in shampoos, heb nu een nieuwe van John Frieda en ik krab me een ongeluk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:25

Ja ook in shampoo. John frieda gebruikte ik al niet meer. Zelfde probleem. Krabde mij een ongeluk. Echte droge eczeemplekken. Nu shampoo van the body shop, iets met shine... en ongelooflijk hoe anders. Geen jeuk meer. Haar wordt niet meer vettig. Weinig conditioner nodig.