Tandarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:24

Brr, na heel lang uitgesteld hebben moet ik morgen toch echt naar de tandartst. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die zo bang zijn? En wat ik me vooral afvraag, hoe voelt die spuit? Gaat die gewoon aan de binnenkant van je wang?

ik durf niet te googlen :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:28

Ik mis even om welke behandeling het gaat? Ik heb zelf namelijk nog nooit 'n spuit gehd bij de tandarts, kan je er dus niet mee helpen..

Vera96

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:29

Ik neem aan dat het bij elke behandeling de zelfde spuit is? Maar het gaat om een gaatje en gaatjes tussen mijn kiezen, geen idee wat ze precies van plan zijn. Wel behoorlijk wat volgens mij

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:29

Tjaa bij mij altijd een drama kben er als de dood voor... kzeg altijd breng me onde narcose en dat kan niet, kan dan we huilen als een baby als is het controllen krijg binnenkort een beugel en dat word denk ook een drama haha :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:30

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:31

Ik ga dat topic lezen, even kijken of er iets staat over die spuit.

Ik ben vroeger trouwens onder lachgas behandeld,z egt genoeg denk ik

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:32

Zelf doe ik gaatjes allemaal zonder verdoving. Vind de verdoving irritanter dan een gaatje laten vullen.
Maar komt ook omdat ik de hele dag dan zowat met een dikke wang zit. En na het vullen voel je helemaal niets meer. Kun je alles weer en is het voorbij. Terwijl met een verdoving je echt nog een paar uur kan nagenieten. T enige vervelende gevoel is bij het boren/polijsten. maar dat is het ook wel....
Maar ik heb nooit diepe gaatjes. Als het echt grote gaatjes zijn moet je wel met verdoving doen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 21-01-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:34

Ja heb de laatste paar keer ook zonder gedaan, toen wel even paar seconde een helse pijn maar beter als een hele dag last er van. Denk alleen nu niet dat dat kan.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:35

Bij mij moeten 2 kiezen worden getrokken ...tjaa hoe leg ik dit uit 'Begraf me haha :') kvind het echt dood eng.. heb eigelijk nog nooit verdoving gebruikt, helpt het?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:36

Brrr ik lees net dat een prik ook in je tandvlees of gehemelte kan, ik begon net vrede te krijgen met in me wang. Dat lijkt me echt onwijs pijnlijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:36

Hier hetzelfde als 1234. Ik laat een gaatje liever boren zonder verdoving :j
Laatst zelfs 3 wortelkanaalbehandelingen (aan 1 kies) gehad zonder verdoving :+

Als de TA kundig is voel je niets van die spuiten, maar ik vind het zo irri dat je 3 uur met een verdoofde mond loopt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:37

Als ze goed kunnen prikken voel je er niet zoveel van.
Onze tandarts doet eerst ze zijkant oppervlakkig zodat je nagenoeg verder niet meer zoveel voelt.
Moet zeggen dat hij goed kan prikken en ook echt per kies verdooft zeg maar.
Bij onze vorige tandarts had ik ruim een halve dag een halve lamme mond incl tong

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:38

Ik heb het paardrijden maar afgezegd, die maar lekker op de wei blijven. Kan me herinneren dat toen ik klein was savonds nog een dikke pijnlijke wang had.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:47

Ik ben ook als de dood voor naalden en al helemaal als de injecties in mijn mond zijn. Mijn enige troost is dat de injectie aan het begin van de ingreep is :') en je er dus snel vanaf bent.

De laatste keer dat ik verdoofd werd in mijn mond (bij de kaakchirurg) werd wel een goede techniek toegepast. De chirurg drukte heel hard op een plekje net naast waar de naald in mijn tandvlees ging, waardoor je hersenen afgeleid worden door een andere pijn. Dat hielp wonderbaarlijk goed en zelfs met mijn gigantische naaldenfobie voelde ik maar een klein prikje :j Dus misschien kan je eens vragen of je tandarts ook zoiets kan doen? Ik zou sowieso wel zeggen dat je heel bang bent van naalden, dan kunnen ze er rekening mee houden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:07

Voor een gaatje hoef je toch geen prik? Boren doet weinig tot geen pijn en je bent er meteen van af als je de deur uitloopt, maar zo'n verdoving moet nog irritant lang uitwerken. Persoonlijk vind ik die uitwerking een stuk naarder :=

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:11

Succes ! Met een halfuurtje lig ik ook op de stoel voor een wortelkanaalbehandeling (nummer 4 alweer)..

De prik voel je niet echt, hij doet ook geen pijn.
Ik doe altijd met verdoving als ik heen moet dus ik weet niet hoe het zonder is..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:12

Ik ben net geweest en heb idd ook een verdoving gehad. Ik ben ook zoooo bang. Maar ook voor de verdoving. Bij mijn tandarts hebben ze hele smerige vloeistof die ze op de plek spuiten waar je verdoofd moet gaan worden. Dan voel je die prik niet meer. Ideaal!! Okee t is echt vies maar liever dat dan tegen het plafond zitten. Succes

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:17

Hier ook een held op sokken als het om de tandarts gaat!
Deels denk ik een beetje meegekregen van de angst van mijn moeder van de tandarts. Ik heb het dus nooit leuk gevonden. Maar de echte angst is begonnen toen de mondhygiënisten een flink aantal jaren terug ook kleine behandelingen mochten gaan doen, zoals gaatjes vullen. Ik was toen denk ik 13-14 jaar oud. Twee dames, mondhygiënisten, gingen dus mijn gaatje bijwerken, terwijl ze zelf drukker bezig waren met het weekend doorspreken dan met mijn mond... Resultaat; mijn angst goed bevestigd. Los van het feit dat een tandarts hun kundige vulling een paar weken later mocht herstellen, hadden ze ook in mijn tandvlees geboord, ontzettend fijn! (not!)
Sinds een paar jaar sta ik ingeschreven bij een tandartsenpraktijk speciaal voor kinderen, zij leggen prima uit wat ze doen, en begrijpen het dat ik angst heb!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:24

1234 schreef:
[MW] Zo bang...
recent topic hierover

Hier de schuldige van het topic.

Ik weet precies hoe je je voelt :(:) echter had ik de mazzel dat ik geen verdoving hoefde uiteindelijk. Met gaatjes tussen je kiezen is dit wel nodig.. :(:)

Bokt heeft mij echt geholpen en er door heen gesleept :j
Ik zou zeggen, blijf vooral rustig ademhalen, en vertel bij binnenkomst tegen je tandarts dat je heel nerveus/bang bent hiervoor.
Mijn tandarts heeft mij goed voorbereid en rustig gehouden.

Succes TS!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:32

Ik moet om half 2, amper geslapen. Heb gelukkig wel van papa een rust gevend pilletje gekregen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:34

kiki1976 schreef:
Als ze goed kunnen prikken voel je er niet zoveel van.

Zeker nog nooit een gehemelteprik gehad? :P
Ik ben in m'n leven al heel wat keren geprikt maar dat is de enige prik waar ik echt bang voor ben.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:34

ik had de afgelopen keren ook gaatjes tussen mijn kiezen( vrijwel altijd eigenlijk, zijn zulke rot plekken) en hoefde ook niet verdoofd :P maar een keer zei de tandarts wel dat niet veel mensen het me nadoen zo zonder verdoving.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:41

Ik zie net dat ik van mijn vader oxazepam heb gekregen, dus denk dat ik het maar zonder doe omdat dat volgens mij alleen op advies van de dokter mag. Bleh ik wil weer lachgas

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:45

Als je tandarts goed kan verdoven voel je er echt niet veel van. Waar het prikje komt, hangt ervanaf waar hij moet vullen en of hij alleen de tand/kies verdoofd of je halve kaak. Soms zetten ze er een paar naast elkaar, maar dat overkapt elkaar dan, dus dan voel je alleen de eerste en de volgende komt dan in een stukje wat net al verdoofd is.

vooraf tegen je tandarts zeggen dat je het heel eng vindt scheelt ook veel. Mijn tandarts weet dat ik het boren eng vindt, dus die geeft altijd netjes aan als dat klaar is. Tussendoor vraagt hij ook regelmatig of het gaat. Zodra er iets is, stopt hij ook meteen en lost het even op. Laatste keer mocht ik zelfs in de hand van de assistente knijpen :o heb helaas door bepaald medicijngebruik vaak iets (lang leve de bijwerkingen :( ) op deze manier is dat te doen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 09:46

Ik heb geen fijne tandarts die nergens rekening mee houdt, dus dat is wel laatig