Ik heb een probleem. Ik heb echt bijna nooit dorst. Alleen na een zware inspanning in de zomer..
'S ochtends als ik wakker ben drink ik direct iets, dat is automatisme. De rest van de dag is heel verschillend hoeveel ik drink. Soms vergeet ik het gewoon, en heb ik dus maar 1 glas gedronken over de hele dag, wat ik dan 's avonds ergens pas besef.
Ik krijg gewoon geen dorst. Ik weet niet wat het is. Mijn lichaam vraagt er gewoon niet naar. Alleen als het erg warm is 's zomers en ik heb een lange rit gemaakt of zo, dan heb ik dorst.. Maar op een doodnormale dag, bijvoorbeeld nu in de winter, kan ik soms gewoon de hele dag niet drinken zonder dat ik dorst krijg.. Al heb ik soms ook wel dagen dat ik meer dorst heb, dan drink ik ineens wel meer.
Wie heeft tips om er toch op te letten dat ik genoeg drink? Ik heb toen ik jonger was al eens een blaasontsteking gehad omdat ik te weinig had gedronken, en daarna één keer bijna weer, maar was er gelukkig op tijd bij.
Het probleem is gewoon dat ik vergeet te drinken.. Ik weet dat het belangrijk is, maar ik vergeet het gewoon. Dan ben ik druk bezig, bijvoorbeeld op stal, en pas als ik weer thuis kom denk ik: Oh, ik heb nog maar 1 keer gedronken vandaag..
Dus, wie heeft er tips?
) een flesje water of een glas water te zetten. Als ik dan pauze neem of een'hongertje' krijg, neem ik gemakkelijker een slok.

haha