Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 22:34

Hallo Bokkers!

Ik heb een probleem. Ik heb echt bijna nooit dorst. Alleen na een zware inspanning in de zomer..
'S ochtends als ik wakker ben drink ik direct iets, dat is automatisme. De rest van de dag is heel verschillend hoeveel ik drink. Soms vergeet ik het gewoon, en heb ik dus maar 1 glas gedronken over de hele dag, wat ik dan 's avonds ergens pas besef.
Ik krijg gewoon geen dorst. Ik weet niet wat het is. Mijn lichaam vraagt er gewoon niet naar. Alleen als het erg warm is 's zomers en ik heb een lange rit gemaakt of zo, dan heb ik dorst.. Maar op een doodnormale dag, bijvoorbeeld nu in de winter, kan ik soms gewoon de hele dag niet drinken zonder dat ik dorst krijg.. Al heb ik soms ook wel dagen dat ik meer dorst heb, dan drink ik ineens wel meer.

Wie heeft tips om er toch op te letten dat ik genoeg drink? Ik heb toen ik jonger was al eens een blaasontsteking gehad omdat ik te weinig had gedronken, en daarna één keer bijna weer, maar was er gelukkig op tijd bij.
Het probleem is gewoon dat ik vergeet te drinken.. Ik weet dat het belangrijk is, maar ik vergeet het gewoon. Dan ben ik druk bezig, bijvoorbeeld op stal, en pas als ik weer thuis kom denk ik: Oh, ik heb nog maar 1 keer gedronken vandaag..

Dus, wie heeft er tips? :P

Horse_xx

Re: Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:35

Ik denk dat het gewoon een soort van gewoonte moet worden. Misschien kun je een wekken op je telefoon zetten een paar keer per dag :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:37

Ik probeer meer te drinken door op de plek waar ik veel ben (op dit moment aan mijn bureau :+ ) een flesje water of een glas water te zetten. Als ik dan pauze neem of een'hongertje' krijg, neem ik gemakkelijker een slok.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:38

He dat heb ik dus ook!
Alleen vergeet ik het zelfs ook nog vaak in de zomer!
Heb dus ook geregeld hoofdpijn :P
Maar nu vriendjelief bij mij woont gaat het beter, aangezien ik vaak ook wat drink, als ik hem zie drinken, en hij drinkt wel genoeg

Maar ik kan je dus helaas niet helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:38

Pittig eten, dan krijg je zeker dorst ;)

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:39

Ik lees even mee.
Heb namelijk het zelfde probleem.
Op het werk gaat het wel dan vraagt een collega steeds of ik ook wat wil drinken.
Maar als die er een x niet is of thuis dan vergeet ik ook gewoon te drinken.
Wekker zetten is misschien een goed idee. Maar mezelf kennende zal ik dat misschien ook vergeten na een paar x.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:39

Ik heb precies hetzelfde, dus ik volg even. Heb zelfs wel dagen gehad waarop ik helemaal niks heb gedronken. Misschien heeft mijn lichaam gewoon genoeg aan het vocht wat in voedsel zit :P.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:40

Precies hetzelfde! Ik heb het idee dat mijn lijf alleen aan hongerprikkels doet. :+ Daarnaast word ik snel misselijk van drinken, dus dan is het ook niet echt aanlokkelijk om meer dan een glas per keer te drinken als ik er een keer aan denk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:40

Ik heb een waterflesje gekocht (onder het motto, dan moet ik het ook wel gebruiken anders is het zonde van mijn geld). En nu dwing ik mezelf om tenminste 3 keer op een dag dat ding te vullen en leeg te drinken, dus zo kan ik ook een beetje 'meten' hoeveel ik heb gedronken. Dat lukt bij mij tot nu toe aardig goed, en ik merk dat het al een beetje een gewoonte wordt waar ik niet bij na hoef te denken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:41

Ik heb hetzelfde, vergeet ook te drinken, of heb er geen behoefte aan. Bij het avondeten en de lunch 'moet' ik nu een glas water nemen voor mijn medicatie, als ik dat niet doe, dan doe ik het prima de hele dag op 1 glas water zonder het door te hebben.
Het gevoel van dorst hebben ken ik wel, inderdaad, na hevige inspanning of in de zomer.

Heb je het ook vaak koud?
Probeer in ieder geval elke keer als je wat eet, ook wat te drinken. Een flesje water mee naar school en jezelf een eis stellen: Het flesje water moet op de weg terug naar huis leeg zijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 22:46

Horse_xx:
Dat is wel een goed idee, alleen op school ga ik niet mijn wekker zetten haha! Maar op school drink ik vaak wel redelijk goed, want als vriendinnen wat drinken, pak ik meestal ook meteen wat.

Aria_zz:
Dat is inderdaad ook wel een goed idee! Ik zal even wat flesjes gaan zoeken haha!

Fjorj:
Helaas, ik houd totaal niet van pittig eten haha!

Szan:
Ik denk inderdaad dat ik ook maar een flesje ga regelen, en dat ik die dan ook mee naar school ga nemen. Alleen weet ik dat ik die niet mee ga nemen naar stal, en daar ben ik toch wel erg vaak.. Haha.

_Denise_:
Ik heb het weleens koud, maar niet echt heel vaak, volgens mij..
Dat flesje meenemen naar school ga ik idd proberen! Dan heb je ook sneller de neiging te drinken denk ik, als er een flesje water voor je staat. :j

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:49

ik lees ook even mee!!

ik heb dus ook dat ik echt niet drink... vergeet het en het lukt ook gewoon echt niet..
heb ook erg vaak dat als mensen me vragen of ik wat wil drinken, dat ik nee zeg omdat ik ook echt niet ´´hoef´´ zegmaar...

Steenbok12

Re: Drinken, ik heb (bijna) nooit dorst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:51

Misschien jezelf aanwennen bij je eetmomenten standaard een glas leeg te drinken? Dan zit je al op O/L/A en 2/3 tussendoortjes op 6 glazen? :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:52

_Lorette_ schreef:
Precies hetzelfde! Ik heb het idee dat mijn lijf alleen aan hongerprikkels doet. :+ Daarnaast word ik snel misselijk van drinken, dus dan is het ook niet echt aanlokkelijk om meer dan een glas per keer te drinken als ik er een keer aan denk.

Wat is echter vaal verkeerd, vaak denken mensen dat ze honger hebben terwijl het eigenlijk dorst is. Ik weet niet meer helemaal hoe het zit, maar wij moderne mensen verwisselen die twee gemakkelijk. Dus soms als je honger hebt:drink iets

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:52

dat is wel een slim idee :j maar ik weet nu al dat ik dat echt nooit op kan :') haha

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:53

Aria_zz schreef:
_Lorette_ schreef:

Wat is echter vaal verkeerd, vaak denken mensen dat ze honger hebben terwijl het eigenlijk dorst is. Ik weet niet meer helemaal hoe het zit, maar wij moderne mensen verwisselen die twee gemakkelijk. Dus soms als je honger hebt:drink iets

wow meen je dat serieus? :+ ik heb altijd honger :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:53

Celine_Famke schreef:
Horse_xx:
Dat is wel een goed idee, alleen op school ga ik niet mijn wekker zetten haha! Maar op school drink ik vaak wel redelijk goed, want als vriendinnen wat drinken, pak ik meestal ook meteen wat.

Neee dat zou ik ook niet doen :). Misschien kunnen je vriendinnen je er dan op school aan helpen herinneren.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:55

Je kunt ook een reminder in je telefoon zetten. Ik ben ook al zo'n slechte drinker, maar wegens ziekte moet ik nu aan de 2 liter komen per dag. Zodra ik thee zet drink ik nu direct 2 koppen ipv 1. Als ik water drink pak ik direct een longdrinkglas... Op die manier doe ik het.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:55

gossa4ever schreef:

Ja hoor probeer het maar eens! Neem een glas water wanneer je een kleine trek hebt en eigenlijk tussen twee maaltijden in zit. 1-2glazen water is vaak al voldoende. En gezonder dan een snack ;-)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:56

Aria_zz schreef:
_Lorette_ schreef:

Klopt ja. Heb ik toevallig afgelopen 2 weken eens op gelet en het is echt waar! Zodra ik denk honger te hebben ga ik iets drinken en is gelijk het hongergevoel weg. Ik krijg het hongergevoel nlk niet gestild door iets te eten, maar door drinken is het gelijk weg. Dus is het geen honger, maar dorst :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:58

Flesje water op je desk zetten helpt ook wel :) uit 'verveling' pak je hem al snel.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:58

Aria_zz schreef:
gossa4ever schreef:

Ja hoor probeer het maar eens! Neem een glas water wanneer je een kleine trek hebt en eigenlijk tussen twee maaltijden in zit. 1-2glazen water is vaak al voldoende. En gezonder dan een snack ;-)

haha zal het eens proberen!!

hebben jullie trouwens ook een periode gehad dat jullie enorm veel dronken? en dan bedoel ik ook echt veelste veel?

ik was 14 of 15 en toen had ik echt dat ik flesje na flesje kon drinken... en ineens was dat over en sindsdien drink ik amper nog wat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:00

Als je echt te weinig drinkt gaat je lichaam na een tijd geen dorstsignaal meer sturen. Eigenlijk geen goed teken dus. Mensen die vaak drinken ervaren regelmatig een licht dorstgevoel. Een beetje de wereld op zijn kop dus :)

Bouw het gewoon op, eerst een klein flesje water, dan een halve liter enzovoort. Je gaat jezelf echt beter voelen, meer energie, minder hoofdpijn,...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-01-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:01

Staan slimme tips hier!
Ik word vaak een kameel genoemd.... :=

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:06

Wat appart zeg, nooit beseft dat mensen dat hebben
ik heb het juist andersom, ik heb altijd dorst, heb na het eten al anderhalve liter water op, heb nog steeds dorst..