Ik heb een aantal dagen hier al een topic geopend vanwege mijn amandelen, maar uit de test die ik heb laten deze week doen kwam vandaag voort dat ik antistoffen van pfeiffer had. Ik stond paf; heb namelijk nooit koorts en nog nooit keelontsteking gehad. Ik heb een hele tijd terug een test gehad (voorjaar 2013) en toen had ik het nog niet. Nu las ik op internet dat je antistoffen tot 3 maanden traceerbaar zijn, en ik heb zelf het vermoeden dat het begin december is begonnen. Had verder geen ontstekingen etc in mijn bloed.
Ik voel me de laatste anderhalve week wat moe'er dan normaal. Afgelopen dinsdag overdag 3 uur geslapen, terwijl ik toch echt 8 uur nachtrust. Normaal werd ik ook wel moe wakker (ik slaap nooit echt goed, ben altijd heel wild haha) maar heb pas sinds anderhalve week dat ik echt moe'er ben dan anders. Tevens heb ik een zwelling tussen amandel en huig en mag donderdag naar de KNO voor mijn amandelen en voornamelijk slikklachten, maar ik vroeg mij dus af of je de klap van pfeiffer nog kunt krijgen als je al de antistoffen hebt aangemaakt? Daarnaast: ik heb al 2,5 jaar dezelfde vriend en ik heb GEEN idee hoe ik pfeiffer dus opgelopen heb. Ik ken wel iemands wiens zusje het heel erg heeft gehad dit half jaar, dat zou voor mij de enige verklaring kunnen zijn, dat hij t mee draagt en mij een keer in mijn gezicht heeft gehoest ofzo
Vriendlief is nu zelf al 2 weken niet goed, dus ik ben bang dat hij t nu ook heeft oid. Maarja, hoe lang is het dus merkbaar voor je er echt vanaf bent?
Ook al is het bij mij al lang en breed uit m'n lijf.
), veel koorts, heel moe. Mijn leverwaarden waren ook erg slecht. Dat heeft zo'n 2 à 3 weken geduurd, daarna was de keelontsteking na heel veel slapen en uitrusten godzijdank over. En een maand na de diagnose ben ik na een bloedtest weer helemaal gezond verklaard
(voor ik wist dat ik het had)
mijn ha heeft nooit hieraan gedacht toen ik telkens kwam over vermoeidheid/misselijk/duizeligheid etc....