Eind vorig jaar ben ik met mijn paard naar een osteopaat geweest (die in het verleden ook mensen op allerlei manieren heeft behandeld) hij vroeg mij of ik last van mijn nek heb. Daarop antwoorde ik volmondig ja want op dat moment had ik zo'n last van mijn nek dat ik in een soort migraine aanval zat. Hij stelde voor om mijzelf ook eens bij een osteopaat in de buurt te laten behandelen want hij dacht dat er wel eens bij mijn staartbeen iets niet goed kon zitten. Hierover ging ik nadenken, ik heb altijd gedacht dat mijn nekklachten zijn ontstaan door een harde val op mijn hoofd 3 jaar geleden en dat ik er mee zou moeten leren leven, maar kort voor die val ben ik een keer achterover op mijn kont gevallen, waarna ik ruim een week ontzettend last van mijn staartbeentje heb gehad.
Nou zit ik er dus over na te denken om in behandeling te gaan bij een osteopaat. Ik weet echter van mijn moeder,die voor de ggd werkt als wijkverpleegkundige, dat zij mensen niet actief naar de osteopaat mogen doorverwijzen omdat het niet bewezen is dat het werkt en omdat bepaalde behandelingen van de osteopaat gevaarlijk zouden kunnen zijn en beschadigingen zouden kunnen opleveren. Om deze redenen en het feit dat zo'n behandeling hartstikke duur is (en ik er niet van uit ga dat ik maar 1 keer heen hoef) twijfel ik om te gaan.
Daarom ben ik opzoek naar mensen die ervaring hebben met osteopathie bij mensen, ook alternatieve oplossingen voor mijn nek en rugklachten zijn welkom.

Die man heeft echt gouden handen