even over de ziekte/beperking:
Wat is epilepsie?
Epilepsie is een lichamelijke aandoening met regelmatig kleine of grote aanvallen.
Epileptische aanval
Bij een epilepsieaanval (insult) is de controle over het lichaam, of over een deel ervan, tijdelijk weg. Er gaat iets verkeerd met de signalen tussen de zenuwcellen in de hersenen. De cellen geven steeds meer signalen door, ongecontroleerd, alsof er een soort kortsluiting ontstaat in de hersenen. Er zijn verschillende soorten aanvallen, met verschillende verschijnselen.
Helaas zijn er veel vooroordelen over mensen met deze beperking
*Worden niet of nauwelijks aangenomen op de normale werkvloer omdat de werkgever er niet mee wil of mee kan omgaan).
e Beperking is niet zichtbaar dus de client kan ook uit zn nek kletsen..*Vaak denken de vrienden dat er maar 1 soort aanval is en vragen niet door..
praat hier openlijk mee over deze beperking en hoe we elkaar kunnen helpen!
. Ik mocht toen 3 maanden niet autorijden, heel handig als je werk niet op fietsafstand zit. Op de dag dat ik eindelijk weer in de auto had mogen stappen kreeg ik aanval nummer 3, staand onder de douche in een cabine, mijn vriend schrok zich lam
.
), merk er eigenlijk echt niets van... Korte aanvallen van 1 tot 10 sec en achter elkaar. 1 keer had ik het bij paardrijden dat ik het merkte, vond het raar dat pony door de bocht was en na de bocht stil stond