vriend is ontzettende prater in slaap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

vriend is ontzettende prater in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 13:11

Is hier iets tegen te doen???

Mijn vriend heeft periodes dat hij heel erg aan het praten is in zijn slaap.
het verschild van verjaardagsliedjes voor zichzelf zingen tot ruzie maken en noem maar op.

hij geeft geen antwoord als ik tegen hem praat, mocht hij een liedje aan het zingen zijn gaat ie die gewoon heel hard schreeuwen.
nou kan ik de liedjes nog wel waarderen :')

Maar als hij over voetbal droomt is het echt een ramp := hij schreeuwt en scheld de hele boel bij elkaar.

vannacht werd zijn audi gestolen ofzo dus toen kwam er ook weinig vriendelijks uit :+

hij is ook wel eens aan de wandel gegaan, hij ging een tukkie doen op de bank.....binnen 10min ver in coma.....pakt zn mobiel en belt een vriend en verteld dat hij nu moet komen want het is half7 in de ochtend. toen liep hij naar de voordeur om die open te doen :') maar daar stond natuurlijk niemand hahahaha, ploft weer neer op de bank en is weer diep in slaap.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:17

Praten kun je weinig aan doen. Doen ze tussen de dromen door. Is soms erg grappig maar wel frustrerend als het nachten achter elkaar is..
Je moet er verder niet op reageren anders word het nog erger. Hier thuis is het voornamelijk stress gerelateerd.. hoe meer stress hoe meer ik snachts wakker lig :')
En slaapwandelen weet ik niet zo goed.. misschien dat google een antwoord voor je heeft??

Carr_friesje

Re: vriend is ontzettende prater in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:19

Vastbinden aan z'n bed en een strip ducttape over z'n mond? :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:21

Oordopjes indoen? :=

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:22

Mijn man heeft daar ook veel last van.... Niet alleen van praten maar ook knarsetanden, schoppen en heel hard lachen.... Ik ben gaan googlelen naar onrust in slaap en vond dat cafeïne onrust kan veroorzaken. Hij is gestopt met koffie drinken en hij slaapt weer rustig! Als hij nu op zn werk of bij een verjaardag koffie drinkt merk ik dat snachts meteen! Hij heeft mij erop getest en kon niet anders dan bekennen dat het verschil echt merkbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:25

Ik praat zelf ook regelmatig in mijn slaap. :x
Eigenlijk al sinds vroeger en als er dan vriendinnetjes logeerden, gooide ik altijd wekkers naar hun hoofd. :o Niet zo leuk.
Nu ben ik er laatst achter gekomen dat ik nog steeds veel doe in mijn slaap en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je er vanaf kunt komen, aangezien het niet altijd handig is. :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:29

hmm ik praat wel eens in mijn slaap. wandelen gelukkig niet.

wat mij ooit verteld is, is dat je als ze slaapwandelen niet wakker moet maken of zo. dan is alles in de war. maar hoe en wat weet ik niet precies. volgens mij was het beste gewoon met ze te praten en te zeggen dat ze wel weer kunnen gaan slapen of zo

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:32

Ik lees even mee, want hier ben ik de onruststoker :(.
Vind het echt vreselijk, ik lijk namelijk wakker, mijn ogen zijn open, ik praat terug, maak er handbewegingen bij, maar 's ochtends weet ik van niks meer en dat is echt frustrerend. Nu heb ik het bed gelukkig weer voor mezelf, dus stoor er niemand mee, maar ik heb mn ex regelmatig nachtenlang wakker gehouden.
inderdaad ook slaan, schoppen, wandelen etc. Vond het echt vreselijk om te horen 's ochtends. Nog erger vond ik het als ik bij het opstaan dus blijkbaar ruzie had, omdat ik weer zo wakker leek dat hij dacht dat ik het allemaal express uitkraamde.

Ik heb weleens gezegd dat hij mij wakker moest maken, maar hij zag gewoon het verschil niet en dacht dat ik al wakker was.

Heeft hier ook wel factor met stress, want als ik écht in de stress zit, komt het slaapwandelen erbij.
Caffeine heeft er hier niets mee te maken, drink geen koffie en nauwelijks frisdranken.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:36

Ik volg even want ik doe dit ook :+
Ben een enorme prater in mijn slaap en verzin de meest rare verhalen bij elkaar.
Onlangs ben ik nog panisch ''wakker'' geworden omdat er groene spinnen in mijn bed kropen die gemaakt waren van bolletjes wol. :Y) En ik was hartstikke boos op mijn vriend omdat deze ze niet zag lopen.

Ik weet niet waar het aan kan liggen, en heb bij mezelf ook nog geen ritme ontdekt. Ook nog geen trigger waardoor het net wat erger wordt of juist minder. Het helpt bij mij altijd enorm als ik wordt gerust gesteld door mijn vriend. Vaak ga ik dan weer gewoon slapen en is er niks meer aan de hand.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:16

Mijn ex deed dat ook regelmatig. Alleen brabbelde hij onverstaanbare dingen :') hij heeft nooit gescholden of ruzie gemaakt ofzo.. Wel heel hard gelachen, haha! Hij deed het vooral in het begin van onze relatie toen hij wel eens bij mij bleef slapen. Hoe vaker hij bleef slapen, hoe minder hij het deed. Als we op vakantie gingen (vreemd bed) dan deed hij het weer ineens. Bij hem was het dus een kwestie van gewenning.. Ik weet niet of dat voor jouw vriend misschien ook geldt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:23

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:27

hahaha mijn vriend heeft dat ook!! Dan heeft ie het een tijdje wel en dan weer even niet. soms is het hilarisch.. kan nooit echt precies verstaan wat hij zegt, soms wel wat woorden.

Hij kroop ook eens over mijn kantje van t bed heen en ging dan daar bij de vloer ruiken. Hij zei : ik ruik wat!!! (volgende dag wist ie niks meer) hij sliep gewoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:31

Oordopjes :))

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:48

Kan ook zijn dat je vriend apneu heeft....dan blijf je hangen in de droomslaap en kom je niet aan diep slapen toe.
Is hij vaak erg moe na zo'n onrustige nacht? dan zou ik het zeker eens laten onderzoeken

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 18:52

nee hij is niet vermoeid na zo'n drukke nacht.
het lijkt niet of hij er last van heeft.

ook is hij eens aan de wandel gegaan omdat er inbrekers zouden zijn, hij liep toen naar de keuken om een mes te pakken := heb hem toen toch wel even onvriendelijk wakker gemaakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:53

Ik zelf altijd periodes dat ik schreeuwend wakker wordt, door bijv een enge droom of dat er iemand op mij af kwam (komt heel veel voor) Maar ook wel is zonder dromen, gewoon zo uit het niets.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:54

Slikt hij medicijnen?
Mijn vader spookte ook altijd heel erg in zijn slaap. Ik heb een paar week niet in zijn huis durven slapen omdat ik 's nachts altijd bang werd van hem.
Hij liep een keer midden in de nacht mijn kamer in, deed m'n lamp aan, keek me heel eng aan met grote ogen, en liep toen weer weg...
Hij is gestopt met bepaalde medicijnen slikken en sinds dien spookt hij niet meer!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:23

nope hij gebruikt geen medicijnen :n

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:24

Hmm oke.
Ik kan lucide dromen. Ik kan dus mijn eigen dromen sturen.
Misschien is het een idee om er even wat informatie over op te zoeken, en misschien dat je dat ook wel kan toepassen!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 08:10

moguuuh :O
vannacht een vengaboys concert gehad :') heel gezellig hoor.......icl de zwaaiende arme om me heen.
maar had toch liever geslapen :+

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:13

Een vast avondritueel proberen? Ik merk dat mijn vriend harder droomt, praat, roept, beweegt als hij nog veel aan het verwerken is, meestal als er die dag iets erg tegen is gegaan. Als hij eerst even in bed een rustig boek heeft gelezen is het meestal veel minder of niet.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:18

Hihi stiekem moet ik er wel om lachen.
Ik heb zelf sleep talk op mijn telefoon staan, dit neemt het op als je wat zegt. Ik heb her idee dat ik minder praat als die aan staat, zodat ik niet afgeluisterd word :o

Maar wat je er tegen kan doen? Geen idee? Misschien een keer langs de huisarts? Want zo slaap jij natuurlijk amper

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:23

De meeste ziekenhuizen hebben een slaappoli, als hij daar een doorverwijzing naar krijgt van de huisarts kunnen ze daar een onderzoek gaan doen. Tot die tijd zou ik vooral de deur op het nachtslot doen, je moet er toch niet aan denken dat ie de weg op loopt ofzo :\

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:38

Herkenbaar :=
Hier zijn er al de nodige ontzettend vreemde dingen voorbij gekomen; een vliegtuig van 3 ha, beesten in bed, slangen, een afgrond.
Mijn vriend doet het gelukkig niet ontzettend vaak, sommige periode vaker dan anderen.
Het is ook nog niet helemaal duidelijk wat het nu veroorzaakt. Voor mij is duidelijk geworden dat hij het vaker doet wanneer hij moe is en ook wanneer hij meer dan 4 alcoholische drankjes heeft gedronken is het bijna altijd feest.

In de meeste gevallen weet hij er de dag erna niets meer vanaf.. Het is uitzonderlijk als hij zich er wel iets van herinnert. De keer dat er zogenaamd bijtende beesten in bed waren en ik hem, voor hem onverwachts, aanraakte met mijn hand, waardoor hij écht wakker schrok, kon hij zich wel herinneren }>

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:42

Ik ben ook zo'n kwebbelkous 's nachts... hoewel dat van mij volgens mij in het niet valt bij wat jou vriend allemaal wel niet uitkraamt haha
Toen ik laatst iets onduidelijks zei en m'n vriend vroeg "wat zei je?" (in een poging dat ik het duidelijk zou herhalen :P ) zei ik alleen "nee, niet jij joh gekkie!" :')

Dromen doe je meestal als je overdag niet alles verwerkt hebt. Misschien wat meer over zijn belevenissen op de dag praten? En anders... oordopjes? O:)