Romyv schreef:Compressiekousen moet je wel laten aanmeten, anders is het voor de sier.
Ik zou er toch voor kiezen om de oorzaak van het probleem weg te nemen ipv de symptomen te bestrijden. Even heel kinderachtig een checklistje:
Heb je al nieuwe schoenen laten aanmeten bij een podoloog?
Ben je bij een podoloog geweest om een looptechniek aan te leren die past bij jou voeten, loopafwijkingen en gewicht?
Heb je wel eens een sportarts laten kijken, een fysio ziet niet wat er in je lichaam gebeurd terwijl een arts hier wel de mogelijkheden voor heeft
Wanneer je gaat opbouwen voordat de blessure verholpen is krijg je vrij snel weer last en ben je terug bij af. Hoelang is de langste periode van rust geweest tussen de keren van het opbouwen door?
Tot dit hele lijstje is afgewerkt zou ik absoluut niet zelf gaan dokteren!! Ik ken serieus mensen die dit ook dachten en nu nooit meer zullen lopen omdat de boel gesloopt is. Dan gaat het niet over marathon lopers maar gewoon recreanten die 2x per week een rondje huppelen.. Dus kijk echt uit!
Bedankt voor je duidelijke reactie. Om je lijstje te benatwoorden: ik ben nooit naar een podoloog of sportarts geweest. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de fysio er genoeg kennis van had om mij te kunnen helpen. Hoe kom je bij een podoloog terecht? Moet je daarvoor een doorverwijzing hebben?
De langste rustpauze is dik zes weken in de zomervakantie geweest. Toen heb ik één keer een run van 1 min rennen - 1 lopen gedaan waarbij ik alle plekken op mijn schenen heb gevoeld (naar mijn idee puur psychisch), na het lopen nergens meer last van. Daarna heb ik opnieuw een maand niet gelopen. Wat kun je hieruit opmaken? 
Het punt waar ik nu tegenaan loop is dat die compressiekousen evenveel kosten als één behandeling bij een sportarts. Ik ga er vanuit dat ik met 1 consult niet klaar ben, dus dan zet ik liever eerst in op die sokken, en ga ik daarna voor de duurdere optie..
Yasmine, ik ken die frustratie. Doe je zo rustig aan, is het nog niet goed 
KirstenS, wat bedoel je precies met masseren? Ik voel echt alleen mijn schenen, en niet mijn kuit eigenlijk.. En wat versta je onder pijn? Want wat ik nu voel is echt geen pijn. Zou je daar dan doorheen moeten lopen?
Je watertip is een goede! Toevallig kan ik gratis aquarobics doen, wat denk ik hetzelfde principe is. daar ga ik eens achteraan 
En bedankt alle anderen voor het delen van jullie ervaring over de kousen. Fijn om te horen dat jullie ervaring bijna allemaal positief is!