Heeeeeel heeeel lang, net zolang totdat je het wit ziet worden van de zout. Totdat je zelf denkt, gadver!
Zo veel zout eet ik. En het ergste is nog, ik proef er niks van.
Sinds een jaar of 2 ben ik serieus verslaafd aan zout, alhoewel dit volgens mij helemaal niet kan.
Afijn, ik doe overal zout op. En niet te zuinig ook!
Als ik mijn dag niet begin met een kop cup-a-soup met een giga lading Maggie en zout, dan raak ik gefrustreerd. Is er hier iemand die gestopt is met roken? Je weet wel hoe dat voelt. Steeds diezelfde drang en onrust in je lichaam terwijl je niet weet wat je wilt.
(Ik heb net een koekje gehad, net een kop thee, een glas water en een sigaretje. Wat kan ik in godsnaam missen?)
Nou, zout dus.
Ik eet veel zout omdat ik het verschrikkelijk lekker vind, hoe zouter hoe beter.
Als mijn ouders vertikken om hun eten op te eten, omdat het perongeluk te zout is geworden. Dan eet ik het wel op, ik proef het niet meer.
Vandaag betrapte ik mezelf er op dat ik wel héél erg veel zout op mijn broodje kaas moest strooien wilde ik voldoening hebben. Het word ook steeds meer en steeds erger.
Een half jaar geleden ben ik gestopt want ik vond het genoeg. Het kón gewoon niet goed voor je zijn en dus ben ik van de een op de andere dag gestopt met overtollig zout eten.
Nog nooit zo bang geweest!
Overgeven, trillen, misselijkheid... Daarnaast word ik ook nog eens heel vervelend. Ik kan zelfs agressief zijn als ik niet aan de hoeveelheid zout kan komen als dat ik wil.
Op mijn stage hebben ze in de kantine geen zoutvaatje staan. Gister heb ik die dus zelf mee genomen en dat doe ik nu eigenlijk overal.
Ik ben er wel eens voor naar de dokter geweest een half jaar terug en die vertelde me dat de enige oplossing was gewoon stóppen!
Maar ik kan het gewoon niet laten om even een keer keihard in dat zoutbekertje te knijpen en een witte laag over mijn eten te zien. En meestal is het dan nog niet eens zout genoeg.
Ik merk geen bijwerkingen aan de hoeveelheid zout die ik in neem. Dus op een of andere manier heb ik niet genoeg wilskracht om te stoppen.
Weet iemand hier iets over? Op internet kan ik niet echt veel informatie vinden over een 'zoutverslaving'
Hoop dat iemand een tip heeft.
Citaat:Oh, Sh*t misschien een heeeel belangrijk detail.
Ik heb een extreem lage bloeddruk.
Vanaf mijn 10e tot mijn 15e ging ik van het een op andere moment knock out. Heel vaak in het ziekenhuis hiervoor geweest en nooit een oorzaak gekomen. Alleen dat mijn bloeddruk heel erg laag was (40/60 op het moment van knock out. Het enige wat op dat moment hielp was zout-infuus) en dat ik meer zout moest proberen te eten.
Waarschijnlijk was het een 'puber-probleem' en zou ik er wel over heen groeien.
Nou, dat flauwvallen gebeurd niet meer, maar nu zit ik met dit probleem.

?