Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Als je in het bos rijdt dan zijn daar meer dan genoeg opstapjes. Ik stap zelf altijd met opstapje op en het komt echt zelden voor dat ik niets vind wat lijkt op een opstapje
Een stoeprandje is bijvoorbeeld al een opstapje. In het bos zelf, als het pad iets dieper ligt heb je al een opstapje. En meestal zul je toch thuis opstappen en pas thuis weer afstappen (en niet zo vaak tijdens het rijden). x_Quinta_x schreef:Dat wordt lastig..... Ja paard leren knielen?
Ik zie dat je (nog maar) 22 bent. Komt vast goed.
Ben zelf maar 1.60 en als ik dan op zo'n ''bakbeest'' van 1.70 moet kom ik er amper op.
Maartje1990 schreef:Nu is een fjord natuurlijk niet zo groot, kan het zijn dat je broek misschien wat te strak zit?
agee schreef:Mits dit niet komt door een flinke lichamelijke beperking, zou ik toch eens wat aan sport gaan doen, zodat je spieren sterker worden. Want iemand van jou leeftijd (mits een gezond gestel) moet toch echt prima zonder krukje op een fjord kunnen stappen. Een goede fysio kan je hier zeker prima bij helpen.
Mocht je door een beperking echt niet kunnen sporten, dan kun je ook zo'n inklapbaar krukje meenemen, voor het geval je eraf zou moeten.
xHoefijzer schreef:Ik persoonlijk zou met die knieën naar de dokter of fysio gaan want ik vind het niet normaal dat iemand van 22 niet op een fjord vanaf de grond kan opstappen!
Heb je zelf enig idee waar het door je zo weinig kracht hebt in je benen? Of was het altijd al zo? Kon je vroeger toen je nog zonder krukje deed wel normaal opstappen ?
beter even naar laten kijken voor je zelf probeert sterker en leniger te worden. Als je de zaak verkeerd belast ben je nog verder van huis. Agnes75 schreef:agee schreef:Mits dit niet komt door een flinke lichamelijke beperking, zou ik toch eens wat aan sport gaan doen, zodat je spieren sterker worden. Want iemand van jou leeftijd (mits een gezond gestel) moet toch echt prima zonder krukje op een fjord kunnen stappen. Een goede fysio kan je hier zeker prima bij helpen.
Mocht je door een beperking echt niet kunnen sporten, dan kun je ook zo'n inklapbaar krukje meenemen, voor het geval je eraf zou moeten.
TS geeft in de OP al aan dat ze niet lenig is en snel last heeft van haar knieën. Naast het paardrijden sporten is dan niet altijd een optie.
want als je perse op wilt stappen zonder krukje en je hangt dan heel erg aan zijn rug is dat ook niet fijn veel sucses!! aeolusnr1 schreef:.
Werk aan je eigen fysiek, Iemand van deze leeftijd die amper een trap op geraakt dat zou niet mogen kunnen hé.