Ontstoken teen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:22

Hallo bokkers,

Hier iemand die dringend advies nodig heeft.
Een jaar of 3 gelden had ik een ingegroeide teennagel. Na soda badjes en anti biotica zalf heeft mijn huisarts mij doorverwezen naar het ziekenhuis om het wildvlees weg te laten snijden. De operatie zelf viel mee maar die na pijn.. Dat wens je je ergste vijand niet toe. Nu groeit me nagel van die teen heel raar (vanuit de zijkant) waardoor mijn randje van me teen vaak dik, rood en pijnlijk is. Pedicure naar laten kijken en die kon dat rare stukje nagel zo weg halen met als gevolg dat er allemaal prut uit kwam en de druk weg ging. Dit zal ik blijven houden want volgens haar was de operatie niet gegaan zoals het hoorde. Nu heb ik bij mijn andere grote teen dus ook wildvlees, uiteraard pedicure en huisarts naar laten kijken. Kreeg van de ha zalfje mee voor de ontsteking moest terug komen en ja hoor mag bij deze teen ook weer naar het ziekenhuis. Ik gauw me andere teen laten zien en gezegd dat ik geen zin had in nog zo'n teen waarop me ha doodleuk zegt; ja de arts heeft het niet goed gedaan. Oke fijn maar wie zegt dat die kans niet nog eens bestaat bij mijn andere teen. En dan ook nog is te bedenken dat ik na de operatie (als deze wel goed wordt uitgevoerd) zoveel na pijn krijg. Nee ik vertik het. Ha zei dat ik nog paar dagen met soda badjes en de zalf door kon gaan omdat er wel vooruitgang in zat. Als de ontsteking weg is gaat het wildvlees ook vanzelf weg.. Ik met goede moed aan de badjes en de zalf maar het blijft het zelfde. Nu vraag ik me af is er ECHT geen andere oplossing? Moet ik door gaan met de badjes en de zalf of toch maar die afspraak maken voor een wigexcesie?

Jilletje

Re: Ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:27

ik heb er geen ervaring mee, maar kan je niet naar een ander ziekenhuis dus ook een andere arts?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:04

Mijn broertje heeft/had precies hetzelfde. Hij heeft vaak operaties gehad en hielp niets. Steeds wat jij ook benoemt. Uiteindelijk moesten z'n teennagels eraf en dat heeft (logischerwijs) geholpen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:08

Ik heb hetzelfde voor gehad, lang geleden. De dokter heeft toen de nagel + ongeveer 1cm vlees errond gewoon recht afgesneden. Toen was het een gapend gat en heeft hij de handel bijeen genaaid. Ik vond dat hij een beul was, ik heb afgezien nadien. Maar ik heb er nooit meer last van gehad.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:09

Bij mijn buurvrouw ook twee keer teennagel deels weggehaald, heeft niks geholpen. Ze loopt nu bij de podoloog en heeft soort beugeltjes op haar nagel die zorgen ervoor dat je nagel weer goed gaat groeien en ze heeft nergens meer last van. Misschien een idee.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:13

Ik heb hetzelfde gehad, ik heb 2 jaar geleden een keer een vaas gevuld met water op mijn teen laten vallen.
Mijn oude teennagel zat er nog op, terwijl er een nieuwe onder groeiden, waardoor dus mijn teennagel is ingegroeit.

Ik zit nu 1 keer in de zoveel tijd bij de podotherapie, om het bij te houden :n

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:11

Ik heb even gegoogled op podotherapie, maar kan je hier ook zonder verwijzing terecht? En ook met een klacht wat ik heb (wildvlees). Lees voornamelijk voetzolen en verwijzingen van de ha.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:33

xNathaliee schreef:
Ik heb even gegoogled op podotherapie, maar kan je hier ook zonder verwijzing terecht? En ook met een klacht wat ik heb (wildvlees). Lees voornamelijk voetzolen en verwijzingen van de ha.

Ja, ik ben daardoor ook daar beland.
Ik ben er later terug gekomen zonder verwijzingen. Maar podotherapie is eigenlijk alles rondom je voet. (Ook is daarbij mijn ingegroeide teennagel behandelt)
Ik zou er even een afspraak voor maken, overigens heb ik een stift voor wildvlees, waardoor het er vanzelf afgaat. (Ik zal voor je opzoeken hoe dat heet :j )

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:35

Heb het gelijk opgezocht, het heet: zilvernitraat stift :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:44

Ja hoor, ik ga altijd in Utrecht naar La Croix en je kan gewoon een afspraak maken. Als je een beetje uitgebreider verzekerd bent kan je de rekening declareren bij je zorgverzekering.
Succes trouwens want ik weet hoe pijnlijk het is!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 10:06

Oh top ga ik morgen gelijk bellen, zit er 1 vlakbij dus dat scheelt ook! Ben benieuwd. Laat dan ook gelijk me andere teen zien die zit nu ook vol want het is daar rood, dik en pijnlijk.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:01

Ik heb het ook gehad van de zomer en het is na 3/4 maanden vanzelf over gegaan. De dokter heeft 1 keer langs de zijkant een stuk nagel weggeknipt, maar dat hielp niks. Hij wilde toen ook de nagel eraf halen maar dat wilde ik niet.

Ik heb het toen een maand helemaal met rust gelaten en het is vanzelf weggegaan. Ik heb die tijd gewoon ruime schoenen gedragen en geen nagels meer geknipt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:10

Ik heb het vorig jaar ook gehad, van alles geprobeerd maar uiteindelijk toch maar naar t ziekenhuis en daar een stukje nagel laten verwijderen. Ingreep viel me erg mee. Ik had weinig napijn maar binnen twee weken was het weer feest, veel pus en mega ontstoken. De huisarts zei dat de ingreep niet goed gedaan was en dat het opnieuw moest.

Ik heb toen zelf uit ellende bijna een jaar lang die nagel zelf bijgeknipt maar afgelopen maand ging het niet meer en heeft de huisarts hem opnieuw bijgesneden. De ingreep zelf was nu stukken heftiger (6 injecties in plaats 2) maar ze heeft de nagel goed ruim weggesneden en ik heb maar een kleine week napijn gehad. Dit viel me dus erg mee. Ik zou je toch een wig extensie aanraden. Ik heb er een jaar over gedaan om moed te verzamelen maar ben blij dat ik het gedaan heb.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:55

Aanstaande vrijdag afspraak bij podotherapeut ben benieuwd..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:01

Ben ook benieuwd TS, laat je het weten hier?
Succes vrijdag!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 14:24

Ik ben gisteravond langs gereden om te kijken waar het zit.. Nou kon het niet vinden. Tig keer langs gereden maar niks te vinden. Heb nu maar afgezegd en bij een medisch pedicure een afspraak gemaakt voor do half 12!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:28

Ik hoop dat die net zoveel kan als een poldoloog TS. Zij hebben bij mij de nagels van mijn grote teen opgebouwd, idee van nepnagel, zodat hij meegroeide in de goede richting. Moet zeggen dat ik geen last meer heb.
Wilde je succes wensen maar denk dat je al klaar bent.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:36

Ja ze zei aan de telefoon ook al zoiets d.m.v. een kunstnagel o.i.d. Ik moet aankomende donderdag pas haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:51

Ohhh verkeerd gelezen!
Kunstnagel is fluitje van een cent hoor, succes donderdag!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:27

ik had ook ern ingegroeide nagel. sodabadje ging ik niet in omdat het vreselijk prikte. pedicure gebeld maar die kon me niet helpen omdat het ontstoken was. uiteindelijk zalf gehad van de ha. dat hielp een klein beetje. ik heb zelf de zijkant van mn nagel eraf geknipt. deed wel ff pijn maar de ontsteking was wel snel weg.

wat ik me nog steeds afvraag is: kan een pedicure wel helpen als het ontstoken is?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:33

Verschrikkelijk is dat! Ik had er vorig jaar ook regelmatig last van. Waarschijnlijk niet zo erg als jou als ik dat zo hoor, maar wel opgezwollen rode teenrandjes waar de nagel in groeit. Wat ik heb gedaan om het enigszins op te lossen is het stukje nagel met veel pijn en moeite weg knippen, daarna preventief goed bijhouden, net zo lang totdat dat hoekje nagel vergenoeg naar voren is gegroeid waardoor hij niet meer in kan groeien zeg maar. Want juist dat begin puntje als je het net weer bijgeknipt hebt is het probleem.

Ik knip nu nooit meer in de hoekjes van mijn teennagels. Ookal is de nagel daar nu eigenlijk een stuk 'langer' :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:38

Herkenbaar...
Proberen de hoekjes niet af te knippen hoewel dat meestal vervelend is als het er nog zit :')
Ik los het zelf op door pincet hem eruit te duwen, speciaal mesje die de pedicure ook gebruik stukjes vel weg te snijden tot het wat gelijk is.
Druk is minder en de dag nadien geen last meer!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:40

^^ Inderdaad is het eerst belangrijk dat je je nagel uit je vel haalt. Had ik nog toe moeten voegen aan mijn verhaal :')

Alleen wat ik vaak had als ik hem vervolgens niet knipte is dat hij er zo weer in groeit. Lichtelijk knippen, elke dag goed opletten dat hij niet ingroeit, net zo lang tot de nagel weer gelijk loopt met het middelpunt van je nagel (langste gedeelte), dan is het over.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:07

Oei Oei Oei.. Ik heb zelf heel erg last van ingegroeide teen nagels.. Mijn huisarts had 2 keer een poging gedaan (aan bijde kanten van linker grote teen). Allebei mislukt en het bleef maar terug groeien. Die huisarts weet ook niet hoe ze met naalden moet omgaan. auch.. :+ Uiteindelijk naar de chirurg, en die heeft mijn teen helemaal opgeknapt. :) Ik kreeg ook altijd wild vlees.. Paarse tenen, en elke dag vieze gele prut. Ik raad de zilvernitraat stift ook erg aan!! eerst voet idd in het soda water zetten, droog maken, en stift op het wildvlees 'deppen'. wildvlees gaat weg. onsteking gaat weg, en zo kan je nog een paar dagen verder :) Maargoed. dat was voor dat de chirurg mijn teen had behandeld :) Maar zeker de stift gebruiken! zeer handig. Moest zelf ook een paar keer zelf de nagel weghalen.. :+ Dus als je momenteel van de pijn af wilt en het zelf proberen te behandelen/ door de pedicure. eerst de stift halen! Dat spul doet wonderen. als je vragen hebt, mag je ze altijd bij mij kwijt. :) *ervaren ingegroeide teen nagel slachtoffer hier * Bij mij groeiden de nagels niet in het hoekje naar binnen, maar helemaal onder in..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:53

Ik had hetzelfde, steeds een ontstoken teen ook. De huisarts heeft toen besloten de nagel te verwijderen en het gedeelte waar een nieuwe nagel uitgroeid heeft hij stukgemaakt. Ik krijg dus ook nooit meer een nieuwe nagel. Bij mij was het gelukkig niet mijn grote teen dus het valt eigenlijk niet op.
Sindsdien geen ontstekingen meer :)