lang wachten bij huisarts normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

lang wachten bij huisarts normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 09:31

Hallo!

Sinds een week of 2 voel ik me weer zo slecht.
Ik ben continu moe, heb het gevoel alsof ik gedronken heb, steeds spierpijn, hoofdpijn en duizelig.
Gisteren avond tijdens het rijden werd ik plots zo duizelig, werd spierwit en begon te zweten als een gek.
Nadat dat was weg getrokken voelde ik me weer vreselijk moe, heb mn paarden op stal gezet en ben naar huis gereden.

Ik ben niet zo snel van de huisarts bellen, maar vanmorgen toch maar gebeld. Ik werd zo beroerd wakker......
Nu kan ik dinsdag morgen (!) Al terecht. .
Ik was stom verbaasd, dat is pas over 4 dagen.

Zijn er meer bokkers die dit ook mee maken bij hun huisarts of wordt het voor mij tijd om een ander te zoeken?

rapunzelx

Re: lang wachten bij huisarts normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:32

Bij mij is het vaak de volgende dag. Dus ik vind 4 dagen wel erg lang!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:34

Je weet dat het vrijdag is vandaag, de huisarts 1 of 2 dagen dicht is geweest en ze in het weekend niet werken?
2 werkdagen voor een afspraak is niet heel ongewoon, bij veel huisartsen in grote steden moet je zelfs langer wachten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:34

Op zich is dat vrij lang, maar er zijn veel vrije dagen geweest en misschien is je huisarts nog op vakantie geweest. Dat geeft extra drukte en het weekend zit er ook nog tussen. Dus zolang je geen spoedeisende klachten hebt vind ik het, voor dit moment van het jaar, niet opmerkelijk lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:36

Tja heel gek vind ik het niet. Het weekend zit er tussen en je kan vanaf hier niet in de agenda van de huisarts voor maandag kijken. Kan me goed voorstellen dat die niet leeg is. Tijd om een ander te zoeken is het in mijn ogen niet. Je huisarts moet meer mensen behandelen/zien/spreken. Je belt vlak voor het weekend, dan hoef je niet te verwachten dat je binnen een dag geholpen kan worden.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:37

Hebben jullie geen telefonisch spreekuur met de huisarts zelf? Als jullie dat hebben, dan zou ik dat vandaag doen en kun je je verhaal vertellen en misschien zegt je huisarts dan wel dat je vanmiddag dan even langs moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:38

Wat andere zeggen inderdaad, ze zijn aantal dagen dicht geweest en is het meestal gelijk een stuk drukker. Zie je ook altijd op de maandagen. Dinsdag valt nu mee.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 09:38

Ik snap dat er een weekeind bij zit ;)
Maar het is nu vrijdag ochtend.......

Ach misschien ben ik wel een zeur maar het is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd.
3 weken nadat ik in het ziekenhuis had gelegen vanwege een longontsteking kreeg ik weer enorm last. Toen hebben ze me ook 3 dagen laten wachten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:40

Dat is wel heel lang. Al zit je nu natuurlijk wel met het weekend voor de deur.
Hier is het meestal zo dat je de volgende dag terecht kan maar dat zou in dit geval dus ook maandag betekenen. En op maandag wil je niet naar de dokter want dan is het altijd goed druk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:40

Ik vind het niet zo gek, je hebt het 2 weken, en verder wat de anderen al zeggen..dit zijn rare dagen voor de huisarts, veel dicht en mensen zijn niet minder ziek. Er is gewoon echt geen plek wrs..

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:42

En als je dit al 2 weken hebt, dan is het toch geen spoed?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:42

Volgens mij valt het wel mee.
De ene keer ben ik de volgende dag aan de beurt en de andere keer 3 dagen later.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 09:46

Tja misschien geen spoed, maar meer frustratie dat als ik al bel ( dat doe ik eigenlijk al nooit) er altijd een paar dagen tussen moet zitten.

Ik vroeg me alleen af of andere bokkers dit ook zo hebben met hun huisarts en niet of ik wel of niet spoed genoeg ben

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:47

Ik kan altijd dezelfde dag nog terecht :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:48

Cru gezegd, omdat jij de keuze maakt lang te wachten en niet vaak te bellen, moet de huisarts dus maar snel plek voor jou hebben? In mijn ogen een wonderlijke redenatie, je plek wordt bepaald aan de hand van hoe dringend iets is, niet aan de hand van hoe vaak je belt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:49

Hier is dat heel verschillend meestal wel de volgende dag. Ook weleens gehad dat ik dezelfde dag kon komen. Totaal onverwachts want het was iets waar ik al maanden mee liep dus ik dacht de week erop ofzo. Maar ook dokters hebben maar 2 handen. En waarschijnlijk heb je gewoon pech dat je net op momenten belt dat ze het druk hebben. Hier hoef je op maandag niet eens te bellen voor een afspraak te maken want je zit de hele ochtend aan de telefoon voor dat je al een afspraak kan maken.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:51

Bij ons wordt de afspraak op dezelfde dag nog gemaakt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:51

ik kan meestal dezelfde dag terecht... alleen heeft mijn huisarts dan weer megalange wachttijden in de wachtkamer.. je bent gemiddeld een half uur later aan de beurt dan de afgesproken tijd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:55

Ik kan altijd dezelfde dag terrecht, mijn dokter zit wel in een dokterspraktijk met nog 2 andere dokters, dus ik ga waar er plaats is.
Als ik bv ziek ben, zou ik niet graag moeten wachten tot de volgende dag of langer, want ik moet ook aan mijn werk mijn afwezigheid kunnen verklaren en hoe lang ik afwezig ga zijn

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 09:55

Ik zeg dus niet omdat ik weinig bel er dus maar snel plek voor mij gemaakt MOET worden.

De enige vraag die ik gesteld heb is of andere dit ook ervaren. Vooral omdat dit dus niet de eerste keer is.
Om mij heen hoor ik mensen zeggen dat zij altijd de volgende dag terecht kunnen ongeacht of ze wel of niet spoed zijn.
Nu kan ik me dat uiteraard niet voorstellen, maar ben wel benieuwd naar hoelang er over het algemeen gewacht moet worden.
Ik ben paar jaar terug overgestapt naar huidige huisarts omdat ik ging verhuizen. De vorige huisarts had over het algemeen wel vaak snel plek, wellicht dat ik er daarom wel wat gefrustreerd over ben

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 09:56

juval schreef:
ik kan meestal dezelfde dag terecht... alleen heeft mijn huisarts dan weer megalange wachttijden in de wachtkamer.. je bent gemiddeld een half uur later aan de beurt dan de afgesproken tijd.

Dat is overal zo toch? Haha

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:58

Als je spoed hebt kan je meteen dezelfde dag.

Je hebt waarschijnlijk zelf aangegeven dat er geen spoed is door zo lang te wachten. (Of hoefde je niet te zeggen wat er is) dan is het de volgende werkdag als er plaats is. Blijkbaar is er maandag geen plaats. Eigenlijk hoef je dus maar 2 werkdagen te wachten. Zij kunnen er ook niks aan doen dat er een weekend tussen zit.

Mocht het toch nog spoed worden, kan je nog naar de huisartsenpost of ehbo.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden wij een huisarts met iedere ohtend een inloopspreekuur. Dat was wel fijn, maar dat is zo goed als nergens meer. 1 of 2 dagen wachten als er geen spoed is, is dus wel normaal tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:59

Maar vergeet ook niet dat we net twee kerstdagen hebben gehad, oudjaars en nieuwjaars dag. Dat zijn 3 of 4 dagen dat de huisarts al niet kan werken. De huisarts heeft hetzelfde aantal mensen die behandeld willen worden in minder dagen. Tel daar bij op dat er stapels mensen zijn die iets zonder spoed uitstellen tot de vakantie als dat mogelijk is.

Niet gek dat het twee werkdagen duurt in mijn ogen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 10:02

Ik begrijp dus al dat het tegenwoordig niet gek is dat je langer moet wachten dan wat ik van een paar jaar geleden gewend ben!

Ik hoop voor nu dat ik in ieder geval mn bed uit ga komen en wacht dus braaf af totddinsdag

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:10

Mijn huisarts heeft 's morgens voor 8u inloopspreekuur voor korte klachten. Ik ga er dan gewoon heen en ben dan binnen 10 minuten aan de beurt.