Migraine....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Migraine....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 01:20

Hallo allemaal.

Ik heb/ weet sinds kort dat ik migraine heb. Nu vandaag zoveel last dat ik ha heb gebeld. Heb op dit moment al pijnstillers i.v.m knieprobleem. Echter kwam daar vandaag de hoofdpijn bovenuit.... Licht, geluid en snel bewegen van hoofd geven meer pijn Op dit moment gebruik ik 4 maal 1000 mg paracetamol 3 maal 250mg naproxen (voor mijn knie). Daarnaast nu ook 3 maal daags (alleen als het nodig is) tramadol 50mg. Maar nog steeds pijn. Kan er niet van slapen....
Wie herkent dit en wat is jou oplossing. Welke medicijnen gebruik jij?

taartjeeJarig

Re: Migrene....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:28

Dit klinkt een beetje als medicijnafhankekijke hoofdpijn, zit er in een van de pijnstillers niet een stofje waar je (onbewust) niet goed tegen kan?

Als ik.een aanval heb douw ik er ibuprofen in 400mg in, paracetemol werkt niet meer bij mij.
verder zorg ik dat mijn hoofdeinde iets omhoog is, zodat ik beter kan slapen en desnoods heel zacht de muziek van Yiruma op ( http://m.youtube.com/watch?v=5MbN81MAJFM )

Ik hoop dat het snel weer beter gaat!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 01:34

@ taartjee Nee kan niet van medicijnen komen... Van iboprufen wordt ik juist ziek, toen ik jonger was eens gehad nooit weer. Vorige keer toen ik deze medicijnen had geen problemen en eerder ook geen problemen gehad met medicijnen behalve ibuprofen. Hoofdeind idd al omhoog gedaan. Net koud kompres op hoofd gelegd... verademing......

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:06

Bijwerking van aantal pijnstillers is wel degelijk hoofdpijn. en je hebt al bijwerkingen van 1 soort in die groep.
Daarnaast, zeker met minder mobiel zijn ivm knie. Drink je genoeg?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 02:20

@ tamary Kan ik dan toch ineens last van de medicijnen hebben. Vanaf 17 dec gebruik ik de paracetamol en naproxen. Ik verwacht dan dat ik juist eerder last van de medicijnen zou hebben. Ik drink wel meer als 2 liter per dag voomelijk water/vruchten sap. s'nachts vaak ook nog water als ik dorst heb en wakker ben. En qua bewegen is het idd een stuk minder strompel een beetje rond.....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:28

Mischien wat eerder op bed :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 02:34

AfricanLady schreef:
Mischien wat eerder op bed :P

|( |( Wil ik maar al te graag maar die hoofdpijn.....Morgen fotoshoot....Dus wil graag slapen :z

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:03

Ik denk persoonlijk niet dat het migraine is, ik heb het héél soms en dan kan ik echt niet internetten, alleen liggen in een donkere kamer en wachten tot het minder word..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:04

Twee dingen hielpen mij tegen migraine:
* magnesium op de momenten dat je geen aanval hebt en
* acupunctuur.

Er zijn wel heftige speciale anti migraine pillen, maar bij mij deed het niet veel.
Verder kreeg ik de aanvallen ook op typische momenten. Zo kon ik best een keer een nacht slecht slapen of een keer ruzie hebben, maar allebei - aanval. Etc.

En een grote valkuil: migraine is "de straf op ontspannen". Veel mensen krijgen het bijv.op hun eerste vakantie dag. De verleiding is dan om door te werken - NIET doen! !!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:08

de bijwerking van paracetamol is hoofdpijn.En aangezien je daar aardig wat van slikt :7

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:10

Idd Geerke, heb het zelf ook mogen ervaren. Je neemt dan onbewust nog een extra paracetamolletje in vanwege je hoofdpijn. Niet doen, verergert het alleen maar!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:16

Ten eerste is het migraine.
Ten tweede, wie heeft jou in godsnaam geadviseerd om zoveel pillen te nemen? Of is dat op eigen advies?
Ik zou eens stoppen met het slikken van zoveel paracetamol, ben je met je klachten bij een huisarts geweest? Ik heb namelijk ook last van flinke migraine en ik loop momenteel bij een neuroloog om te onderzoeken waar het probleem vandaan komt. Als ik zo'n aanval krijg slik ik één 600mg Ibuprofen of ik gebruik de oplossing ervan en ga vervolgens naar bed, rolluiken naar beneden, oordopjes in en slapen. Zodra ik uit mijzelf wakker wordt is het meestal ook wel voorbij. Ik vind het ook frappant dat jij in het donker het licht van de PC of telefoon kunt verdragen, want dat is wel iets wat bij elke migraine voorkomt. Je kunt niks verdragen van licht en geluid.

Als je nog niet bij een huisarts bent geweest raad ik je dat zeker aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:20

ik weet wat migraine is,ik heb dat al vanaf mijn derde....alleen word vaak hoofdpijn migraine genoemd.
Als je echt migraine hebt...een zware aanval, wil je het liefst dood.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:23

Omschrijf eens je pijn? :)

Door die flinke dosis pijnstillers lijkt mij het ook niet heel gek dat je medicijn afhankelijke/bijwerking hoofdpijn hebt. Dat is ook heel vervelend.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:26

Zonder pijnstillers wil niet i.v.m knie.Maandag orthopeed. Kan de hoofdpijn ook komen van...menstruatie... Vandaag namelijk begonnen. en de laatste maander klachten hier van. Ga ook beginnen met de pil (Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0.15 mg WEC filmomhulde tabletten) Hopen dat alles wat rustiger gaat worden. Vandaag heel rustig gedaan. Alleen zonder pijnstillers geprobeerd, dat is geen optie. Dus toch maar weer paracetamol en naproxen gehad.
@ Kimd ik slik de medicijnen op aanraden van huisarts. Ik zat vannacht niet constant achter de telefoon alleen om direct effe te reageren. Was toch wakker kon niet slapen en zocht af en toe wat afleiding..... Stond op de kop van hoofdpijn. Ben ook geen voorstander van zoveel pijnstillers echter kan op dit moment niet zonder.....Oma heeft vroeger ook migrene gahad en mijn klachten komen overeen met wat zij had o.a.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:27

Migraine is het :) niet dat ik weet of jij het hebt, maar zo schrijf je het wel.

Maar wat zijn je klachten? Waar zit de pijn? Hoe voelt het aan?

Hormonen kunnen ook voor hoofdpijn zorgen inderdaad...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:30

@vuurneon Bonkende hoofdpijn beginnend vanaf de slaap trekkend naar voorhoofd en daarna naar achteren van het hoofd (alleen links) Ook bewegen hoofd en ogen verergerde de pijn.....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:32

geerke schreef:
ik weet wat migraine is,ik heb dat al vanaf mijn derde....alleen word vaak hoofdpijn migraine genoemd.
Als je echt migraine hebt...een zware aanval, wil je het liefst dood.

Ik helaas vanaf de eerste keer dat mijn ongesteldheid optrad, was soms zo erg dat ik op school in een donkere kast moest gaan zitten tot mijn moeder mij kwam ophalen. Ik voel je pijn. :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:33

dat klinkt inderdaad als migraine...zit er een patroon in?Ik bedoel als je ongesteld moet worden of erna?
Het is wel heel apart dat met je die ontstekingsremmers daar nog last van hebt.Met z'ón berg pijnstillers zou ik fluitend mijn zware werk doen :+

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:34

Eventjes gepikt van een site voor hoofdpijnpatiënten.

Wat is hormonale hoofdpijn?

Hormonale hoofdpijn is hoofdpijn die voor of tijdens de menstruatie optreedt. De hoofdpijn is een onderdeel van andere menstruatieklachten zoals; buikpijn, rugpijn, stemmingswisselingen en slecht slapen. De hoofdpijn is meer dan een gewone spierspanningshoofdpijn. Kenmerk: men kan de klok erop gelijkzetten. De aard en de hevigheid van de hoofdpijn kan wel eens per periode verschillen.

Wat is hormonale migraine?

Allereerst moet men kijken of er inderdaad sprake is van migraine. Migraine moet aan twee of meer van de volgende criteria voldoen:

Een onbehandelde aanval duurt 4-72 uur
De hoofdpijn is eenzijdig of tweezijdig
De hoofdpijn is bonzend
De hoofdpijn belemmert het dagelijks functioneren
De hoofdpijn verergert bij inspanning
Men is misselijk en/of moet braken
Men is overgevoelig voor licht en geluid.
Bij ongeveer 15% van de migrainepatiënten gaat een migraineaanval gepaard met auraverschijnselen. Zo’n aura duurt ongeveer 10-60 minuten en staat voor een aantal zogenaamde neurologische verschijnselen zoals:

Gezichtsvelduitval
Tintelingen aan één kant van het lichaam
Krachtsverlies
Het zien van lichtflitsen of sterretjes
Spraakstoornissen.
Voor hormonale migraine geldt daarbij dat de aanval ontstaat van twee dagen voor of twee dagen na de eerste dag van de menstruatie. De migraine kan tijdens de overgang in hevigheid toenemen.

Wat is het verschil tussen hormonale migraine, menstruele migraine en gewone migraine?

Migraine, die niet in relatie staat met hormonale schommelingen, noemt men gewone migraine met of zonder aura.

Hormonale migraine is hetzelfde als menstruele migraine. Wij noemen deze vorm van migraine in deze brochure verder hormonale migraine.

Hormonale migraine kan langer duren dan 72 uur. Bovendien is deze migraine zwaarder dan de gewone migraine. Sommige vrouwen hebben gewone migraine gedurende de eerste drie weken van hun cyclus. Rondom hun menstruatie krijgen zij nog een zwaardere migraineaanval: hormonale migraine. Ook kan hormonale migraine opspelen tijdens de overgang. Dit is een dubbel probleem zowel voor diegene die er aan lijdt, maar ook voor de dokter die het moet behandelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:36

Het duurt eigenlijk te lang voor de klassieke migraine, dus vandaar dat ik ook meer neig naar dat de pijnstillers hier een grote debet aan hebben en natuurlijk hormonen zijn ook niet lief. Dus ik zou een goed gesprek met je arts hebben, of er niets iets anders is en/of dat je iets kan krijgen om beter te slapen. Want gebrek aan nachtrust helpt natuurlijk ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:37

bij mij helpt magnesium wel...en ik ben nu in de overgang,het word minder heftig.Gelukkig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:37

geerke schreef:
dat klinkt inderdaad als migraine...zit er een patroon in?Ik bedoel als je ongesteld moet worden of erna?
Het is wel heel apart dat met je die ontstekingsremmers daar nog last van hebt.Met z'ón berg pijnstillers zou ik fluitend mijn zware werk doen :+

Ik ben niet de TS he. := Maar na mijn dutje en ibuprofen is het meestal wel een stuk dragelijker. Ik kan iig verder met mijn bezigheden.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:38

Ik gisteren echt niet.... Believe me.... Stond echt op de kop... De laatste paar maaden wel vaker hoofdpijn, en andere klachten. Kan me niet herinneren of het vorige keren ook rond menstruatie was.. maar ga het effe bijhouden nu.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:38

Sowieso is nu een hoofdpijn dagboek bijhouden wel handig :) dan kun je zelf of de arts misschien een patroon herkennen.