Erge buikpijn, zorgen maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Erge buikpijn, zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:39

2 weken geleden begon ''de hel''... :\ Voelde me de eerste dag van mijn vakantie wat misselijk, dat uiteindelijk veranderde in helse buikpijn, die erger werd met de tijd. Vreselijkste buikpijn die ik ooit had gehad, ben s' avonds zelf flauwgevallen, bewegen en lopen dee pijn. Op het punt gestaan om naar het ziekenhuis te gaan maar toch nog even afgewacht. Volgende dag was het al iéts beter, maar toch nog naar de dokter gegaan die eigenlijk niks vond, dus die ging ervan uit dat het een darminfectie was.
Dit zou over een paar dagen beteren. Het bleef gevoelig maar met de dag werd het beter. Tot de week daarop, dinsdag avond weer wat last, en woensdag weer erger. Maar dat beterde ook weer. In tussen tijd is het altijd heel gevoelig gebleven. Tot ik deze maandag weer last kreeg, gisteren ook, maar met het nieuwe jaar maar een sterke pijnstiller genomen, en vandaag had ik weer verschrikkelijk veel pijn. Deze 2 weken door had ik geen koorts, maar ben wel enkele keren misselijk geweest en heb moeten kokhalzen maar kwam niks uit. Vandaag dus niks gegeten, enkel soepjes en yoghurt en veel drinken (op aanrading van de dokter). Morgen gaan we dus al zeker iets gaan halen voor mijn darm-flora. Maar dus maak ik me wel wat zorgen, want dit is zeker niet normaal. Want een darminfectie zou na enkele dagen al verdwenen zijn, en dit is dus zeker niet het geval.
Iemand die dit bekend vind klinken? :?

itske

Re: Erge buikpijn, zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:43

klinkt bijna als een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Morgen maar even naar de huisarts?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:43

Nierstenen, hoewel je dan juist beweegdrang hebt.
Ovariumcyste kan ook, is ook erg pijnlijk.
Raar dat je HA daar niet aan denkt...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:44

Waar ligt de pijn ongeveer? Zou goed kunnen dat het misschien op je appendix gaat, maar ik denk dat ie dan na 2 weken wel gesprongen zou zijn.. Ik zou voor de zekerheid toch maar een scan gaan laten maken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:45

Voedselvergiftiging? Hoe is je ontlasting?
Ik heb ooit een voedselvergiftiging gehad door salmonella, had dezelfde klachten.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:46

TS is 14.. Geen idee of ze al op die manier actief is, maargoed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:51

Hoe is je stoelgang? Want van een verstopping kun je ook ongelooflijk ziek worden en zat ik ook op de dokterspost :o

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 19:55

De pijn ligt ongeveer aan mijn darmen, een apendix was al afgekeurd omdat de pijn daar niet zit. :/
Ontlasting is ook moeilijk, maar om de 1 a 2 dagen. Dit was de hele 2 weken door. Neem ondertussen al leinzaat als laxeermiddel. De kleine boodschappen gaan soms (niet altijd) ook pijnlijk, maar een blaasontsteking is ook niet mogelijk want dat zijn compleet andere symptonen en symptonen waar ik geen last van heb. Overaiumcyste kan ik nog niet weten, heb mijn menstruatie nog niet gehad, die zou ik deze week moeten krijgen.

Van Seksuele contacten zal het ook niet gaan, ben 14 en maagd :p

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:00

Een verstopping geeft ook deze klachten en aangezien je moeilijk kan gaan en het pijnlijk is (geen scheurtjes bij je anus of aambeien toevallig?) lijkt mij dat best waarschijnlijk.
Kun je niet naar de dokter voor een goed laxeermiddel even? Movicolon bv?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:04

vuurneon schreef:
Een verstopping geeft ook deze klachten en aangezien je moeilijk kan gaan en het pijnlijk is (geen scheurtjes bij je anus of aambeien toevallig?) lijkt mij dat best waarschijnlijk.
Kun je niet naar de dokter voor een goed laxeermiddel even? Movicolon bv?

Nee... En ja, vanaf morgen weer wel.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:06

Nierbekkenontsteking? Daar had ik ook walgelijke buikpijn (en rugpijn) van

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:09

erge (koliekerige) buikpijn + misselijk is de galblaas. vaak een aanval na het eten van "vet "eten..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:16

spicegirl schreef:
erge (koliekerige) buikpijn + misselijk is de galblaas. vaak een aanval na het eten van "vet "eten..
SharonIndezz schreef:
Nierbekkenontsteking? Daar had ik ook walgelijke buikpijn (en rugpijn) van

Voor een nierbekkenontsteking heb je hoge koorts nodig, ik heb geen koorts. :\
Eet niet veel vettig eten...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:18

dat hoeft ook niet. als je er last van hebt, is 1 x voldoende.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:19

Gewoon terug naar de HA voor uitgebreid bloedonderzoek.
Anders kun je ook nog bij een orthomoluculair arts onderzoek laten doen naar je darmen.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:20

Het kan heel goed een darminfectie zijn. Ik heb er eens een dikke week koliekpijnen van gehad.
Als het niet wegtrekt de pijn, ga dan weer naar de huisarts. Mogelijk kan deze je ondersteunende middelen voorschrijven.

Enig idee wat je hebt gegeten voor de pijnaanvallen? Rood vlees, schaaldieren o.i.d.?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:21

Is er al bloed afgenomen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:23

Als je nog niet ongesteld bent geworden, gok ik op een ovariumcyste. Vooral ook omdat je aangeeft dat lopen pijn doet. Gewoon je 'eerste ei' dat moeite heeft los te komen. Dat is vreselijk pijnlijk, omdat je ovaria erg goed doorbloed zijn en er veel zenuwen doorheen lopen. Op zich kan dat geen kwaad, maar ik zou wel even naar je HA gaan, want er kan wel evt wat aan gedaan worden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:26

oh_oh schreef:
Het kan heel goed een darminfectie zijn. Ik heb er eens een dikke week koliekpijnen van gehad.
Als het niet wegtrekt de pijn, ga dan weer naar de huisarts. Mogelijk kan deze je ondersteunende middelen voorschrijven.

Enig idee wat je hebt gegeten voor de pijnaanvallen? Rood vlees, schaaldieren o.i.d.?

Bij mij komt het echt met golven. En nee, juist deze zondag een broodje met vlees maar was goed doorbakken...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:34

vuurneon schreef:
Is er al bloed afgenomen?
Ibbel schreef:
Als je nog niet ongesteld bent geworden, gok ik op een ovariumcyste. Vooral ook omdat je aangeeft dat lopen pijn doet. Gewoon je 'eerste ei' dat moeite heeft los te komen. Dat is vreselijk pijnlijk, omdat je ovaria erg goed doorbloed zijn en er veel zenuwen doorheen lopen. Op zich kan dat geen kwaad, maar ik zou wel even naar je HA gaan, want er kan wel evt wat aan gedaan worden.

Kan ik dus nog niet zeggen... En nee, HA vond het nog niet nodig.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:39

Vandaag terug een doktersbezoekje gehad, bloed is afgenomen en maandag weet ik of er iets in mijn bloed zit, ook moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis om een scan te gaan nemen...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:43

sterkte de komende tijd , hopelijk ben je snel van de pijnen af

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:32

Klinkt misschien raar maar misschien eierstokken. Laat daar naar kijken of ze niet gedraaid zitten of wat anders.........

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:37

Ik zou toch een algemeen bloedonderzoek doen,
Zo kunnen ze zien of er ontstekingen in het lichaam zijn oid.
Dit doet me toch wel een beetje denken aan blinde darm ontsteking , ondanks dat het niet dié plek is.

Als hier niks uit komt, uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:40

Verstopping had ik altijd in het buitenland en deed heel erg zeer, ik dacht altijd dat ik echt iets mankeerde zo veel pijn had ik. Ga je nu wel goed naar de wc?