Ik heb een vraagje aan mensen met eczeem/huidklachten.
Door een kuur die ik volg op het moment heb ik een erg droge huid, eindigd in eczeem.
Ik ben al een paar dagen gestopt en dan trekt het weg, maar stoppen is niet de oplossing.
Nu ben ik aan het bedenken dat nou de beste aanpak is om het zoveel mogelijk weg te houden.
Ik wil eigenlijk beginnen met mijn doucheproducten en dergelijke.
Wat is fijne douchegel voor mensen met eczeem? Zo min mogelijk uitdrogend dus bij voorkeur zonder SLS, siliconen en dat soort zaken.
Shampoo heb ik al siliconenvrij, alleen zit daar SLES in, dat is oplosbaar met voorkomen dat het over mijn huid/gezicht komt.
Verder gebruik ik nu Nivea bodylotion voor onder de douche en dat wil ik elke dag gaan gebruiken samen met de douche minder warm.
Ik wil alleen het beste nu gebruiken, dus als iemand een goed idee heeft als vervanger voor de bodylotion heel graag.
Na het douchen heb ik nog bodycreme gesmeerd van Inecto, de kokoslijn.
Als ik verder jeuk had gebruikte ik pure amandelolie met wat drupjes Dentinox, waar Lidocaïne in zit.
Iemand goede tips voor fijne niet agressieve producten of een andere gouden tip heel graag!
Ik wil verder hormoonzalven ed zoveel mogelijk vermijden!
)

Nog nooit op mijn huid gesmeerd.
elke plek z'n eigen variant). Ik geef toe dat ik het meestal eerst heel erg laat worden (tot bloedens toe), voordat ik dat gebruik