Oorsuizen ed...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Oorsuizen ed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 14:57

De laatste tijd merk ik dat ik er steeds meer last van krijg; een korte piep in mijn oren en het voelen van drukverschil. Zomaar, uit het niets.. Vooral de drukverschillen vind ik erg vervelend. -O-
Als je op internet gaat zoeken word je al bang van de 'diagnoses' (voor zover je die via inet kunt verkrijgen :P ) Maar er staat dat ik 'lotgenoten' moet zoeken..
Dus bij deze! :Y)

Wie heeft hier ook ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan? Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?
Morgen ga ik een weekend weg, dus kan nog even niet naar de huisarts of audicien (??? heet dat zo? :+ )

:wave:

_Balou

Re: Oorsuizen ed...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:02

Ik heb dat ook, geen idee wat ik moet doen :Y)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 15:19

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:48

Verkoudheid, verstopte bijholtes, oorsuizen, gaat vanzelf wel weer over tenzij het een piep is door te harde geluiden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:50

Luister je niet vaak naar harde muziek?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:52

Oren laten uitspuiten? Kan van alles zijn, ook gehoorschade ja, maar eerst eens zien of het niets simpels is.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:54

Oorsuizen wordt ook wel tinnitus genoemd. Als je hier last van hebt kun je beter even naar de huisarts gaan. Deze kan je dan doorsturen naar de KNO arts. Zou het nog even afwachten, als je het na dat weekendje weg nog hebt toch even gaan ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:18

Bedankt voor de reacties :j
Ik luister nooit naar harde muziek eigenlijk. Gewoon normaal. Nooit oordoppies in voor muziek ook. Misschien moeten ze wel uitgespoten worden.. maar krijg je daar ook die drukverschillen van? En korte piepen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:18

Ik heb ook chronisch oorsuizen...
Ben al compleet binnenste buiten gekeerd en waren niet echt oorzaken voor te vinden. Zelfs het losmaken van mijn nek hielp niet.
Inmiddels loop ik met enige regelmaat bij een accupunturist en die kan het wel verlichten bij periodes is het dan helemaal weg.

Maar soms is het dermate erg dat ik het zelfs in een vol druk café nog hoor(werk in de horeca) of dat ik er gewoon niet van kan slapen.

Dus hier ook een lotgenoot, helaas...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:19

Drukverschil wel, als er aan de ene kant een prop in zet en de andere kant niet kan ook heel vervelend zijn.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:26

Charaz schreef:
Drukverschil wel, als er aan de ene kant een prop in zet en de andere kant niet kan ook heel vervelend zijn.

Hoe bedoel je dat precies? Het drukverschil voelt niet bijzonder aan 1 kant, elke keer verschillend..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:27

ijssnuiver schreef:
Ik heb ook chronisch oorsuizen...
Ben al compleet binnenste buiten gekeerd en waren niet echt oorzaken voor te vinden. Zelfs het losmaken van mijn nek hielp niet.
Inmiddels loop ik met enige regelmaat bij een accupunturist en die kan het wel verlichten bij periodes is het dan helemaal weg.

Maar soms is het dermate erg dat ik het zelfs in een vol druk café nog hoor(werk in de horeca) of dat ik er gewoon niet van kan slapen.

Dus hier ook een lotgenoot, helaas...

Wat erg! Hoe begon het bij jou? Ik moet bekennen dat mijn nek, rug en schouders wel altijd vast zitten. Ben ik ook regelmatig voor bij de fysio geweest..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:27

Als er aan 1 kant een prop zit is de druk in beide oren anders.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:29

ik gok dat je een oorprop hebt, kan heel irritant zijn. Even paar dagen druppelen met olie (bv slaolie) dan raakt de prop wat los. je kunt bij ha een afspraak maken om oren uit te laten spuiten. doet niet zeer hoor is gewoon water waarmee ze dat doen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 21:30

Nasty :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:37

Hoe het begonnen is weet ik eigenlijk niet precies.
Het begon voor mij op te vallen toen ik regelmatig in een drukke ruimte aan het werk was en 's avonds thuis last had voor oorsuizen. In de eerste instantie heb ik me daar dus ook niet druk over gemaakt.
Tot het moment dat het doorsluimerde en opeens "poef", had ik 24/7 last van oorsuizen..

Ik kan je wel adviseren om je nek ed even goed na te laten kijken, door slechte bloedsdoorloop kan je ook oorsuizen krijgen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:41

Ik ga dit volgende, ik heb hier de laatste tijd ook heel erg last van!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:45

Vivian__ schreef:
Bedankt voor de reacties :j
Ik luister nooit naar harde muziek eigenlijk. Gewoon normaal. Nooit oordoppies in voor muziek ook. Misschien moeten ze wel uitgespoten worden.. maar krijg je daar ook die drukverschillen van? En korte piepen?

Het schijnt te kunnen. Ik heb zelf een irritant rechteroor dat vaker dicht zit dan de linker (ook met verkoudheid e.d.) en toen ik het op internet nazocht bleek dat inderdaad ook voor een piep te kunnen zorgen. Ik was namelijk al helemaal panisch dat ik gehoorschade zou hebben :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:51

Jup, dat kan inderdaad voor een piep zorgen. Ik heb al jaren oorproblemen, laat sinds ik dit weet één keer per jaar m'n oren uitspuiten.
En ik kan dat moment heel makkelijk zelf 'aanvoelen' omdat ik dan minder hoor en ook oorsuizen krijg. Bij mij helpt dat uitspuiten goed :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 00:29

Nou morgen ga ik weg, mocht ik er nog last van hebben na het weekend ga ik naar de dok :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:31

Ik heb ook last van oorsuizen en een piep in mijn oor.
Altijd eigenlijk, vooral 's avonds, ik ben naar de huisarts gegaan om mijn oren uit te laten spuiten, want ik dacht dat dat de oplossing was, maar er zat helemaal niks.
Dus ga denk ik binnekort maar weer heen :')

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:13

Ik heb ook een piep in beide oren. Word er stapelgek van. Heb het al heel lang geleden gekregen nadat ik in een discotheek ben geweest van een schoolfeest.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:28

Ik heb het nu sinds kort in mijn linkeroor... Mijn oor zat verstopt van de week en sinds toen hoor ik dus iedere keer piepjes in de maat van mijn hartslag... |(

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:51

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:54

Ik zou er toch even mee naar de HA gaan, het kan namelijk ook komen door gehoorverlies. Er zijn meerdere redenen voor je oren om zo raar te doen, bij mij is het 'ziekte van meniere' maar dan moet je wel wat meer klachten hebben dan alleen tinitus.